Nisse: Bildtråden och kanske lite annat (mest Thailandsresor)

 
N

NilsG

Gäst
Ja kände det var dags för en tråd, blir nog mest bilder men lite skriverier blir det säkert också.

Tänkte jag börjar med senaste resan förra året 2015, snart (om 50 dagar) är det dags för nästa (4e) resan så då blir det mera bilder.
 
Hoppar över bilder på själva resan, hoppar direkt till Bkk där vi stannade 2 nätter och möttes upp av några ur släkten.
Bodde på Baiyoke Suite men det var sista gången för är rätt slitet numera.

Väldigt smidigt bo i Pratunam för kan handla lätt med marknad både under hotellet och utanför.

Fin utsikt från hotellets restaurang på 43e våningen (vi åt buffé där en kväll).

IMG_7491.JPG


IMG_7500.JPG


IMG_7502.JPG


IMG_7503.JPG


IMG_7508.JPG
 
Ja bättre sent än aldrig ? 555
Har många tusen bilder så blir bara liten del som läggs upp här.

Nästa resa ska jag försöka lägga upp allt eftersom.
Det är aldrig försent att lägga upp bilder, själv har jag bilder som legat och dammat i en 10-12 år eller så som inte ens har kommit upp än, så försent är det aldrig
 
Verkligen kul, poolen på Baiyoke känner man också igen.

Om två månader åker jag äntligen ner igen, då lär jag plåga er med fler bilder efterhand.
 
Verkligen kul, poolen på Baiyoke känner man också igen.

Om två månader åker jag äntligen ner igen, då lär jag plåga er med fler bilder efterhand.
Javisst längtar man, vi siktar på en längre vistelse nästa gång så blir ev ingen resa nästa år.
 
Huset vi hyr i Korat, dusch hade fixats dock behövdes inte så mycket värme användas för var varmt ändå ;)

Pool behövdes till songkran så tog med en från Sv.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Ser ut som toaletten hos svärföräldrarna, men genom varmvattenvärmaren blev inget tryck så bli baljan ändå.

Smart att ta med pool ... är det med pump och klor eller bara för dagen?
 
Ser ut som toaletten hos svärföräldrarna, men genom varmvattenvärmaren blev inget tryck så bli baljan ändå.

Smart att ta med pool ... är det med pump och klor eller bara för dagen?
Jag har både pump och klor till min, bara att byta ut filtren med jämna mellanrum, men tyvärr så kommer det en hel del ungar, så frugan brukar inte fylla den då dom inte är simkunniga
 
Senast redigerad av en moderator:
Nä lite dåligt tryck i duschen tyvärr, men hellre det än skopa...ska se om det går fixa bättre nu när vi åker ner.

Byggde ett till badrum förra året så jag ska flytta duschen dit för hann inte bli färdigt senast. Kommer bilder på det.

Nä bara poolen, men den är trasig numera vad jag hört...
 
Nä lite dåligt tryck i duschen tyvärr, men hellre det än skopa...ska se om det går fixa bättre nu när vi åker ner.

Byggde ett till badrum förra året så jag ska flytta duschen dit för hann inte bli färdigt senast. Kommer bilder på det.

Nä bara poolen, men den är trasig numera vad jag hört...
Problemet med trycket är väl effekt på värmaren, den klarar väl inte värma större flöde, då får man köpa en kraftigare.

Nej skopan är oftast ok ... men denna gång blir det kanske inte Isaan ...
 
Nä, ingen skopa , då får det vara lite sämre tryck, dock så har vi bra sprutt på vårat vatten i duschen, och inga problem att bibehålla värmen

@NilsG, Någon som varit oförsiktig med poolen då, blir det en ny till nästa resa, eller köper du en ny i Thailand?
 
 
 
Tillbaka
Topp