Nokia är sakta på väg mot marknadsledande igen... (No-kia)

Vilken är din?..


  • Totala väljare
    38
 

JBK.Ltd.

Forumveteran
Nokias nya mobil med en massa godsaker installerat...


Och till vettiga priser...

Screenshot_20230630-094845.png


@JBK.Ltd.(Nokia For Life! (NFL))
 
Ja inte tusan behöver man betala upp för en Samsung.

Inget ont sagt om andra märken, men efter kraschen och Nokias ledande ställning i stort sätt försvann från marknaden och samarbetet med Microsoft (Lumia serien).
Så har hmd global(som äger namnet : Nokia) gjort jävulskt jobb i återhämtning mot där de var förut, ibland tittar pessimistiska människan fram i mig och påminner om att det är en bit kvar.
Men inte omöjligt att nå dit. :unsure: ;)

@JBK.Ltd.
 
Inget ont sagt om andra märken, men efter kraschen och Nokias ledande ställning i stort sätt försvann från marknaden och samarbetet med Microsoft (Lumia serien).
Så har hmd global(som äger namnet : Nokia) gjort jävulskt jobb i återhämtning mot där de var förut, ibland tittar pessimistiska människan fram i mig och påminner om att det är en bit kvar.
Men inte omöjligt att nå dit. :unsure: ;)

@JBK.Ltd.
Nokia måste leverera "bättre" telefoner till ett lägre pris. Och det gör Nokia.

Nokia kan inte leva på sitt namn längre som Samsung gör. Samsung vet att folk köper en ny Samsung för de har kört med Samsung tidigare. Många förstår inte att de får en likvärdig Android telefon billigare från ett annat märke eller en bättre till samma pris.
 
Nokia måste leverera "bättre" telefoner till ett lägre pris. Och det gör Nokia.

Nokia kan inte leva på sitt namn längre som Samsung gör. Samsung vet att folk köper en ny Samsung för de har kört med Samsung tidigare. Många förstår inte att de får en likvärdig Android telefon billigare från ett annat märke eller en bättre till samma pris.

Samma sak var det när man ägde en Nokia "då" så att säga, man visste vad man hade och var man på väg att köpa ny så visste man vad man skulle få och installerade nymodigheter var lätta att lära sig...

@JBK.Ltd.
 
Hur mycket är Finskt? Om noll % är det väl ingen idé att stötta dom?

@Krister
Fortfarande finska, har aldrig lämnat landet.
hmd global är ett finskt företag de äger bara namnet och står för design och utveckling av mobilerna.
Nokia mobile. oy är kvar och står för tillverkning av mobilerna men är utlämnat till typ Kina och andra lågkostnad länder...

@JBK.Ltd.
 
Senast ändrad:
På tal om Nokia. Vi flyttade till Teneriffa i slutet av 1999. i Början av 2020 var vi skattskrivna i Spanein och sålde vi av vår säljoptioner i Nokia och LME. Den spanska skatten var mildare. Undrar om det funnits ett bättre tillfälle att sälja?

Nokia.png


LME.png
 
På tal om Nokia. Vi flyttade till Teneriffa i slutet av 1999. i Början av 2020 var vi skattskrivna i Spanein och sålde vi av vår säljoptioner i Nokia och LME. Den spanska skatten var mildare. Undrar om det funnits ett bättre tillfälle att sälja?

Nokia.png


LME.png

Det var då det!!
Men företaget är fortfarande välmående, mobil smällen kostade många kr/mark/euro för alla mobiltillverkare, Nokia, Ericsson, Motorola och några asiater när Apple kom ut med sin nya iPhone.
Och tyvärr så var inte Ericsson eller Nokia riktigt med i matchen, även om de skulle kunna haft eller hade "insider information" om vad som skulle komma ut på marknaden.
De enda som var snabba att utveckla liknande mobiltelefoner var ju asiaterna och de två största då var Samsung & LG...

@JBK.Ltd.
 
Det var då det!!
Men företaget är fortfarande välmående, mobil smällen kostade många kr/mark/euro för alla mobiltillverkare, Nokia, Ericsson, Motorola och några asiater när Apple kom ut med sin nya iPhone.
Och tyvärr så var inte Ericsson eller Nokia riktigt med i matchen, även om de skulle kunna haft eller hade "insider information" om vad som skulle komma ut på marknaden.
De enda som var snabba att utveckla liknande mobiltelefoner var ju asiaterna och de två största då var Samsung & LG...

@JBK.Ltd.
När iPod kom 2001 var det väl klart varthän det skulle barka, iPod -> iPhone.
Fram till förra året hade vi bara Apple aktier. Vi skulle haft dem kvar om vi inte tvingades sälja dem.
Handelsavtalen med USA ändrades under 2022 så att vi inte kunde handla med amerikanska aktier som befann sig i Sverige. Uppgången, 500% beskattades i Spanien.
 
Kan stolt säga att jag har aldrig ägt en Nokia, precis som med Samsung - Iphone nu så var det Ericsson - Nokia då.
Jag hade en Ericsson 888 har jag för mig den förste jag hade hette.
 
Kan stolt säga att jag har aldrig ägt en Nokia, precis som med Samsung - Iphone nu så var det Ericsson - Nokia då.
Jag hade en Ericsson 888 har jag för mig den förste jag hade hette.

888 med trippelband hade jag. Den var bra att ha när man var i USA.
Första telefonen var dock en Nokia 2110:a, men efter det blev det Ericsson fram till iPhone kom på banan.
 
Usch!!
Vilken dålig människa man är och kan bara bli...

IMG_20230713_195300.jpg


Senast Nokia G42 5G beställts och levererats, nu, är det bara öppnings fasen och uppstart av den samma...
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp