Norweigians priser

 
Letar efter flygbiljetter för Tirak o Dottern (2år) på Norweigian.se där hittade jag bra pris på ToR Bangkok - Arlanda April - Oktober totalpriset blev 7.466Sek men när jag skulle betala med bankId så får jag ett felmeddelande (felkod: EXPIRED_TRANSACTION).

Är det någon annan som råkat ut för detta ?
 
Letar efter flygbiljetter för Tirak o Dottern (2år) på Norweigian.se där hittade jag bra pris på ToR Bangkok - Arlanda April - Oktober totalpriset blev 7.466Sek men när jag skulle betala med bankId så får jag ett felmeddelande (felkod: EXPIRED_TRANSACTION).

Är det någon annan som råkat ut för detta ?

Inte med BankID men med Swish.
Kolla om det inte är som jag hade, en spärr/begränsning på belopp.

Ofta är det sådana skitsaker som stoppar.
Kolla med din bank vilken limit du har när du betalar med BankID, för en begränsning finns.

Swish var enkelt att tillfälligt öka till det belopp som önskas.
Har av praktiska skäl valt att övergå till att betala med Swish
 
Här har priset på retur resan gått upp på valda flyget (nere till vänster) från 2.149Sek till 2.549 i sammanställningen (uppe till höger)

20180226_211322.jpg
 
Inte med BankID men med Swish.
Kolla om det inte är som jag hade, en spärr/begränsning på belopp.

Ofta är det sådana skitsaker som stoppar.
Kolla med din bank vilken limit du har när du betalar med BankID, för en begränsning finns.

Swish var enkelt att tillfälligt öka till det belopp som önskas.
Har av praktiska skäl valt att övergå till att betala med Swish
Banken har inga begränsningar för hur stora köp du får signera med ditt mobila bank-id. Alltså inte så du kan öka på nåt belopp för just bank-id, som man kan göra med Swish.
 
När jag startar om bokningen så finns EJ dessa priser längre utan mera "normala" priser på 11.791Sek
Vi har varit utsatt för liknande exempel innan. Jag har sökt billigaste flyg via olika sajter. Tex flyg.se eller vad det nu heter. Där fick man upp ToR Kastrup - Bangkok för ca 4500/person under högsäsong. Det var en länk till Ticket.se.
Men där var priset ca 8000/person. Svaret jag fick från Ticket.se var att det priset gäller under lågsäsong.
Det fanns inga biljetter till ett så lågt pris. Ok!! Jag upplyste dem om att jag gjort utskrift av erbjudandet från såväl flygresor.se som på Ticket.se. Får jag inte resan till utannonserat pris så går jag vidare.
Efter lite betänketid fick jag svar... Klart du skall få dina biljetter för 4500/person... ( normalpris med Thai Airways var 9 - 10000/person. Så lägg ner lite tid och acceptera inte skitsnack från någon försäljare.
Ett annat tips!! Köp inte via SAS.. De anlitar Tai Airways och exakt samma plan, men lägger på ett par tusen kronor.
 
De informerar själva om det iaf:
upload_2018-2-26_15-24-31.png

Sen om det var just det som var problemet i detta fallet behöver vi nog sajtens loggar för att avgöra......

Jo det känner jag till och priserna ändras snabbt juh närmre avresan man är. Men nu var avresan typ 6 månader framåt i tiden, det var därför jag avförde den sannolikheten även om det är möjligt. Maximal otur isf skulle jag säga.

Men att bråka i detta läget har man inget för.
 
Vi har varit utsatt för liknande exempel innan. Jag har sökt billigaste flyg via olika sajter. Tex flyg.se eller vad det nu heter. Där fick man upp ToR Kastrup - Bangkok för ca 4500/person under högsäsong. Det var en länk till Ticket.se.
Men där var priset ca 8000/person. Svaret jag fick från Ticket.se var att det priset gäller under lågsäsong.
Det fanns inga biljetter till ett så lågt pris. Ok!! Jag upplyste dem om att jag gjort utskrift av erbjudandet från såväl flygresor.se som på Ticket.se. Får jag inte resan till utannonserat pris så går jag vidare.
Efter lite betänketid fick jag svar... Klart du skall få dina biljetter för 4500/person... ( normalpris med Thai Airways var 9 - 10000/person. Så lägg ner lite tid och acceptera inte skitsnack från någon försäljare.
Ett annat tips!! Köp inte via SAS.. De anlitar Tai Airways och exakt samma plan, men lägger på ett par tusen kronor.

Bra tips när man bokar via andra sajter, men det är inte applicerbart på Norwegians hemsida
 
Jo det känner jag till och priserna ändras snabbt juh närmre avresan man är. Men nu var avresan typ 6 månader framåt i tiden, det var därför jag avförde den sannolikheten även om det är möjligt. Maximal otur isf skulle jag säga.

Men att bråka i detta läget har man inget för.
Bråka? Jag gav en fullt möjlig förklaring till TS situation.

Sen var väl avresan i april, vilket är drygt EN månad framåt i tiden.....
 
Norwegian köprman lämpligtvis direkt av Norwegian på deras hemsida Norwegian .com ,har aldrig haft ett problem med detta , notera att Lowfare + priset ingår mat , ej i vanlig Lowfare , och det är dyrt att köpa på planet , jag köper nu mest Finnair , direkt på Finnairs hemsida
 
Bråka? Jag gav en fullt möjlig förklaring till TS situation.

Sen var väl avresan i april, vilket är drygt EN månad framåt i tiden.....

Nu var jag otydlig igen, My bad.
"Bråka" var inte riktat till dig, utan nästa inlägg som jag kommenterade senare.

Avresa i april?
Bild på bilden som visades. Förvisso har jag tagit ett par GT men visst står det oktober?

IMG_1742.PNG
 
Nej det tillkommer inga tillägg på dessa priser ,, det vet jag bestämt , har köpt måånga bilj på det bolaget ,jag köper Lowfare + med platsbokning samt mat och dryck ingår

Jaha...
Jag trodde du var lång o bredaxlad med tillräckligt med stålar som räcker till en premiumbiljett för att slippa trängas med turister bak i djurtransporten 555
 
 
 
Tillbaka
Topp