Nord och Sydkorea kommer att bli ett

Jo-Be

Forumveteran
Eeeh! Jag måste nog ställa mig bakom @Berralund och hans tanke om att de inte kommer till att förenas.
Åtminstone inte de närmaste veckorna el. månaderna.
Är även tveksam till att om en förening genomförs, så blir det nog inte en enkel el. lätt sådan...

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Eeeh! Jag måste nog ställa mig bakom @Berralund och hans tanke om att de inte kommer till att förenas.
Åtminstone inte de närmaste veckorna el. månaderna.
Är även tveksam till att om en förening genomförs, så blir det nog inte en enkel el. lätt sådan...
Första steget på vägen måste vara att sätta dåren i nord ur spel. Sen kan vi kanske börja snacka.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Första steget på vägen måste vara att sätta dåren i nord ur spel. Sen kan vi kanske börja snacka.
Läste en artikel om en avhoppad diplomat från Nordkorea som påstod att det va långt gångna planer internt att eliminera dåren, snack eller inte återstår att se.
Personligen skulle jag inget ha imot om dom spikar upp honom på torget i Pyongyang.

L

Liverpool

Gäst
Är dåligt påläst om dessa länder men såg en dokumentär för ett tag sedan där "experter" uttalade sig om att nord kommer med all sannolikhet att falla inom 5 senast 10 år. Hoppas dom får rätt!!

Ubon

Forumveteran
Tror nog att "köttbullen" bäddar för sin egen undergång, officerare och dom som finns i den innersta kretsen känner nog en stor osäkerhet
att inte veta om det är dom själva som kommer att hamna på listan på dom som ska avrättas...

Jo-Be

Forumveteran
Hade jag varit sydkorean så hade jag varit emot detta.
Hur fan ska man ta hand om flera miljoner hjärntvättade människor som är obrukbara annat än som slavar.
Handtvätta varenda en och hoppas på det bästa... :D :D :D

Du vet ju hur det gick när tyskarna blev ett folkslag, Eric Honecher var ingen hjälte...
DDR anhängarna är fortfarande missnöjda.

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
Kanske en öppning? Men ändock ska köttbullen bort, själv är jag av uppfattningen att detta kommer att ske internt...

Yonhap/AP/TT

USA:s president Donald Trump säger att han hoppas att de planerade samtalen mellan Nord- och Sydkorea kommer att beröra mer än vinter-OS.

Kanske en öppning? Men ändock ska köttbullen bort, själv är jag av uppfattningen att detta kommer att ske internt...

Yonhap/AP/TT

USA:s president Donald Trump säger att han hoppas att de planerade samtalen mellan Nord- och Sydkorea kommer att beröra mer än vinter-OS.
Att plocka bort honom blir problematiskt. I samma ögonblick han känner marken darra under fötterna är risken stor att han ger order om att avfyra hela arsenalen. Är det värt någon miljon döda ? Att det med tillräckligt stort tryck och målmedveten propaganda kan få folk offra sig såg vi i Nasityskland. Systemet är ju så byggt att de som finns vid kanonerna och raketramperna har ju bara den information som ledaren godkänt. De är säkert övertygade om att deras lands existens kräver att de trycker på avfyrningsmekanismerna.

Kina vill ha en "buffert" mellan sig och Sydkorea/USA så inte kommer Nord/Syd Korea att förenas däremot "plockas" säkerligen sittande ledarskap i Nord Korea bort inom en snar framtid och ersätts med någon ny dynasti som Kina kan kontrollera och USA acceptera....

Tänk vad ett litet OS-spel kan få två länder att kramas, go on Syd och Nordkorea, och efter spelen så fortsätter samtalen....
Jag har lite samma känsla som du.
Tror att rocketmannen söker en vettig lösning för det hela även om det innebär att han får fly men blir inte halshuggen.
Tyskland har redan nämnts och vem trodde att det skulle hända där.
Eller glasnost som bara rullade på när det begav sig.
Kan mycket riktigt bli som Ubon skriver att det blir ett land.
Det blir inte lätt men är det folkets vilja vem kan stoppa det.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Man kan alltid hoppas, men tror tyvärr Rocketman måste elimineras innan någon försoning.

Finns väl en anlednin vatför han själv inte vågar lämna landets gränser.

Liknande trådar

Topp