Odla grönsaker i Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det finns uppenbarligen ett stort intresse för grönsaksodling i Sverige men det gäller Thailand också. Min hustru är exempelvis väldigt intresserad av detta och vill syssla med detta den dag vi flyttar ner för gott.

Nu vill jag absolut inte klampa in på Ubons område med denna tråden, den är avsedd att enbart handla om trädgårdsodling. @Ubon sysslar ju med odling i större skala, mycket intressant det också.
 
Odla egna grönsaker där får man göra senare, chilli, tomat gurka, bönor m.m. Dock så är jag inte förtjust i äggplantor
 
Det finns uppenbarligen ett stort intresse för grönsaksodling i Sverige men det gäller Thailand också. Min hustru är exempelvis väldigt intresserad av detta och vill syssla med detta den dag vi flyttar ner för gott.

Nu vill jag absolut inte klampa in på Ubons område med denna tråden, den är avsedd att enbart handla om trädgårdsodling. @Ubon sysslar ju med odling i större skala, mycket intressant det också.

Nu vill jag absolut inte klampa in på Ubons område med denna tråden

Vari ligger problemet,? bara att odla på...
 
Min jänta älskar också att påta i landet, men det verkar som om det mesta dör... haha Vad gör hon för fel? Kan det vara att hon vaknar efter 12 varje dag och plantorna blir uttorkade?
 
Min jänta älskar också att påta i landet, men det verkar som om det mesta dör... haha Vad gör hon för fel? Kan det vara att hon vaknar efter 12 varje dag och plantorna blir uttorkade?

Vattna efter 12 på dagen ser jag ingen framgång med, dunstar bort, vi vattnar tidigt på morgonen, 6-7 tiden,
en del plantor vill ha skugga i starten, torkar ut i direkt sol, skydda med plastnät.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

B
Svar
9
Visningar
4 K
Surinräven
S
 
Tillbaka
Topp