Några ord från world bank director.

PanPan

Forumveteran
"In a couple of other countries, including Thailand, (inequality) has been declining. It is still high but the poor have been gaining more than the rich and this the most striking feature of economic and...

Please credit and share this article with others using this link:World Bank exec reflects on five eventful years in Asean. View our policies at Bangkok Post: Terms and conditions of use and Bangkok Post: Republishing policy. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

The challenges in Thailand are human development in terms of education, health, social protection or the "development of social capital", he said. The key is to focus on quality education and good teachers...

Please credit and share this article with others using this link:World Bank exec reflects on five eventful years in Asean. View our policies at Bangkok Post: Terms and conditions of use and Bangkok Post: Republishing policy. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

Hmm, trevligt att ekonomin fungerar i Thailand.
Rent generellt så tycker jag att Thailändarna har det gott ställt.
Bredare och tillgängligare utbildning är dock något som behövs i framtiden

Hej

Att ekonomin går bra och att bättre utbildning behövs är jag överens med dig om, men att Thailändarna rent generellt har det bra vet jsg inte om jag håller med om.

Mvh isan lover

Hej

Att ekonomin går bra och att bättre utbildning behövs är jag överens med dig om, men att Thailändarna rent generellt har det bra vet jsg inte om jag håller med om.

Mvh isan lover

Det beror nog på hur mycket man rör på sig och var man befinner sig.
Jag vet inte om jag känner någon som ör direkt fattig i Thailand eller har det väldigt knapert.

Jag kan medge att de flesta inte har samma köpkraft som oss i Sverige, men någon vidare nöd går det inte på någon i min bekantskapskrets eller deras grannar o.s.v.

Det beror nog på hur mycket man rör på sig och var man befinner sig.
Jag vet inte om jag känner någon som ör direkt fattig i Thailand eller har det väldigt knapert.

Jag kan medge att de flesta inte har samma köpkraft som oss i Sverige, men någon vidare nöd går det inte på någon i min bekantskapskrets eller deras grannar o.s.v.

Hej

Det beror naturligtvis på var man bor, om det är stad eller landsbygd, om det handlar centrala Thailand eller ute i provinserna, i vår del av Isaan räknas nog tyvärr ganska många som fattiga ännu, tror att det är lite det samma i norr och söder också.

Mvh isan lover

Hej

Det beror naturligtvis på var man bor, om det är stad eller landsbygd, om det handlar centrala Thailand eller ute i provinserna, i vår del av Isaan räknas nog tyvärr ganska många som fattiga ännu, tror att det är lite det samma i norr och söder också.

Mvh isan lover

Å andra sidan så är inte folket i Pajalas utmarker heller några köpstarka människor.
Tror nog att dom i Thailand har ett bättre liv

Hej

Mvh isan lover

De fattigare i Thailand är nog inte thailändare utan främst de från Burma, Lao/Khmer.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
3 K
Anonymius
A
A
Svar
0