Nätverk i stockholm

 
Har inte påstått att det kommits med några lögner eller skrönor? Har jag det??
Jag skrev "inte min fru utan andras fruar".
Mitt barn andras barn.
Det var inte så jag menade heller, jag förstod dig. Men jag menade rent allmänt, det förekommer ofta tendenser i den riktning jag skrev. Jag tycker TS fråga är bra, befogad och värd sanningen så långt det nu går, alla har olika erfarenheter.
 
Har inte påstått att det kommits med några lögner eller skrönor? Har jag det??
Jag skrev "inte min fru utan andras fruar".
Mitt barn andras barn.

Och det andra jag skrev det är ju precis vad ni skriver själva!

Du skrev att vissa som skriver inte har thaifruar eller har erfarenheten. Du tror att du sitter på någon sanning.

Nej tack Jonas. Har du ingen erfarenhet av detta kanske du kan undvika tråden.
 
När min frun kom hit för ca 8 år sedan så började hon på SFI ganska omgående, tror det var bara två veckor efter att hon landat! Redan första dagen på SFI kom hon i kontakt med andra tjejer från Thailand och Fillipinerna!
Sedan valde hon ut dom som verkade shyssta och på den vägen är det!
Kommer ihåg att hon på Arlanda åxå delade telnummer med andra som hade landat samtidigt, speciellt en som åkte till Sundsvall och som senare hade misshandlat sin snubbe, jag trodde det var tvärtom men det var hon som smällde till han, det stod i tidningen till och med! :xmas_smiley: Sedan när frugan fick jobb så var det redan där några från Thailand som jobbade där så det blev både svenska - finska och thailändska vänner där!
Vad vi dessutom gjorde var att åka till Tigern på Hornsgatan där det uppstod mera kontakter och såklart åkte vill Asia shop vid Hötorget där det inhandlades div thaimat för en vecka!
Ja!! Thailändska Tigern är ju ett riktigt shyysst ställe :):):):):)555555 Går man dit så blir man uppraggad av Thaidamer , som redan är gifta men som siktar på en "Uppgradering " eller bara ett nyp för natten , eller på Toaletten .. :):):)
 
Ok! Det var värfdefull information. Tack Jag är bara oroad över att hon ska känna sig isolerad i början och tänkte att det skulle vara bra att träffa någon eller några som pratar hennes språk.
Så tänkte jag också när min fru kom till Sverge första gången, 15 år sen, svaret jag fick av min fru var, jag har
inte kommit hit till Sverige för att umgås med andra Thaidamer. Jag har kommit hit för jag vill vara med dej
Nu umgås hon ibland med några Thai damer men det är inte prio ett. En tvådagars Thaifest blir det hos
oss varje sommar. Huva då blir det ont i huvudvärken
 
Måste bara berätta om min guldklump till fru! Är ju egenföretagare sedan 1988 och försöker alltid i dec att köpa på mig maskiner och stuff för att dra ner skatten om det går, ja vinsten minskar ju lite i alla fall!
Glömde bort att jag hade en restskatt som skulle in och eftersom jag nästan tömt kontot på stålar i min iver att minska skatten så fanns det inte tillräckligt så täckte för skatten! Då säger frugan glad som vanligt, inga poplem, jag svingar in stålar på ditt konto, hur mycket behöver du? Typ 50,000.- denna gång sa jag, 15 sec senare fanns stålarna på kontot!
Frugan jobbar som undersköterska så hon har 21,500.- i grundlön - skatt och ändå så har hon minst 50 lök på kontot!
Ok, i jan har man saker man kan sälja på Blocket och får då in en resa till landet med idel leenden!:rolleyes:
 
Ja!! Thailändska Tigern är ju ett riktigt shyysst ställe :):):):):)555555 Går man dit så blir man uppraggad av Thaidamer , som redan är gifta men som siktar på en "Uppgradering " eller bara ett nyp för natten , eller på Toaletten .. :):):)
Thailändska Tigern??? Nu blev jag nyfiken, vad är det för ställe? Inte för jag vill dit;)bara nyfiken som sagt:D
 
Hornsgatan , en dansställe alla partysugna Thai går till , Rena bordellen tidvis anser jag ,, En polare jobbade där under 2006-08 han berättade att det var olika killar som gick hem med tjejerna fredag och lördag , en del uppgav pris för herdestund , har själv varit där ett par ggr , och jo, så är det ,, ofta de är gifta och gubben sitter hemma , sen säger de att de sover hos en Thaikompis , men de går hem med farang och tjänar en extra hacka,, vad sade ordspråket
"Du kan lätt ta en bartjej ur baren , men ta baren ur tjejen är värre" :):):)
 
Hornsgatan , en dansställe alla partysugna Thai går till , Rena bordellen tidvis anser jag ,, En polare jobbade där under 2006-08 han berättade att det var olika killar som gick hem med tjejerna fredag och lördag , en del uppgav pris för herdestund , har själv varit där ett par ggr , och jo, så är det ,, ofta de är gifta och gubben sitter hemma , sen säger de att de sover hos en Thaikompis , men de går hem med farang och tjänar en extra hacka,, vad sade ordspråket
"Du kan lätt ta en bartjej ur baren , men ta baren ur tjejen är värre" :):):)
Tur man är lyckligt ovetande gällande sådana ställe;)
 
Hej! Jag undrar om det finns några nätverk i stockholmsområdet med thailändare som flyttat hit? Jag och min flickvän planerar för att hon ska flytta till mig här i sverige inom en snar framtid och det skulle nog underlätta lite för henne att få komma i kontakt med människor som genomgått den processen redan.Eller för oss bägge såklart. Det är ju ett stort steg att rycka loss sina rötter och byta land och kultur. Tack på förhand.
/Shilton
Du gör helt bakvänt, Du ska flytta till henne i Thailand, inte tvärtom.
 
Du gör helt bakvänt, Du ska flytta till henne i Thailand, inte tvärtom.
Ja den tanken har oxå slagit mig. Frågan är väl bara hur man ska lyckas hitta ett jobb så att man kan försörja sig.
Håller med att det är bättre att flytta till Thailand. Det planerar jag att göra inom max 2 år.
Den tanken har också slagit mig.Hur försörjer man sig i thailand utan att kunna språket?
 
Ja den tanken har oxå slagit mig. Frågan är väl bara hur man ska lyckas hitta ett jobb så att man kan försörja sig.

Den tanken har också slagit mig.Hur försörjer man sig i thailand utan att kunna språket?

Finns en del Bar och Restaurang ägare som är västerlänningar , oftast står en Thaidam för rulljansen , Mest faranger så språket inga stora problem , bara låta damen sköta myndigheterna och inte arbeta själv utan workpermit. Resort kan ju skötas genensamt men med Thaidamen som ägare .Jordbruk kan drivas , allt med Thaipartnern som officiell ägare
 
Ja den tanken har oxå slagit mig. Frågan är väl bara hur man ska lyckas hitta ett jobb så att man kan försörja sig.

Den tanken har också slagit mig.Hur försörjer man sig i thailand utan att kunna språket?
Jag har passerat 60 nyss och planerar att pensionera mig vid 62 år. Dessutom tänker jag lära mig språket det första jag gör när jag flyttar ner för att provbo med Pin och se att allt funkar för oss.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
2 K
A
M
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
 
Tillbaka
Topp