Obligatorisk försäkring. Nu är det taget

Klart som fn , feta Philkärringar behöver mer plats i trafiken 55 :) :) , Min Polare som är gift med en fet Philkärring föredrar Thaialnd , Trafiken är hemsk i Phil säger han , Jag själv anser inte trafiken i Thai vara så dålig, anser Thai vara duktiga MC förare tillex

Jag har kört både i Phil och i Thailand och inga problem någonstans.

Hej

Thailands militärledda regering har lite överraskande beslutat att skjuta upp kravet på obligatorisk försäkring, anledningen sägs vara landets ekonomiska problem, starka valuta och minskat antal turister, att införa den obligatoriska försäkringen just nu skulle kunna skrämma bort ännu fler turister, så kravet skjuts upp till ett lämpligare tillfälle.

TOURISM
Obligatory travel insurance for visitors to Thailand? Don’t worry about it for now, says government

Published September 18, 2019
By May Taylor
Obligatory travel insurance for visitors to Thailand? Don’t worry about it for now, says government | The Thaiger

Photo credit: AFP

Chote Trachu, representing the Thai Ministry for Tourism and Sports, says tourists visiting Thailand don’t have to worry about the mandatory requirement for travel insurance at this time.
Thailand’s tourism industry is currently experiencing some challenges, explains the Ministry’s spokesperson, and for this reason, the requirement for all visitors to have travel insurance is being postponed until 2020 – or possibly “a more appropriate time in the future”.
The ministerial proposal was first suggested last May, but it seems that the country’s economic difficulties and soaring currency have caused the government to question the wisdom of introducing such a stringent requirement at this time.
Mr Chote suggests a policy of “wait and see” for now, adding that it would be best not to introduce any strict conditions that might scare off tourists at this time.

SOURCE: The Pattaya News

Mvh isan lover

Att passera gränsen via landväg, tidigare fick man bara 15dgr voa då.
Säker? Man får inget voa om man inte tillhör ett av få länder och Sverige är inte ett av dem.
För närvarande är det enbart de här länderna som får ett voa

1. Bulgaria
  2. Bhutan
  3. China
  4. Cyprus
  5. Ethiopia
  6. Fiji
  7. Georgia
  8. India
  9. Kazakhstan
  10. Malta
  1. Mexico
  2. Nauru
  3. Mauritius
  4. Papua New Guinea
  5. Romania
  6. Saudi Arabia
  7. Taiwan
  8. Uzbekistan
  9. Vanuatu

Senast ändrad:
Säker? Man får inget voa om man inte tillhör ett av få länder och Sverige är inte ett av dem.

1. Bulgaria
  2. Bhutan
  3. China
  4. Cyprus
  5. Ethiopia
  6. Fiji
  7. Georgia
  8. India
  9. Kazakhstan
  10. Malta
  1. Mexico
  2. Nauru
  3. Mauritius
  4. Papua New Guinea
  5. Romania
  6. Saudi Arabia
  7. Taiwan
  8. Uzbekistan
  9. Vanuatu

Du förstod mycket väl att menade visumfri inresa. 15 dagar landvägen. 30 dagar via internationella flygplatser.

Vi vet alla att du är duktigt påläst och kunnig... men ingen gillar en messersmitt...

Du förstod mycket väl att menade visumfri inresa. 15 dagar landvägen. 30 dagar via internationella flygplatser.

Vi vet alla att du är duktigt påläst och kunnig... men ingen gillar en messersmitt...
Nej jag förutsatte inte det. Han talade om förr, jag vet inte hur det var förr, men jag vet hur det är idag.

1. Bulgaria
  2. Bhutan
  3. China
  4. Cyprus
  5. Ethiopia
  6. Fiji
  7. Georgia
  8. India
  9. Kazakhstan
  10. Malta
  1. Mexico
  2. Nauru
  3. Mauritius
  4. Papua New Guinea
  5. Romania
  6. Saudi Arabia
  7. Taiwan
  8. Uzbekistan
  9. Vanuatu

Givetvis fel av mej, det heter inte så för oss, 15 dagar var det för ca 7 år sedan.

Givetvis fel av mej, det heter inte så för oss, 15 dagar var det för ca 7 år sedan.
Tack för förtydligandet, jag kände själv inte till om Svenskar tidigare haft VOA eller inte, det var kort sagt nytt för mig om det var så.
Numera (sedan 2016) är det bara skillnad i antal inresor visumfritt som vi har, max två per land och i teorin obegränsat med flyget.

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
Svar
2
Visningar
1 K
kjell.t