Nytt thai pass

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med en fråga som jag har.

Min tjej har thai pass och måste förnya det nu och hennes uppehålls tillstånd sitter i det gamla passet.

kan man flytta över det till det nya passet här i thailand typ på svenska ambassaden?Hennes uppehållstillstånd varar i fyra år och går ut den här tiden nästa år så vi tänkte åka hem och fixa allt detta nu men hur gör vi med hennes nya pass?skall tillståndet flyttas dit eller skall hon bara ta med det gamla passet och visa upp det i tullen på arlanda?Tacksam för svar snarast möjligt!Då vi har bokat resa i juni.

De är bara gå tillbaka till mig,v och dom fixar
en ny i de nya passet

Ok men vi har ju ett nytt pass nu!

Och vi skall till Sverige och det gamla passet har gått ut och tillståndet sitter i det hur skall man göra när man kommer till arlanda då? bara visa det gamla eller?

Vill verkligen inte ha några problem när jag kommer tilll arlanda.

Mvh

Om din tjej skaffat ett nytt thaipass i Thailand och behöver få in sitt tillståndsmärke i det nya passet så besöker hon svenska ambassaden i Bangkok måndag, tisdag, torsdag eller fredag mellan kl. 08.00 - 12.00 thaitid så får hon ett nytt tillståndsmärke inklistrat i sitt nya pass. Svårare är det inte och dessutom gratis.

Mvh Thaikonsult

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
925
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka