Något som gör mig förbannad

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag hämtade frugan efter jobbet idag och vi körde skyndsamt till Skånetrafikens kundcenter i Lund som stängde 16.00. Kom dit 15.40 och blev avvisade i dörren pga stängning 16.00. Tilläggas bör att ett nytt betalningssystem införs fr o m idag. Vi hade några problem som uppkommit idag och körde 30 km extra för att komma dit i tid.

Snacka om dålig service, är det så serviceföretag skall fungera? Har chattat med Skånetrafiken som lovar att ta detta vidare men det tvivlar jag på. Har man inte rätt att vara förbannad i detta fall? :thumbsdown:
 
Jag hämtade frugan efter jobbet idag och vi körde skyndsamt till Skånetrafikens kundcenter i Lund som stängde 16.00. Kom dit 15.40 och blev avvisade i dörren pga stängning 16.00. Tilläggas bör att ett nytt betalningssystem införs fr o m idag. Vi hade några problem som uppkommit idag och körde 30 km extra för att komma dit i tid.

Snacka om dålig service, är det så serviceföretag skall fungera? Har chattat med Skånetrafiken som lovar att ta detta vidare men det tvivlar jag på. Har man inte rätt att vara förbannad i detta fall? :thumbsdown:
Jodå, men samtidigt skall man vara glad att det finns något kvar av den. Allmänna transportmedel med ju som bekant bantats ned kraftigt.
Jag gissar att de försöker spara på övertid och att det är kö in till serviceluckan. D.v.s stängde de insläpp vid den tid det var kvar personer som skulle fyllt arbetstiden till slut.
 
Hej

Själv blev jag irriterad i fredags när jag skulle hämta ut medicin mot min gikt på apoteket, körde först till Fjällbacka apotek som har haft vanliga öppettider förut under monopolett dagar, där möttes jag av en skylt där det stod att det var nya öppettider 9-12, detta apotek drivs numera av något företag som kallar sig Apoteksgruppen så det var bara att åka vidare.

Kom till Grebbestad där dom också har ett apotek, även detta drivs av apoteksgruppen, där satt det en likadan skylt men här var dom nya öppettiderna 14-18 nu var ju klockan 13 så det var bara att åka vidare.

Nästa apotek var i Tanumshede och där var det Apoteket AB som drev apoteket och här var det öppet med vanliga öppettider.

Öppettider för Apoteket AB på Tanum Shoppingcenter:

Måndag - Fredag 10.00 - 19.00

Lördag - 10.00 - 16.00

Söndag - 11.00 - 16.00

Mvh isan lover
 
Hej

Själv blev jag irriterad i fredags när jag skulle hämta ut medicin mot min gikt på apoteket, körde först till Fjällbacka apotek som har haft vanliga öppettider förut under monopolett dagar, där möttes jag av en skylt där det stod att det var nya öppettider 9-12, detta apotek drivs numera av något företag som kallar sig Apoteksgruppen så det var bara att åka vidare.

Kom till Grebbestad där dom också har ett apotek, även detta drivs av apoteksgruppen, där satt det en likadan skylt men här var dom nya öppettiderna 14-18 nu var ju klockan 13 så det var bara att åka vidare.

Nästa apotek var i Tanumshede och där var det Apoteket AB som drev apoteket och här var det öppet med vanliga öppettider.

Öppettider för Apoteket AB på Tanum Shoppingcenter:

Måndag - Fredag 10.00 - 19.00

Lördag - 10.00 - 16.00

Söndag - 11.00 - 16.00

Mvh isan lover

Ett jättebra inlägg i diskussionen... om det varit utan den sura propagandan mot avregleringen av apoteken. Att det skall vara så jävla svårt att skriva ett inlägg utan att göra propaganda av det. Klaga på öppettider går bra, det handlar tråden om. INTE avreglering.

Men som motpart har mitt samhälle gått från monopolsapotekets måmdag till fredag 10-18 till att nu i den fria världen ha öppet måndag till söndag 10-20, således mycket bättre!
 
Ett jättebra inlägg i diskussionen... om det varit utan den sura propagandan mot avregleringen av apoteken. Att det skall vara så jävla svårt att skriva ett inlägg utan att göra propaganda av det. Klaga på öppettider går bra, det handlar tråden om. INTE avreglering.

Men som motpart har mitt samhälle gått från monopolsapotekets måmdag till fredag 10-18 till att nu i den fria världen ha öppet måndag till söndag 10-20, således mycket bättre!
9-22 på flera ställen jag varit på än så länge. Med tillägg att vissa receptfria medel säljs i kassan på livsmedel och bensinstationer.
Vissa apotek har nattöppet, Som t.ex. den vid lasarettet och den i stadskärnan.
Svårt känna mig irriterad på den.
Däremot kan jag bli oerhört irriterad på den nedbantade allmänna kommunikationsmedlen. Det sägs jag skall välja den.
Men, istället får jag närmast busshållplats två mil från bostaden. Länstrafiken vänder i sin reklam nedbantningen till något positivt. De säger att nu kommer man fram snabbare fram på linjerna. Haha, på de som är kvar ja, då de är kortare, färre och betydligt mindre hållplatser.
Samtidigt sitter de år efter och och bygger om och flyttar den centrala busstationen fram och tillbaka till ingen nytta. Verkar som länstrafikens pengar används för att stödja byggindustrin istället för att transportera folk.
 
Jag hämtade frugan efter jobbet idag och vi körde skyndsamt till Skånetrafikens kundcenter i Lund som stängde 16.00. Kom dit 15.40 och blev avvisade i dörren pga stängning 16.00. Tilläggas bör att ett nytt betalningssystem införs fr o m idag. Vi hade några problem som uppkommit idag och körde 30 km extra för att komma dit i tid.

Snacka om dålig service, är det så serviceföretag skall fungera? Har chattat med Skånetrafiken som lovar att ta detta vidare men det tvivlar jag på. Har man inte rätt att vara förbannad i detta fall? :thumbsdown:
Du som är läs-och skrivkunnig ska inte bli förbannad utan i stället vända dig till skånetrafikens beställare. Skriv till några kommunalråd inkl SD och fråga vad de hade gjort i ditt ställe och fråga om vilken kundnöjdhet de eftersträvar. Är du inte nöjd med deras svar, skicka mailkonversationen till någon folkilsken reporter. Om du orkar fråga gärna vem som bär ansvaret för att du behandlades dåligt. Då kan de skylla på varandra och reporten. Kan bli kompensation i form av gratisnöje som kompensation för att du blev förbannad.

Rapportera gärna till TS. Lycka till!!
 
Ett jättebra inlägg i diskussionen... om det varit utan den sura propagandan mot avregleringen av apoteken. Att det skall vara så jävla svårt att skriva ett inlägg utan att göra propaganda av det. Klaga på öppettider går bra, det handlar tråden om. INTE avreglering.

Men som motpart har mitt samhälle gått från monopolsapotekets måmdag till fredag 10-18 till att nu i den fria världen ha öppet måndag till söndag 10-20, således mycket bättre!

Hej

Själv ser jag ingen propaganda alls i detta inlägg, det var bara en korrekt återgivning av min irriterande och påtvingade rundresa på närmare 6 mil istället för dom 7 km det normalt hade rört sig om.

Mvh isan lover
 
Du som är läs-och skrivkunnig ska inte bli förbannad utan i stället vända dig till skånetrafikens beställare. Skriv till några kommunalråd inkl SD och fråga vad de hade gjort i ditt ställe och fråga om vilken kundnöjdhet de eftersträvar. Är du inte nöjd med deras svar, skicka mailkonversationen till någon folkilsken reporter. Om du orkar fråga gärna vem som bär ansvaret för att du behandlades dåligt. Då kan de skylla på varandra och reporten. Kan bli kompensation i form av gratisnöje som kompensation för att du blev förbannad.

Rapportera gärna till TS. Lycka till!!
Skånetrafik är länstrafiken, d.v.s. det är de som är beställaren. De ligger som en separat del på länsnivå.
Bussarna i sig körs av företag som Skånetrafiken köper in på anbud.
Typ lika som Dalatrafik som är länstrafiken och det namn som står överallt. Men den levereras av Dalabuss, Wasatrafik, Linjebuss mm.
Det brukar stå som en mycket liten text precis bredvid dörren du går in på bussen, vem som levererar just den bussturen.
Kundcenter kan vara vad som helst som från inhyrt upp till egen inom länstrafiken anställd personal.
 
Jag hämtade frugan efter jobbet idag och vi körde skyndsamt till Skånetrafikens kundcenter i Lund som stängde 16.00. Kom dit 15.40 och blev avvisade i dörren pga stängning 16.00. Tilläggas bör att ett nytt betalningssystem införs fr o m idag. Vi hade några problem som uppkommit idag och körde 30 km extra för att komma dit i tid.

Snacka om dålig service, är det så serviceföretag skall fungera? Har chattat med Skånetrafiken som lovar att ta detta vidare men det tvivlar jag på. Har man inte rätt att vara förbannad i detta fall? :thumbsdown:
Problemen med Skånetrafiken började långt tidigare.

 
Jag hämtade frugan efter jobbet idag och vi körde skyndsamt till Skånetrafikens kundcenter i Lund som stängde 16.00. Kom dit 15.40 och blev avvisade i dörren pga stängning 16.00. Tilläggas bör att ett nytt betalningssystem införs fr o m idag. Vi hade några problem som uppkommit idag och körde 30 km extra för att komma dit i tid.

Snacka om dålig service, är det så serviceföretag skall fungera? Har chattat med Skånetrafiken som lovar att ta detta vidare men det tvivlar jag på. Har man inte rätt att vara förbannad i detta fall? :thumbsdown:
Jag hade nog reagerat precis som dig men om det nu var så att det var kö inne i rummet så kan man ju förstå varför dom stängde tidigare i dörren.
Problemet är väl att dom inte får betalt för övertid och därför är benhårda på när dom går hem.
Klaga på det istället till skånetrafiken, att dom givetvis ska ha betald arbetstid till 16.30 så dörren är öppen till 16.00.
Om det nu är som jag tror vill säga...
 
Problemen med Skånetrafiken började långt tidigare.

Skånetrafiken lyder under regionen, alltså forna länsstyrelsen och landstinget. Och självfallet var det så att personalen inte hade lust att jobba en minut övertid på en lördag, man arbetar ju inom ett serviceföretag. Då kommer frustrerade kunder i sista hand.

Efter hemkomst satte jag mig i kö till deras chat, väntetid ca 30 minuter. Fick till slut "snackat" med en kille där som höll med om att det var riktigt dåligt och han skall framföra klagomålet till högre ort, återstår att se hur det blir med det. Jag avslutade med att skriva att jag förväntar mig att bli kontaktad, vi betalar trots allt en hel del för kollektivtrafik via månadsbiljetter etc.
 
Skånetrafiken lyder under regionen, alltså forna länsstyrelsen och landstinget. Och självfallet var det så att personalen inte hade lust att jobba en minut övertid på en lördag, man arbetar ju inom ett serviceföretag. Då kommer frustrerade kunder i sista hand.

Efter hemkomst satte jag mig i kö till deras chat, väntetid ca 30 minuter. Fick till slut "snackat" med en kille där som höll med om att det var riktigt dåligt och han skall framföra klagomålet till högre ort, återstår att se hur det blir med det. Jag avslutade med att skriva att jag förväntar mig att bli kontaktad, vi betalar trots allt en hel del för kollektivtrafik via månadsbiljetter etc.
Jag tror att attityden försämras med tiden. Jag var nyligen inne på vår spanska bank och man var fullt upptagen med att informera en nybliven kund strax före stängningsdag. Jag undrade om jag skulle återkomma nästa dag. Nej, vänta! Det är klart att vi har tid för Dig, var svaret.
 
Skånetrafiken lyder under regionen, alltså forna länsstyrelsen och landstinget. Och självfallet var det så att personalen inte hade lust att jobba en minut övertid på en lördag, man arbetar ju inom ett serviceföretag. Då kommer frustrerade kunder i sista hand.

Efter hemkomst satte jag mig i kö till deras chat, väntetid ca 30 minuter. Fick till slut "snackat" med en kille där som höll med om att det var riktigt dåligt och han skall framföra klagomålet till högre ort, återstår att se hur det blir med det. Jag avslutade med att skriva att jag förväntar mig att bli kontaktad, vi betalar trots allt en hel del för kollektivtrafik via månadsbiljetter etc.
Felet är ju ledningen som inte begriper att öppettid och arbetstid för personalen inte kan vara samma klockslag.
Har man öppettid till 16 så ska givetvis dörren vara öppen till 16.
Men detta är Sverige i ett nötskal, service är 100 ggr bättre i Thailand fast här är istället problemet att personalen inte har kompetens för sitt jobb.
 
Jag hade förmodligen inte accepterat att bli hindrad i dörren 20 min före stängning, jag hade knött mig in och sagt till personen i dörren att det inte är mitt problem om han inte får gå hem kl 16, det får han ta upp med sin chef. Har dom satt öppetid till 16 så får dom fn stå för det. Lura folk att köra långa sträckor och ha stängt 20 min före utsatt tid är inte ok.
Då tvingar man dessutom personal och ledning att lösa problemet, antingen stänga 15.30 eller jobba till 16.30, öppettider ska man kunna lita på.
 
Jag hade förmodligen inte accepterat att bli hindrad i dörren 20 min före stängning, jag hade knött mig in och sagt till personen i dörren att det inte är mitt problem om han inte får gå hem kl 16, det får han ta upp med sin chef. Har dom satt öppetid till 16 så får dom fn stå för det. Lura folk att köra långa sträckor och ha stängt 20 min före utsatt tid är inte ok.
Då tvingar man dessutom personal och ledning att lösa problemet, antingen stänga 15.30 eller jobba till 16.30, öppettider ska man kunna lita på.
Det var just därför jag för ovanlighetens skull blev riktigt förbannad och t o m svor åt kossan som stoppade oss. :mad:
 
 
 
Tillbaka
Topp