och nu lyssnar jag..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
och nu lyssnar jag på thaikaraoke...

länge sedan sist. får mersmak.

testa vet ja...

Jag har verkligen försökt att uppskatta thailändsk musik (min kompis svärfar är musiklärare i BKK, han behärskar alla thailändska instrument)
Men efter en månad i ayuttaya med ENBART thai musik 24/7 så inser jag att det är nog inget för en gammal hårdrockare som mig..
Men jag har full förståelse för er som gillar det. Jonas Andersson spelade ju här i närområdet och var något av en idol för thaifolket här.

M.V.H /Ulle

en del thailändsk musik är riktigt bra sen finns det ju en del som bara blir för mkt... i alla fall för mig. o det är klart om man bara hör thaimusik så är klart att man vill höra ngt annat...

haenhärliglördagkvällsjälvskajagdrickairishcoffeeoliteannatsmåttogott

chok dee naa kha...
marianne :nod:

men med karaoken så får man tränat lite thaispråk både transkriberat o äkta thai...

inte helt fel o dessutom hör man uttalet...

marianne

Jag undrar jag hur det går att "sjunga" thai för då borde ju tonerna ändra sig och forma andra ord. Jag menar hur sjunger man ett thailändskt ägg med hög ton?

Aed Carabai och Sek Loso är ganska bra.

Bomberball. Annorlunda :)

---
>ulle
Jasså, det var Kenta. Jag kände inte igen honom.
(((Den andra halvan i "Dom kallar oss mods" (=Stoffe) jobbade en del där jag började jobba extra under skoltiden, innan han knarkade ihjäl sig lite senare.)))

"Lunkan " sa:
Aed Carabai och Sek Loso är ganska bra.

Bomberball. Annorlunda :)

---
>ulle
Jasså, det var Kenta. Jag kände inte igen honom.
(((Den andra halvan i "Dom kallar oss mods" (=Stoffe) jobbade en del där jag började jobba extra under skoltiden, innan han knarkade ihjäl sig lite senare.)))

Lunkan. Jag träffade Kenta på pendeln på 80talet.. jag bjöd honom på 2 öl...och då spelade han 2 låtar för bara mig.

Jag har aldrig träffat honom. 80-tal - var det före eller efter Melodifestivalen?

Lunkan,

Efter vad jag förstår var kenta med i melodifestivalen 1980, och detta var nog 1981 eller 1982.

Vi hittade honom däckad på pendeln, jag hade aldrig känt igen honom om inte min kompis gjort det.

Förlåt Marianne,

Jag inser nu att detta är "Allmänt Thailandforum" Och därför hör inte svensk musik in här.

Ja, sorry.

Om man ska ha någon chans att hänga med på karaoke, så behöver jag ha någon långsam som t ex den här, men då det är bara thaibokstäver har inte jag någon chans :)

(((>ulle Jasså, Stoffe dog så sent. Minnet bedrar ibland. Jag hade för mig att det var nära efter att jag började jobba där 1968 :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp