nu börjar det dra ihop sig

A

Anonym

Gäst
ja, nu har man bara 4 arbetsdagar kvar sedan startar semestern och vi drar - till thailand.

ska bli så himla skönt.

nu räknar man dagar men snart räknar man timmarna innan man äntligen får kasta sig iväg. det är mkt som ska fixas innan. betala räkningarna etc..

har du ngn resa på G?

marianne

en arbetsdag kvar. 8 timmar. härligt......

idag gick förmiddagen extremt fort men när klockan blev halv två verkade den stanna totalt. eftermiddagen höll på att ta knäcken på mig. ute vart det helt kass väder. blåsigt och då menar jag blåsigt och regnnnnnn

ja, det var inte speciellt kul.

när jag cyklade till jobbet i morse så tog det mig över 40 min. att komma fram i skitvädret. ibland hade jag problem att hålla styret rakt. jag var blöt som en katt ända in på underkläderna och som tur är har vi torkskåp i omklädningsrummet och där fick nästan allt hängas in.

undrar ni på att man längtar

till värme, sol och bad, vackra platser, underbara människor och kunna gå upp ur sängen när man har lust, äta när man känner sig hungrig och bara
leva

8 timmar kvar................... (går nog fortare än man anar)

ha re gött
marianne

åtta timmar är till ända och vi har semester

det gick faktiskt fortare än jag trott. vi hade en del att göra så vips så var tiden inne

och det var inte med några tunga steg jag lämnade jobbet

för nu har vi semester och det är helt underbart och vid 5 till morgonen så lämnar vi hemmet och då bär det av...

ha re gött
marianne

hej

har i thailand har vi det toppen. vi ar nu pa koh lanta och kom hit idag. vi har varit ett par dagar i kao lak som ar fantastiskt vackert. vi rakade hamna pa en hallowenfest i gar kvall och det var skitkul. de hade fireshow sent pa natten och vi bestallde in en flaska sangsom och coke och hade det trevligt.

ha re gott
marianne

Hej Marianne!

Härligt!!!!!!!
Är du bakfull efter råd????????? ;D
Hur är vädret i puket nu?/phirawan

Hej Pirawan
Vad vill du veta, före efter landninig, ja de blir
nog 10.000 höjd ?? :thumbsup: :wai:

sawat dee kha

chan pen tii koh lanta.
tii nii agaat dii maak.

hade faktiskt inget b/rus som tur ar. men kul hade vi. har pa lanta har vi gatt in i en annan lunk. det ar lugnt och stilla och vi badar, solar, tar en singha eller chang och strosar utefter stranden i solnedgangen. det ar allt toppen att fa vara har...

doo lae tua eng hai dii na kha
marianne

Hej Phirawan
1 dag kvar, här är de bara bra, längtar ner,
mat, shingha, och shingha
:wai:

hej

vi sitter nu pa koh lanta och vantar pa att var farja ska ga. vi ska aka via railey och ao nang. det ar en mkt vacker resa. vi gjorde den senast i mars och den ar att rekommendera. dessutom ingar transfer i phuket om man tar denna tur till skillnad mot om vi tar farjan via phiphi.

ha re gott
marianne :wai:

9 arbetsdagar kvar här innan det återigen bär ner till Thailand. Ska fira min födelsedag i Bangkok. Sämre ställe kan man ju fira på. Ska även visa min dotter Bangkok. Hon har aldrig varit där förut. Tänkte visa henne lite områden fjärran från turiststråken. Mycket roligare tycker jag. Brukar ta en taxi ockxå be honom köra i en viss riktning tills det verkar vara ett ställe som man vill se. Då hoppar vi av. Jag och frugan. Har på detta sätt fått många upplevelser i Bangkok. Det finns så mycket mer att se än Siam och Sukhumvit och Silom. Rekommenderas väl. Thailändare är ett så nyfiket folk så vi har många skratt tillsammans bland språk-och kulturnyfikenhet.

cosmo

Hej.
Pratade med min syster som bor i Bankok i morse.
Det är ganska lugn ändå, det är stökigt bara på vissa område.
Ha de så skoj :)
Hälsa mina länds man!
:'( jag vill också åka hem :'(

Vi önskar er en härlig semester, Mvh Roger och Jeab.

På tal om strejk, semester, förhållande,jobb och rent allmänt.
Ps. Som norrlänning har jag ett uttryck som jag lärt min thai flickvän:
Sunt förnuft kommer från den kloke, dock så tror den kloke att den har sunt förnuft. Moment 22

Norrbottniskt ursprung: sorry men ja e från Norrbotten och gillar att ta de lugnt innan jag stressar upp mig.
Kommentarer är välkommna :wai

om 16 dagar flyger jag till thailand :) Ska tillbringa 3 månader där i år vilket är en liten kortare tid än förra året börjar få abstinens besvär och vill komma dit NU!

Min pojkvän som va i Sverige för första gången förra året åkte hem i november och vi har borta från varann i 2 månader och så länge vill jag aldrig va borta från honom igen !!

Men snart är det dags. Jag använde mig av jade.se för att boka biljetten eftersom många har rekomenderat dom och mycket riktigt det va väldigt bra :) Tack för tipset :)

Mvh Lotus

lycka till även ifrån mig. njut nu o ta vara på tiden du har därnere om med att äntligen få träffa pojkvännen igen...

marianne :wai:

Ja då är de bara 39 timmar kvar innan resan går söderut till Bangkok(1 vecka)-Pattaya(1vecka)-Nakhon ratchasima(1vecka) - Krabi (1vecka) och sen vette tusan.
De känns så skönt att slippa höra all pessimistisk prat från de tidigare arbets kollegorna såsom nedskärningar, lån,arbetslöshet och vinterkräkssjukan och få ladda upp batterierna med positiva tankegångar.
Och dessutom blir det skönt att få se solen igen. Det är nämligen mörkertid här uppe nu, så de var 2månader sen jag såg den sist >:(
Så de lär väl bli en 800-1000bilder igen även från denna resa ;D
Tjingeling :wai:

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp