Norwegian

 
A

Anonym

Gäst
Nu har jag förmodligen flugit Norwegian för sista gången , dålig mat samt att de nu flyger långsamt som fn för att antingen snika flygbränsle eller att folk skall dricka svindyr cola eller sprit i deras snackbar , 14 timmar direktflyg BKK -Arlanda , drar ner till 720km när alla sover , den kärran klarar mac1 , såflöd de i början och fög dåpå 11 timmar trots en längre rutt söder om Svarta havet .. ,,Nä Finnair blir det hädanefter ,, skiter i bytet i Helsingfors,, det går ju ändock snabbare ,, vet inte varför Finnair samt Thaiair flyger över Ryssland ,men inte Norwegian ,, kanske slipper en avgift ,, SNIKBOLAG ,, :mad:
 
Nu har jag förmodligen flugit Norwegian för sista gången , dålig mat samt att de nu flyger långsamt som fn för att antingen snika flygbränsle eller att folk skall dricka svindyr cola eller sprit i deras snackbar , 14 timmar direktflyg BKK -Arlanda , drar ner till 720km när alla sover , den kärran klarar mac1 , såflöd de i början och fög dåpå 11 timmar trots en längre rutt söder om Svarta havet .. ,,Nä Finnair blir det hädanefter ,, skiter i bytet i Helsingfors,, det går ju ändock snabbare ,, vet inte varför Finnair samt Thaiair flyger över Ryssland ,men inte Norwegian ,, kanske slipper en avgift ,, SNIKBOLAG ,, :mad:
Att dom flyger längre rutt, läste jag beror på att dom har inte tillstånd att flyga över vissa länders luftrum.
Blev själv förvånad första gången jag flög med dom och såg att rutten gick direkt söderut först.
Bränsle besparing gör dom inte på det iallafall då dom inte kan göra en storcirkel flygning, sträckan blir då längre.
 
Som Jonas säger får de inte flyga över ryskt luftrum då moderbolaget var registrerat i annat land än bolaget som kör långflygningar. Norge och Storbritannien , jag tror dock de båda nu är reggade i Norge men Ryssland har inte godkänt de ännu.

När vi flugit med de har det gått fortare. Sist drygt tolv timmar. Beror ju på väder, vind och ev ruttförändringar. Kanske ni fick runda Afghanistan då USA skulle bomba.
 
Flyger med Norwegian nu. Ner flög ett bolag som heter Titan åt dem. De flög in 15 minuter så på 90 minuter från Sthlm till Prag. Dock så landade de alldeles för brant och slog stenhårt i landningsbana och studsade upp igen. Jag fick lite ont i nacken.

Nu på hemresan fick vi checka in kabinbagaget utan avgift om vi inte ville bära det med oss. Totalkostnad för fyra person och fritt bagage tur och retur 1200. Kan ju inte göra vinst på oss.
 
Flyger med Norwegian nu. Ner flög ett bolag som heter Titan åt dem. De flög in 15 minuter så på 90 minuter från Sthlm till Prag. Dock så landade de alldeles för brant och slog stenhårt i landningsbana och studsade upp igen. Jag fick lite ont i nacken.

Nu på hemresan fick vi checka in kabinbagaget utan avgift om vi inte ville bära det med oss. Totalkostnad för fyra person och fritt bagage tur och retur 1200. Kan ju inte göra vinst på oss.
Har ju lockpriser, eller kostade alla platser det?
Brukar vara begränsat antal på dom billiga platserna.
Sen drar väl inte ett flygplan så farligt, så det får dom nog ihop, är väl när flygplanet lättar och landar den stora förbrukning är?
Det skiljer ju inte mycket mellan ett kortdistansfyg och en långflygning i pris, har dom inte skattelättnad på bränslet som i dom flesta kommersiella fordonsföretag.
Detta kan nog @Phonta svara på då han har kunskap inom området flyg.
 
Senast redigerad av en moderator:
Självklart lockpris. Köpt i höstas. Förra veckan kostade samma biljetter 20 000 men planet blev ändå fyllt till sista plats.

En kul anekdot. De flest reser ju med en kabinväska då det inte kostar något. En man som kom in bland de sista hittade ingen plats på hyllan för sin. Öppnade nästan alla luckor, trots att de brittiska flygvärdinnorna sa att det var fullt och de kunde lasta den i bagage utrymmet. Han blev rasande kastade ut jackor på golvet, då blev folk förbannade på honom och sa att nästa gång va inte så djävla snål utan betala för ditt bagage.
 
Läste också någonstan (ta inte detta som fakta, jag vet inte om det stämmer) att allt lasturymme utnyttjas på planen och att det utrymme som inte upptas av bagage nyttjas för frakt och att det här flygbolagen gör sin riktiga vinst?
 
Att dom flyger längre rutt, läste jag beror på att dom har inte tillstånd att flyga över vissa länders luftrum.
Blev själv förvånad första gången jag flög med dom och såg att rutten gick direkt söderut först.
Bränsle besparing gör dom inte på det iallafall då dom inte kan göra en storcirkel flygning, sträckan blir då längre.
Jag vet att dom säger att bara en rutt från varje land får flyga över Ryssland , tydligen flyger Norwegian från Oslo till BKK över Ryssland , vet inte om det stämmer ,, Och Jo man kan spara otroligt mycket flygbränsle genom att dra ner 20 % på farten ,, speciellt om man flyger på 13,000.därluften är riktigt tunn . Sen tar det en helvetes tid folk blir hungriga och börjar handla snacks och dricka, 5 us dollar för en liten burk cola ,, finns en del avans i detta .. Nä Norwegian skiter jag i nu ,, sen har de några lockpriser då och då , annars i stort som tillex Finnair , och det skiljer inte en timma utan nästan 2,5 timmar längre flygning ,, från början flög på 11 timmar samma rutt som idag ,, då låg de på runt 950 km i speed ,, nu flyger alltid enligt en kille på samma kärra nu på 700-750---dvs snålflyger ...:( Hur kul att sitta på en kärr över 13 timmar non stop , på en flygning som Finnair gör på 10timmar och 30minuter ..Nej tack , inget mer Norwegian efter denna resa , dessutom den suraste personalen jag upplevt påen fygningunder min livstid , och det var uteslutande Thai som var i cabinen , Svensk Kapten dock allmänt dåligt skitbolag ,, detta kommer de att märka ,folk var sura som fn :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
 
Intressant upplevelse du haft @Phonta . Jag har aldrig åkt med Norvegian någonsin, så jag ska bara berätta om min (vår) senaste resa, den vart med Emirates från Cph, en mellanlandning efter ca.6 tim. helt ok, sträcka på benen typ 3 tim, inga som helst problem för det är en gigantisk flygplats. Jag gillar det, nästa år kommer jag försöka hitta liknande biljetter med dom. Som du skriver nu så går det flygbolaget fetbort.
 
Jag vet att dom säger att bara en rutt från varje land får flyga över Ryssland , tydligen flyger Norwegian från Oslo till BKK över Ryssland , vet inte om det stämmer ,, Och Jo man kan spara otroligt mycket flygbränsle genom att dra ner 20 % på farten ,, speciellt om man flyger på 13,000.därluften är riktigt tunn . Sen tar det en helvetes tid folk blir hungriga och börjar handla snacks och dricka, 5 us dollar för en liten burk cola ,, finns en del avans i detta .. Nä Norwegian skiter jag i nu ,, sen har de några lockpriser då och då , annars i stort som tillex Finnair , och det skiljer inte en timma utan nästan 2,5 timmar längre flygning ,, från början flög på 11 timmar samma rutt som idag ,, då låg de på runt 950 km i speed ,, nu flyger alltid enligt en kille på samma kärra nu på 700-750---dvs snålflyger ...:( Hur kul att sitta på en kärr över 13 timmar non stop , på en flygning som Finnair gör på 10timmar och 30minuter ..Nej tack , inget mer Norwegian efter denna resa , dessutom den suraste personalen jag upplevt påen fygningunder min livstid , och det var uteslutande Thai som var i cabinen , Svensk Kapten dock allmänt dåligt skitbolag ,, detta kommer de att märka ,folk var sura som fn :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Jag googlade lite, och det verkar stämma, rutten från Oslo får flyga över Ryssland ...

Men så bråttom har jag inte att komma hem, tycker fortfarande att Norwegian är bäst, och speciellt inom Europa. Tur dock att alla inte tycker lika ... :)
 
Har ju lockpriser, eller kostade alla platser det?
Brukar vara begränsat antal på dom billiga platserna.
Sen drar väl inte ett flygplan så farligt, så det får dom nog ihop, är väl när flygplanet lättar och landar den stora förbrukning är?
Det skiljer ju inte mycket mellan ett kortdistansfyg och en långflygning i pris, har dom inte skattelättnad på bränslet som i dom flesta kommersiella fordonsföretag.
Detta kan nog @Phonta svara på då han har kunskap inom området flyg.
För oss tror jag Norwegian fick betala allt i flygskatt ... så på oss gjorde de ingen vinst, men de flesta bolag fyller ju up med cargo om möjligt, speciellt de lite längre rutterna ...
 
Intressant upplevelse du haft @Phonta . Jag har aldrig åkt med Norvegian någonsin, så jag ska bara berätta om min (vår) senaste resa, den vart med Emirates från Cph, en mellanlandning efter ca.6 tim. helt ok, sträcka på benen typ 3 tim, inga som helst problem för det är en gigantisk flygplats. Jag gillar det, nästa år kommer jag försöka hitta liknande biljetter med dom. Som du skriver nu så går det flygbolaget fetbort.
Har flugit med Qatar , helt ok ,mellanlandning i Doha ,, Finnair är för mig det mest ultimata ... Kanonbra krubb samt kompetent poch kunnig personal,, var ner och gav hunden vatten tre ggr igår under resan , tog väl hand om hunden i helsingfors vid mellanlandning,, Thai Air ärdyrare men kollar aldrig ens på hunden , Finnair 2800 kr Thai Air 4100 kr för bara hunden enkel... Thai Air :thumbsdown:
 
Vi är personligen nöjda med Norwegian har flugit med baggarna dom sista 3 ggr blir troligen fler, trevlig personal bra service ok mat mm, minus dåliga plastbestick, nu har vi åkt premium så kan säkert skilja mot ekonomi men tycker dom är helt klart prisvärda.
Åkte med Emirates för 4 eller 5 år sen tyckte nog servicen var sämre där ekonomi då, men vi fick ej sitta tillsammans ner till dubai fast vi beställt mer än 6 månader före :thumbsdown: hamnade bredvid trevligt sällskap så bra resa ändå tycker nog dom kunnat bju till nått men kan nog tänka prova dom igen om det passar, flygplatsen var ju minst sagt häftig iaf:thumbsup:
 
Vi är personligen nöjda med Norwegian har flugit med baggarna dom sista 3 ggr blir troligen fler, trevlig personal bra service ok mat mm, minus dåliga plastbestick, nu har vi åkt premium så kan säkert skilja mot ekonomi men tycker dom är helt klart prisvärda.
Åkte med Emirates för 4 eller 5 år sen tyckte nog servicen var sämre där ekonomi då, men vi fick ej sitta tillsammans ner till dubai fast vi beställt mer än 6 månader före :thumbsdown: hamnade bredvid trevligt sällskap så bra resa ändå tycker nog dom kunnat bju till nått men kan nog tänka prova dom igen om det passar, flygplatsen var ju minst sagt häftig iaf:thumbsup:
Hmmm att jämföra med Premium är kanske inte riktigt Ok:) Flygtiden dom nu börjat med är för mig helt oacceptabelt , 13 timmar går feeetbort för mig , så djäkla kul är det inte att sitta i en trång flygstol
 
Hmmm att jämföra med Premium är kanske inte riktigt Ok:) Flygtiden dom nu börjat med är för mig helt oacceptabelt , 13 timmar går feeetbort för mig , så djäkla kul är det inte att sitta i en trång flygstol
Prova Emirates nästa gång, du blir inte besviken. A380 bra benutrymme, käket kanon, likaså servicen.
Jag betalade i Juni förra året 4,800 tor.
 
Jag kollade på flightradar24.com. Den Norwegian flight du åkte med Phonta flög söder om Afghanistan därav längre flygtid. Dock startade planet 9.41 istället för 09:10 och landade 16:51 istället för 16:10. Total flygtid 12:10 så kanske kändes längre eftersom planet inte kom iväg i tid. Det flög väldigt långsamt på natten, ca 650- 700 km/h i förhållande till marken, kanske blåsigt. I genomsnitt tar turen 11:54 ...
 
Hmmm att jämföra med Premium är kanske inte riktigt Ok:) Flygtiden dom nu börjat med är för mig helt oacceptabelt , 13 timmar går feeetbort för mig , så djäkla kul är det inte att sitta i en trång flygstol
Ekonomi med baggarna är inte mitt första eller ens andraval men kan man va flexibel å har tid kolla så kan man faktiskt hitta premium till bättre pris än ekonomi, Finnair går fetbort här eller har iaf har inte gått hitta bra anslutningar från Luleå tidigare men har ryktats om en linje Luleå helsinke så kanske då.
 
Ekonomi med baggarna är inte mitt första eller ens andraval men kan man va flexibel å har tid kolla så kan man faktiskt hitta premium till bättre pris än ekonomi, Finnair går fetbort här eller har iaf har inte gått hitta bra anslutningar från Luleå tidigare men har ryktats om en linje Luleå helsinke så kanske då.
Luleå - BKK med Norwegian 5555555555555555555
 
 
 
Tillbaka
Topp