Nytt körkort och nya regler för MC över 300cc.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

För att få köra en mc på över 300cc kommer det att krävas ett nytt körkort, dessutom kommer en rad nya regler i trafiken att införas.

1569384095189.jpeg

Mvh isan lover

1569384095189.jpeg

Hej

Mer om dom kommande förändringarna gällande tung mc.

Mvh isan lover

Riders will also need to take a big bike test, which will simulate hazardous situations and test their reactions.

Inte alls nytt körkort, var står det , jag postade samma sak för ett tag ,det kommer att krävas ett tilläggstest , Med förmodligen undan manövertest mm ,bromsprov mm , vilket är bra anser jag , Jag klarar att bromsa fullt från 100 km utan att förlora manöverduglighet , De flesta med gamla större hojar klarar inte detta .. Ny maskiner som tillex min har dessutom ABS både fram och bak. Men övriga vansinniga lagar är åt helv , Varför max 80 km inom stad för tyngre cyklar , men inte för mindre som har sämre bromsförmåga , Thailogik :rolleyes:

Haha , inte alls nytt körkort , jag postade samma sak för ett tag ,det kommer att krävas ett tilläggstest , Med förmodligen undan manövertest mm , vilket är bra anser jag , Jag klarar att bromsa fullt från 100 km utan att förlora manöverduglighet , De flesta med gamla större hojar klarar inte detta .. Ny maskiner som tillex min har dessutom ABS både fram och bak. Min övriga vansinniga lagar är åt helv , Varför max 80 km inom stad för tyngre cyklar , men inte för mindre som har sämre bromsförmåga , Thailogik :rolleyes:

Hej

Exakt vilka ändringar det blir vet man väl inte ännu med säkerhet eftersom dom ska utreda och diskutera detta, så vi får väl vänta och se hur det slutar men ändringar verkar det bli.

Mvh isan lover

Hej

Exakt vilka ändringar det blir vet man väl inte ännu med säkerhet eftersom dom ska utreda och diskutera detta, så vi får väl vänta och se hur det slutar men ändringar verkar det bli.

Mvh isan lover
Det blir det och det är bra , tyvärr så är det inte vana MC förare som bestämmer utan tjänstemän som inget vet om MC , hoppas de tänker till denna gång

Hej

Det ska tydligen bli krav på mc körkort vid uthyrning till turister, det ska inte längre räcka med ett pass, detta kan man ju tycka var på tiden om man vill få ned olyckorna.

Mvh isan lover
Ja det är ju rätt bra egentligen,men som oftast så godkänner ju inte polisen utländska kk.

Men vaddå, med Internationellt kk som tillägg så har åtminstone inte jag upplevt några problem. Internationellt KK är ju ett krav för oss med svenskt KK men det är kanske det ni menar?

Hej

Det ska ju fungera och gör nog så också på turistorter och i större städer, men man vet ju aldrig ute i provinserna, lokalt gör ju poliser och myndigheter lite som dom vill och kan dom inte läsa dokumentet vet man aldrig vad dom kan hitta på, men värre än några hundra baht blir det väl knappast.

Mvh isan lovef

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
931
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp