Något som gör mig förbannad

 
Tror inte att SD har sagt sig vilja lägga ner Uppdrag granskning för att det är vänstervridet. De har däremot sagt att de vill stöpa om svt då det inte fullföljer sitt kontrakt på att vara objektiva. Självfallet kan vi inte ha en statlig media som kostar 5 miljarder om året som sprider propaganda, det fattar väl alla att det är ett hot mot demokratin.

/ SatanG
Trotts allt pålitligare än de flesta andra nyhetsmedja. Uppdrag Granskning har visst fått kritik från SDanhängare för att vara vänstervridet. Det var visst något om trollens påverkan i svensk politik. Tror att SVT kommer att bli betydligt hårdare politiskt styrt med SDs politik. Ämnen som inte faller högern i smaken blir portförbjudna.
 
Har flera vänner här med diabetes och dom säger att light drycker typ cola zero är helt kasst för dom, dom vill ha cola original.
Undrar varför , de vill ha en kick tror jag , kroppen svara direkt med en belöningskick om du äter godis tillex choklad eller dricker Coca Cola med socker , det är ju 10 sockerbitar i en 33 cl burk , sjukt mycket
 
Dessutom så säger forskare att "Bukfetma " är betydligt farligare än en jämt fördelad övervikt . ja, vem vet , själv har jag ingen direkt bukfetma , men är tung och har nog en del underhudsfett fördelat över hela kroppen .
kanske skulle vi ha en diskussionstråd om just detta med föda samt vad som sägs i forskningssammanhang , samt egna iakttagelser och kunskaper . Den kan det ju knappast komma någon politikkäbbel i :) :) :)
Tror du inte födoval kan generera en del politiskt käbbel?
Själv åt jag en helt vegansk chili con "carne" till middag. Det ska vara bra för både kropp och klimat har jag hört. Dessutom har det inte släckts några oskyldiga liv.
 
Tror du inte födoval kan generera en del politiskt käbbel?
Själv åt jag en helt vegansk chili con "carne" till middag. Det ska vara bra för både kropp och klimat har jag hört. Dessutom har det inte släckts några oskyldiga liv.
Hel vegetarisk Chili Con "carne" låter gott , Vegatariskt gör jag själv ibland , men en död kossa i Chilin är ganska ok det med :) :)
 
Undrar varför , de vill ha en kick tror jag , kroppen svara direkt med en belöningskick om du äter godis tillex choklad eller dricker Coca Cola med socker , det är ju 10 sockerbitar i en 33 cl burk , sjukt mycket
Dom säger att dom inte mår bra på Light drycker, har inte frågat exakt vad som händer.
 
Dom säger att dom inte mår bra på Light drycker, har inte frågat exakt vad som händer.
Min polare som har riktigt svår diabetes dricker bara light . likså mitt ex patienter på diabetesdagvården Karolinska sjukhuset .. De slipper dessa toppar som bevisligen skadar kroppen .. Tror fn att dina polare inte mår bra , de för ju inga sockerkickar . Det är som knark , kroppen mår skitbra , en liten stund i alla fall :rolleyes:
 
Min polare som har riktigt svår diabetes dricker bara light . likså mitt ex patienter på diabetesdagvården Karolinska sjukhuset .. De slipper dessa toppar som bevisligen skadar kroppen .. Tror fn att dina polare inte mår bra , de för ju inga sockerkickar . Det är som knark , kroppen mår skitbra , en liten stund i alla fall :rolleyes:
Det bästa är nog att bita i gräset och göra som @gunnarg , dricka vatten!
 
Trotts allt pålitligare än de flesta andra nyhetsmedja. Uppdrag Granskning har visst fått kritik från SDanhängare för att vara vänstervridet. Det var visst något om trollens påverkan i svensk politik. Tror att SVT kommer att bli betydligt hårdare politiskt styrt med SDs politik. Ämnen som inte faller högern i smaken blir portförbjudna.

Nä de är helt opålitliga, ska inte kosta 5 miljarder om året för svenska skattebetalare att bli indoktrinerade i vad de ska tycka.
Stöp om skiten, ut med de som inte kan leverera neutrala åskådningar. Banta ner kolossen till 1/3 av dagens budget, är ju egentligen 3 bolag. Utbildningsradion bör få ett nådaskott direkt.

Tror inte alls på att UG och i synnerhet Janne Josefsson är någon som SD-are så gärna kritiserar, han är en av få journalister i media som försvarar objektivitet och att alla sidor ska få vara med i debatten. Han påstår ju även att vänstern "sitter i väggarna på SVT" och är mycket kritisk mot dom. Svensk medias "beröringsskräck" debatteras ju f.ö. både i Danmark och Norge.

Här har du lite kritik från Janne om objektiviteten i svensk media.

/ S
 
Nä de är helt opålitliga, ska inte kosta 5 miljarder om året för svenska skattebetalare att bli indoktrinerade i vad de ska tycka.
Stöp om skiten, ut med de som inte kan leverera neutrala åskådningar. Banta ner kolossen till 1/3 av dagens budget, är ju egentligen 3 bolag. Utbildningsradion bör få ett nådaskott direkt.

Tror inte alls på att UG och i synnerhet Janne Josefsson är någon som SD-are så gärna kritiserar, han är en av få journalister i media som försvarar objektivitet och att alla sidor ska få vara med i debatten. Han påstår ju även att vänstern "sitter i väggarna på SVT" och är mycket kritisk mot dom. Svensk medias "beröringsskräck" debatteras ju f.ö. både i Danmark och Norge.

Här har du lite kritik från Janne om objektiviteten i svensk media.

/ S
Hellre de än de som skrivs av nyttiga idioter som går ärenden av intressen som har för avsikt att destabilisera det svenska samhället
 
Hellre de än de som skrivs av nyttiga idioter som går ärenden av intressen som har för avsikt att destabilisera det svenska samhället
Det finns stora intressen på den internationella skalan att misskreditera det svenska exemplet. Kina, Ryssland och USA högergrupper satsar rätt så mycket på att sprida vilseledande propaganda.
 
Hellre de än de som skrivs av nyttiga idioter som går ärenden av intressen som har för avsikt att destabilisera det svenska samhället

Ja demokrati är ett jävla gissel, bättre låta svenska skattebetalare betala notan för evig indoktrinering i att pappa staten är bäst och vilka åsikter ni ska ha. :)
Sjukvård, polis, äldrevård, skola, migration/integration, .........you name it krackelerar medans maggan, pinnen & mållgan påstår att Sverige är "urstarkt", "går som tåget" och är nordens "Tigerekonomi". Kommunerna går på knäskålarna och har inte ens råd att ge varm mat till gamlingar samt drar ner på temperaturen i deras bostäder allt till förmån till det stora svarta hålet.
Själv påstår jag att den/de som inte ser verkligheten/sammanhanget är dom största idioterna i Sverige och någon bidrag till haveriet från mig kan dom glömma.

/ SatanG
 
Detta återspeglar en total inkompetens bland de som stiftar våra lagar , fn inte konstigt att vårt samhälle ser ut som det gör .
Krav på kompetens bör snarast införas , Visa på konkret kompetens inom det ämne som skall beslutas i
 
 
 
Tillbaka
Topp