nu har suget kommit tillbaka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
nu har suget kommit tillbaka....

i februari ska vi åka till thailand igen. denna gång kommer att se helt annorlunda ut än alla andra resor vi gjort. numera är jag skild o jag har inte varit i thailand det senaste året. jag tappade suget men nu har det kommit tillbaka. jag tar med mig min son o dotter. vi har alla varit i thailand förut. min son en gång tillsammans med hans dåvarande flickvän o min dotter har varit många gånger tillsammans med mig o exet.
nu sticker vi, mamma, son o dotter o vi kommer att kunna vara lediga o ha det underbart tillsammans.

vad kul det ska bli........

marianne

ja, det ska bli underbart, har ännu bara bestämt oss håller på för fullt o letar billig resa...

Hej Marianne
Hoppas att de är bra med dig, efter allt där hemma, härligt
med en väntande resa, och att du är tillbaka

ja, det ska bli underbart.
sitter just nu o kollar resor o väntar på att klockan ska bli nio så jag kan ringa

ja, då har man ringt resebyrån o nu ligger bollen hos dem. kan ju kolla vidare på nätet....

väntar ivrigt på att få ett bra pris.

nu är det preliminärbokat.....
härligt.
var väl inte bästa priset men heller inte sämsta. vi flyger till bkk o tar väl en eller ett par nätter där till att börja med. då är shoppingen färdig. det hade varit enormt skönt att slippa engagera sig mer i detta under resten av resan o bara koppla av.

känns verkligen bra.

marianne

oh, vad härligt....

denna resa blir helt annorlunda. nu blir resan så som jag vill resa. lite mer spartanskt. har tänkt ta ett par nätter på kao san. o sen buss eller tåg vart vi nu ska...
tåget har lockat mig tidigare men eftersom mitt ex. var mer för att saker o ting skulle vara bekvämt så har det inte blivit så. nu vill jag känna på thailand på mitt sätt......
visa mina barn att man kan resa både billigt o ha lika kul, kanske lägga pengarna mer på äventyr o shopping än på att sova.
har alltid bott precis på stranden - kul att testa andra ställen oxå. träffa andra sorters människor.

så nu är det bara att jobba på - mkt extra jobb hoppas jag att få ...ger extra klirr i kassan...

tänk om man hade vunnit på en trisslott eller så . då hade jag satsat på att ge oss alla tre varsitt dykarcertifikat...

ALLA KAN VÄL FÅ DRÖMMA

:wai:

marianne

Extra klirr i kassan finns inte så långt bort om du har møjligheten att vara fri i låt sæga 5dagar.
Tors-mån = så kan du få ihop ungefær 13000-15000kr efter skatt i Norge.

Vært att tænka på!

det hade inte varit dumt alls...

men jag är inte sjuksköterska utan undersköterska o det finns det väl inget extra jobb att få som...

annars hade det varit ett toppen alternativ.
jag jobbar på en dialysmottagning.

:wai: marianne

Som underskøterska finns det ænnu mera jobb æn før sjukskøterskor, du kan få jobba dag,aften,natt i månader/år om du klarar av det så de ær de minsta bekymret. De tar in folk ifrån baltiska lænder pga brist och skickar de till en snabbskola før att læra sig norska, efter 3månader får de i princip jobba ihjæl sig om de vill. Det ær ganska otroligt igentligen då sverige har så høg arbetsløshet och hær har det varit katastroflæge i många många år och væntas vænda først 2025 enligt hælsoinstitutet pga att det ær låg avlønat (enligt norge,hehe)
Så många ggr får de ta in sjukskøterskor istællet før de finns inga underskøterskor som vill eller kan jobba,

Oslo som huvudort men det ær i princip bara att vælja var och hur længe du vill jobba runt om i landet. Jag har provat på allt ifrån Fredrikstad i søder upp till Hammerfest i norr (værldens høgsta stad!) och språkmæssigt ær det vældigt enkelt att førstå dem. Du kan kontakta ex adecco (nr 1 som huvudleverantør),achima,x personell,Konstali,1st care etc och høra med dem vad de kan erbjuda.

Førøvrigt så åker jag också ned en svæng till Bangkok ifrån den 1:a februari och stannar en tid framøver. State of lebua var fint men vi måste æven se Bayoke sky bara før att ;D och sen en retur till Siam waterpark (værldens størsta pool) som jag starkt kan rekommendera om barnen ska med
Då blir du garanterat kallad "Favvo morsan" :wai:

kanske blir ngt av detta..

ska kolla upp det där med norge lite tror jag.
inte så lätt att komma ifrån när man har en fast tjänst o det bör man ju ha idag men kanske man kan ta ledigt ngn gång ibland o dra dit. ska verkligen fundera över detta. det hade ju gjort saker o ting lite lättare för en.
pengar betyder ju ganska mkt faktiskt.

tack helgonet

marianne

Hej Marianne!

vad roligt!
jag ska åka nu 30:november. Det är norra Thailand som gäller. ;D

Härligt att du kommer tillbaka! :wai:
/phirawan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A