Något jag saknar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej, när man som vi åker till Thailand varje år så skulle man ju kunna samla mer information om ställena man bor på, om stränderna man varit på och sevärda platser, restauranger att rekommendera osv och samla dom så att alla som tänkt åka till Thailand kan gå in och titta och se hur man har haft det.
Jag har iallafall saknat det här även om man kan gå in på tex "Thailandresor.se" så vill man se mer. Speciellt tycker jag att hotellen man bor på har för lite info om sitt hotell, åtminstone jag vill veta/se mer bilder från stället jag ska till.
Som dit vi ska nu har hotellet inte visat en enda bild från stranden,blir ju lite misstänksam då, funderar om det är en "dålig" strand som man valt att inte visa. Hotellägarna verkar tro att man mest är intresserad av att se poolen vilket inte stämmer med mig.
Usch vi har pratat med flera som just kommit hem från Koh Samui och de har inget bra att säga om ön.....som tur är har ingen varit på Bo Phut stranden för där måste det väl vara jättebra eftersom vi ska dit ;)
Har du några tankar om min idée ovan??

Antigone :wai:

Hej Antigone!!!

Alla människor har förväntningar och ibland stämmer ens förväntningar med verkligheten och ibland inte.
Alla har olika tycke och smak. En del vill ha liv och rörelse, fest och full fart.
En del vill ha lugn och ro, kanske spela boule på stranden, sitta med en soft drink i kvällningen och titta på stjärnorna...

Jag tycker att det bör ligga i ens eget intresse att ta reda på lite om resmålen innan man kastar sig iväg.

- Är det här något för mig? -Är detta vad jag vill ha?

Det finns så mycket information på internet, i resebroschyrer, reseguider etc...

Koh Samui är en exploaterad ö kanske i stil med koh Phuket. Här finns det mesta, stoj och glam, "tjejbarer", vackra stränder, shopping etc...
men här finns också lugn och ro, små mysiga restauranger, barer ute i strandkanten där man kan halvligga på mysiga kuddar och bara vara...

här kan man bo i bungalow ända ute vid stranden vilket är ovanligt i Phuket.

Den som klagar - vart har den personen varit förut? Vad hade de trott att de skulle komma till?

Jämför man med ex. koh samet, koh lanta så förstår jag att resan inte blivit som man tänkt sig...dessa öar är ju kända för att just vara relaxing.

Jag tror din idé är jättebra men jag tror att det ligger en massa jobb bakom.
Du kan väl känna dig för nu när du åker...

Jag hoppas och tror att du kommer att vara helnöjd med Samui.

lycka till
marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
24
Visningar
7 K
Anonymius
A