Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Tänkte att det kunde vara bra med en tråd om nyheter som gäller svenskar i Thailand, där man kunde samla den typen av nyheter i en tråd.

Börjar med den här.

a922b95b-7c62-4f06-b7df-2d124350498f
Koh Talu. Shutterstock

Turistbåt med svenskar sjönk i Thailand: ”Vi lever”​

Av Ebba Örn
Publicerad 5 januari, 09:16

En turistbåt med flera svenskar sjönk på söndagsmorgonen på väg till den thailändska ön Koh Talu, rapporterar Expressen.
Svenske Marcus var på båten tillsammans med sin fru och deras två barn. Enligt honom var båten ungefär 150–200 meter från land när den började ta in vatten. Det hela var ”lite chockartat”, säger Marcus men alla lyckades ta sig i land. All packning sjönk med båten.
– Barnen var väldigt rädda. Men de flesta behöll lugnet. Det är lite trist att alla saker är borta. Men det viktiga är ju att alla lever.

Mvh isan lover

Hej

Svensk turist biten av apa i Thailand​

Publicerad 30 dec 2024 kl 22.06Uppdaterad kl 22.13

En svensk turist har blivit biten av en apa i Thailand, skriver lokala medier.
Svensken bets i nacken vid det populära turistmålet Phra Prang Sam Yot i Lop Buri.
Han fick föras till sjukhus för vård och vaccinering.

Mvh isan lover

Thailand är ett fantastiskt land att bo i. Här möts man av glädje och trevliga människor. Turisterna kunde vi gärna vara utan. :)

Han kanske tillhör dom som tvunget vill vara mer thailändare än thaiarna själva.

Så fort dom träffar frugorna så ska konungen tillbedjas och det ska ätas enbart thaimat och tempel ska besökas.

Det enda dom inte gärna vill är att lära sig språket.

BTT
Tröttnar du aldrig på att ha förutfattade meningar om andra och hur tillbedjer man konungen?

Tröttnar du aldrig på att ha förutfattade meningar om andra och hur tillbedjer man konungen?

Inga förutfattade meningar. Du passar väl inte in på beskrivningen men har träffat massor av faranger som när dom träffat thaidamen så lyder dom hennes minsta vink och tar även efter allt thailändskt som hon bär på.
Ibland slår det över så att dessa män plötsligt nästan hatar och föraktar allt svenskt.
Allt för att blidka damen dom kärat ner sig i.

Konungens foto hamnar snabbt i gubbens hem och det springs till tempel i tid och otid. Dom reser sig i givakt på biografer och annat så fort det visas bilder på kungen.
Och dom firar hans födelsedagar och annat kungligt.
Så skulle dom aldrig ha vördat den svenske konungen.

BTT

Inga förutfattade meningar. Du passar väl inte in på beskrivningen men har träffat massor av faranger som när dom träffat thaidamen så lyder dom hennes minsta vink och tar även efter allt thailändskt som hon bär på.
Ibland slår det över så att dessa män plötsligt nästan hatar och föraktar allt svenskt.
Allt för att blidka damen dom kärat ner sig i.

Konungens foto hamnar snabbt i gubbens hem och det springs till tempel i tid och otid. Dom reser sig i givakt på biografer och annat så fort det visas bilder på kungen.
Och dom firar hans födelsedagar och annat kungligt.
Så skulle dom aldrig ha vördat den svenske konungen.

BTT
Det står på filmduken inne på biografen att alla skall resa sig upp under kungens hyllningsång.
Står klart och tydligt innan den spelas.
Jag reser mig upp och inte pga min fru hon är oftast inte med på bio, utan vill inte vara farangpuckot som sitter ner när alla andra reser sig upp inne på biografen.

Det står på filmduken inne på biografen att alla skall resa sig upp under kungens hyllningsång.
Står klart och tydligt innan den spelas.
Jag reser mig upp och inte pga min fru hon är oftast inte med på bio, utan vill inte vara farangpuckot som sitter ner när alla andra reser sig upp inne på biografen.

Jag har sett massor av filmer på bio i Thailand utan att resa mig upp när kungavideon spelas.

Bara att hålla god min och låtsas att man inte fattar vad som försigår.

BTT

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
3 K
Sir One
S
A
Svar
0