Nu ska tiggeriet minskas i Thailand.

Hej

Läste att tiggeriet i Thailand ska minskas genom att tiggeri ska kunna resultera i 1 månads fängelse alternativt böter på upptill 10 000 baht, frågan är väl bara var dom som tigger ska få tag i pengar så att dom kan betala böterna, detta ska ske via en kampanj som ska pågå under tre år 2019-2021, i kampanjen ingår även arbetsträning för att försöka få tiggarna att kunna försörja sig själva.

Move to reduce number of beggars
January 8, 2019 Songpol Kaopatumtip
At its first meeting this year, the Ministry of Social Development and Human Security (MSDHS) yesterday (Jan 7, 2019) discussed measures to reduce the number of beggars in Thailand, the Thai-language daily Matichon reported.
The meeting set a three-year campaign (2019-2021) to provide job-training for beggars.
In 2018, job-trainers in Nonthaburi and Trang provinces have provided job training for beggars, who can now make a living by themselves.
Under the law, beggars are liable to one month in jail and a fine of no more than 10,000, or both.

Move to reduce number of beggars - ThaiResidents.com - Thai Local News

Mvh isan lover

Många av tiggarna är inte Thai utan flyktingar från Burma. Jag ser ibland vuxna tiggare men de är normalt handikappade men oftast ser jag barn som tigger. Vissa tiggare är sända ut av kriminella.

/ Zedo

Hej

Här i Udon Thani finns det en del tiggare som går runt vid Centerpoint, UD Town och tigger av dom som äter där, det blir något för polisen att ta tag i om dom har lust vill säga, ser faktiskt många Thailändare som ger dessa pengar.

Mvh isan lover

Hej

Läste att tiggeriet i Thailand ska minskas genom att tiggeri ska kunna resultera i 1 månads fängelse alternativt böter på upptill 10 000 baht, frågan är väl bara var dom som tigger ska få tag i pengar så att dom kan betala böterna, detta ska ske via en kampanj som ska pågå under tre år 2019-2021, i kampanjen ingår även arbetsträning för att försöka få tiggarna att kunna försörja sig själva.

Move to reduce number of beggars
January 8, 2019 Songpol Kaopatumtip
At its first meeting this year, the Ministry of Social Development and Human Security (MSDHS) yesterday (Jan 7, 2019) discussed measures to reduce the number of beggars in Thailand, the Thai-language daily Matichon reported.
The meeting set a three-year campaign (2019-2021) to provide job-training for beggars.
In 2018, job-trainers in Nonthaburi and Trang provinces have provided job training for beggars, who can now make a living by themselves.
Under the law, beggars are liable to one month in jail and a fine of no more than 10,000, or both.

Move to reduce number of beggars - ThaiResidents.com - Thai Local News

Mvh isan lover
Gäller det munkarna oxå?:cool:

Ja.

Vill jag köpa något så går jag fram till dom.
Det är ju typ som att det kommer en nasare från Intersport och försöker kränga skor åt en när man sitter på någon restaurang i Sverige.
Har dom inget vett?
Haha snarare som om en telefonförsäljare som kommer och vill sälja ett telefonabbonnemang när man sitter och försöker äta. En del jävlar fattar inte ett diskret men vänligt "Nej tack", utan man måste ibland nästan kasta ut dom på egen hand. Restaurangpersonalen står ofta bara och tittar förvånat på..

555

Ja vid mitt första besök till Thailand eller Pattaya är väl bäst att förtydliga så att ingen blir stött. Då tyckte jag säljarna på gatan var jobbigare än flugorna. Nu har jag vant mig eller dom med mig kanske. Känner mig inte lika påhoppad längre.

Topp