Öl

Som jag skrev tidigare smaksaker kan man inte avgöra men man kan undra vad f...n folk har för smak :p

Leo tycker jag är för dom i undre tonåren (alltså olagligt) U lite samma grej fast lite smygung.
Shang kan inte ungar förstå innan dom kommer över målbrottet om ens då. :cool: :p

Nu har jag testat nya U som har en tydlig doft av vårhumle med markerad smak av höst-honung från katoybin.

Liten tydligare beska och mindre söt än storebror Leo så den kommer nog att få många köpare.

Mer av en San Miguel Pale Pilsen men tamare och anpassad för unga smaklökar

28 baht för en stor Singha kostade det 1975, över en US Dollar, men öl har alltid varit dyrt i Thailand
Gottland! Jag ställde frågan till en vän som jobbade i Thailand 1975. Han sa ca 20 bath. Billigare på småställen, runt 15-18 bath. Lite mer på större ställen, 20-25 bath. Men som han sa det var innan turisterna kom till Thailand.
Stränderna var utan turister och inga hotell. Bara bambu hyddor.. Men öl var dyrt.. Samma som idag i Thailand..
Med tanke på deras kostnadsnivå i övrigt.. Tjänar man 300 bath om dagen är 60-80 bath för en pilsner dyrt..

Jag var i Thailand första gången -92, och jag håller med Gottland och Pepsi, öl är och har alltid varit dyrt i Thailand.

Jag tyvärr alldeles för gott ... kan dock hålla med @magunnar har man inte druckit innan så luktar det inte så gott. Sen är det ju inte så bra för Beach 2017

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar
881