När skall nästa resa bli av?

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Johann Bergstrand, 26 december 2015.

1. Johann Bergstrand

Johann Bergstrand Nykomling

Har funderingar på resa Bangkok med utflykter
    runtom Thailand...
    Studieresa och planer högskolan i Khrungtheep
    lära thai engelska med thaistudier, 1 år, längre
    om det finns möjligheter...
    När åker ni nästa resa och vart planeras det bli..
    Shock dii Khrap.................

Pjodd, Berralund, Norrbaggen och 1 annan gillar detta.
  2. Glimten

Glimten Forumveteran

Ska se hur det ser ut till sommaren, då lär det bli en tripp hem och någon utflykt någonstans, men jag har inte varit hemma ens 12 timnar än, men planeringen i huvudet börjar redan nu

Berralund, Norrbaggen och NilsG gillar detta.
  3. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Vi åker på onsdag och stannar ca 3 veckor med start i Phuket sen åker vi vidare till khao lak, inget mer planerat för tillfället.

Karl Johan, Berralund, Norrbaggen och 2 andra gillar detta.
  4. Janne

Janne Gäst

Åker i oktober ... men bara biljetterna köpta, planering sen.

Berralund, Norrbaggen och NilsG gillar detta.
  5. NilsG

NilsG Forumräv

Blir till sommaren när jag har semester, får se hur länge jag kan vara ledig 5-6v hade varit trevligt.
    Brukar bli Bkk i början och slutet iaf., annars blir det mest i Korat med lite resor därifrån.

Berralund, Norrbaggen och Glimten gillar detta.
  6. Nilsson68

Nilsson68 Medlem

31 Mars. Songkran i Baan med omnejd.

Pjodd, NilsG, Karl Johan och 3 andra gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Nilsson68

Nilsson68 Medlem

Songkran betyder mycket för oss.
    Tiden man umgås med familjen och vänner.
    En del av att uppleva.

Pjodd, Karl Johan, NilsG och 2 andra gillar detta.
  9. Norrbaggen

Norrbaggen Medlem

Vi åker på Söndag. Blir i 2 månader. Vi skal börja sätta upp stängsel runt vårat nykjöpta land. Sedan skal vi bygga en enkel bolig så vi kan få ström inndragen på platsen. Et par resor ned til kusten och några öar skal vi hinna med också :wai:

Pjodd, Karl Johan, NilsG och 2 andra gillar detta.
  10. Lyco

Lyco Forumveteran

Låter som en alldeles utomordentlig idé, god tur

Norrbaggen gillar detta.
  11. Berralund

Berralund Forumveteran

Vi åker till sommaren när barnen har sommarlov. Den mesta tiden blir i Si Bun Rueang men även en del tid i Khon Kaen.

En hel del utflykter blir det säkert, mest i Isaan där frugan vill hälsa på en del gamla kompisar men även jag kanske får lov att någon forumbekant.

Pjodd, Karl Johan, magunnar och 3 andra gillar detta.
  12. magunnar

magunnar Forumräv

Jag hoppas att det är mig du menar?

13. Glimten

Glimten Forumveteran

Du lär nog få ett besök av honom om du bara är hemma, bara han tar på sig promenad skorna :D;)

magunnar och NilsG gillar detta.
  14. Glimten

Glimten Forumveteran

Var i KK brukar du hålla till? Jag tänkte så att grabben kunde ha lite roligt, det finns ju zoo't och badparken, men förrut det

Sitter och funderar lite redan nu på olika resmål runt om i Isaan och norra Thailand där grabben kan ha lite roligare än han hade nu. Chiang mai lär det iaf bli nästa gång, då vi inte behöver spendera någon speciell tid i Bangkok mer än lite shopping under 1 dag

15. Jonas

Jonas Forumveteran

Ta med ungen till Bangkok nästa gång ni åker dit, siam park http://siamparkcity.com/en/main.php lär han nog tycka är skoj, flod tur med kanalbåt lär han nog med gilla, sen har du ju akvariumet i Siam köpcentret.
    Ungen har alltid tyckt det vart kul när han fått följt med till Bangkok, första gången satt han och stirra ut genom fönstret över Bangkok på hotelrummet och pratade om vilken tur han hade som fick följa med och se det här, vilken stor lycka som följde honom.
    Dom har ju aldrig sett en stad som Bangkok oftast byfolket, bara utkanten om dom jobbar där.

Sen kan du ju visa han snö med http://www.dreamworld.co.th/en/shop_detail.php?id=62&types=1 (Men här har jag inte vart)

Glimten gillar detta.
  16. Glimten

Glimten Forumveteran

Det kan ju vara roligt för honom, snö har han sett massor av när han bodde i Japan. Siam park kan ju vara skoj att se, lika så en tur på floden

17. NilsG

NilsG Forumräv

Ja flodbåt blir det garanterat nästa gång igen för oss. Var lite krångligt med olika färger första gången men har för mig orange var den vi åkte för den var vanlig, blå var turistbåt och kostade mer.

Glimten gillar detta.
  18. Glimten

Glimten Forumveteran

Vet inte vilken färg det var på den vi åkte med, då det säkert var en 7-8 år sen vi åkte sist, men ska försöka komma ihåg att ta den orangea då

19. NilsG

NilsG Forumräv

Ja orange var det

image.jpeg

20. Jonas

Jonas Forumveteran

Var det kanalbåtarna jag menade, som kör guidad turistrunda i kanalerna som går in ifrån floden, är en ca. 2 timmars runda inklusive ett stopp, ena gången stoppade vi vid kungens kanoter och andra gången jag åkte stanna vid ett temple och guidad tur av där.
    Bangkok5.JPG
    Bangkok6.JPG

Karl Johan, Glimten och NilsG gillar detta.
  21. NilsG

NilsG Forumräv

Ok ja det kan ju också vara en idé till nästa resa, gillar Bkk förra resan var vi där 6 nätter tror jag uppdelat på olika tillfällen.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?