Nya jobb som utlänningar får ha i Thailand

 
Hej

Nej, arbeta, äta, sova och leva på samma sätt och tillsammans med övriga bybor har varit mitt val, själv är jag nöjd med resultatet och Thailändarna älskar detta, men en del Svenskar verkar mindre glada och positiva till detta, uppenbarligen störs en del av att man som falang kan bli omtyckt, accepterad och ingå i en bys gemenskap genom anpassning och inte bara gå runt som en vandrande ATM som många andra falanger.

Mvh isan lover

Kom bara ihåg att när det verkligen gäller, är du inget annat än en "farang" för Thaiarna. Du kan aldrig bli bättre än en simpel "farang" i deras ögon. Det bara är så.
 
Kom bara ihåg att när det verkligen gäller, är du inget annat än en "farang" för Thaiarna. Du kan aldrig bli bättre än en simpel "farang" i deras ögon. Det bara är så.

Hej

Det har jag hört falanger säga i 33 år nu men själv känner jag inte alls det på samma sätt, tycker att jag är så integrerad, etablerad och accepterad som man kan bli, upplever mig inte det minsta negativt särbehandlad i något sammanhang, får allt, behandlas lika och förväntas agera precis som övriga bybor i alla sammanhang.

Mvh isan lover
 
Behövs ju bara att de kollar en gång , men Isaan har ju tidigare berättat i Immigrations officerare vet allt då de känner honom vä efter 18 års dikesgrävande i Isaan ,och allt det är i sin ordning , så han är därmed privilegierad

Hej

Stämmer, kör med öppna kort och vår man på immigration har gummiträd precis som vi, har aldrig hört någon människa klaga på att falanger jobbar på familjens mark, men däremot många som tycker att utlänningar är lata och odugliga till arbete.

Dom ser ju mest utlänningar som vallas runt av en betydligt yngre dam, inte klarar sig själva och som mest vill sitta i skuggan med en öl eller komma ut på kvällen när solen har gått ned.

Mvh isan lover
 
Jag har inga problem med socialt skyddsnät, tycker det är bra.
Jag har själv varit med om en alvarlig olycka med krossat bäcken och ena benet upptryckt i ryggen.
Men det går alltid att skola om sig om ens tidigare yrke var för hårt, så länge huvud och armar fungerar finns det en arbetsuppgift man kan utföra.
Alltid är väl att ta i , tycker er dispyt börjar ligga på en ganska taskig nivå , även om man kan röra armar och ben så finns det kanske smärtor med i sammanhanget som gör att man inte kan arbeta , massor av simulanter finns det , men det finns även de som skulle vilja jobba men inte kan .
 
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp