Nu har jag en ev. "dum" fråga, men änd..

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har sedan en tid en härlig thailändsk tjej boende hos mig i Sverige.
Hon har flertalet Thai-kompisar som inte kan maila på Engelska.
Naturligtvis kan dom via denna sajt maila på Thai tillvarandra genom det Thailänska tangetbordet...men.
Om jag kör en Thai-dator i nätverk med min svenska dator så kan hon få sitt på Thai, eller något sådant. ?????
Som ni förstår , så är jag helt kass på datorer (när jag gick i skolan använde vi räknesticka).
Så alla datafreak...klanka inte ner, utan försök att förklara för mig vad som är bäst i min situation.
Tack på förhand.
 
För att förtydliga mitt inlägg....
Om jag inst. språkstöd för Thai på min data så måste jag väl ha ett Thai tangentbord ?
Då kan ju inte jag använda datorn.
Men on jag skaffar en kompl. Thai-dator som jag kör i nätverk, så kan vi båda köra på var sitt vis.
Eller har jag helt fel ?
Som sagt, jag är helidiot på detta, men vill så gärna att hon skall kunna behålla kontakten,( på ett enkelt sätt) med sina vänner i Nong khai.
Stefan
 
nätverk

OM du lägger till en annan dator i nätverket så är det enklast att anslut via en "switch".
Bägge datorerna ansluts till switchen som sedan ansluts till bredbands modemet eller kabelutaget i väggen.
Dtorerna behöver ej vara anslutna som ett hemma nätverk om man ej vill, de blir mer sårbara på det viset för hackers,
men om man vill dela på skrivare mm. så är det ett måste, men kom ihåg att dela ut bara skrivaren inte hela kataloger eller partitioner.
Bägge datorer måste ha ett nätverkskort.
Lycka till och hoppas att internet leverantörer tillåter flera samtidiga inloggningar till bredbandet, det brukar de vanligtvis göra 2-4 samtidiga inloggningar t. ex.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

S
Svar
10
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
B
Svar
22
Visningar
3 K
glimten66
G
Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
1 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
5
Visningar
3 K
Anonym
A
J
Svar
0
Visningar
2 K
joakim39
J
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp