Öppna bankkonto i Thailändsk bank

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hallå bästa vänner!

Jag vill öppna ett helt vanligt sparkonto i en Thailändsk bank. Helst Krung Thai Bank Min undran är vad som krävs för att man som västerlänning icke bosatt i Thailand ska få öppna ett konto (utan kredit). Är det någon som vet?

Rippe

Jag har också konto i Kasikorn Bank. Det var heller inga som helst problem, jag hade passet och frugan med mig. Allt klart på en halvtimme och då hade frugan fått ett konto också. Personalen hemma i byn var väldigt hjälpsamma och trevliga också.

Tänk bara på en sak - öppna kontot i den stad där du bor. Då är det gratis att ta ut pengar på ATM:en där. Tar du ut någon annanstans tar dom ut en avgift.

Det är också så här för mig: När jag åker tillbaka till Sverige så måste jag låta ca 3000 Baht vara kvar på kontot, annars börjar dom dra pengar för att "täcka sina kostnader".

//Berralund

Hej Berra och legolas :)

Så det är alltså omöjligt för någon som är boende i sverige, och Inte kan uppvisa en Thai fru/flickvän. Att skaffa sparkonto i thailland?

Min Far hade ett konto en gång i tiden i LOS, utan att han bodde där eller var sambo med någon. Men det var säkert en 10 år sedan så om reglerna har ändrats sen dess vet jag inte.

Gjorde konto på kassikorn i Udon thani...inga problem bara visa pass och sen va det klart.

"Psydrop " sa:
Gjorde konto på kassikorn i Udon thani...inga problem bara visa pass och sen va det klart.

Ok. Då finns det hopp :)Jag kan tänka mig att försöka mig på att fixa det nästa gång man åker ner :)

"Gazton " sa:

Så det är alltså omöjligt för någon som är boende i sverige, och Inte kan uppvisa en Thai fru/flickvän. Att skaffa sparkonto i thailland?

Jag glömde skriv en sak. Falanger får ingen ränta på sina pengar i Kasikorn Bank. Har ingen aning om hur det är i dom andra bankerna dock. :(

"legolas " sa:
Berralund - mig veterligen så får inte heller min fru ränta pä pengarna. Och varför bry sig, kolla i Sverige, ingen ränta och om det är ränta skitränta rent ut sagt.

Gazton - Ingenting är omöjligt med att skaffa bankkonto här. Jag sade bara att ta med flickvän/bekant/fru, för de pratar språket, och det kan på vissa bankkontor vara knivigt att få dem att förstå....

Gå in och försök Gazza.... Det är ju skitbra att ha bankkonto. Då slipper ju du dessa dyra jädra uttag via Visa eller mastercardet.... Det kostar ju bara runt 30-50 kronor att transferera pengarna till kontot i Thailand.

Och då förstår jag.
Nä räntan skiter jag i.

Varje svenska hundring som åker in på kontot blir ju en faslig massa Chang där nere. Det kallar jag i min enfald för ränta 8) 8) 8) 8) 8)

"Gazton " sa:
Och då förstår jag.
Nä räntan skiter jag i.

Varje svenska hundring som åker in på kontot blir ju en faslig massa Chang där nere. Det kallar jag i min enfald för ränta 8) 8) 8) 8) 8)

Helt rätt inställning! Och visst är det som legolas skriver, det är förbannat praktiskt att ha sitt eget konto. Man sparar massor av pengar till go Chang (eller Leo på det. Visa electron kort får man på köpet också. :)

Fredag i dag över i morgon så sitter jag förhoppningsvis på planet mot LOS

Har haft tanke sedan tidigare att öppna conto, så nu kan jag testa som ensam falang eller med fästmö kanske lite senare traska in med en Fru, vill Ni att jag ska återkomma med svaret?

Ubon

"Ubon " sa:

Har haft tanke sedan tidigare att öppna conto, så nu kan jag testa som ensam falang eller med fästmö kanske lite senare traska in med en Fru, vill Ni att jag ska återkomma med svaret?

Ubon

Gärna det Ubon! Väljer du Kasikorn Bank så tror jag det är lika enkelt över hela LOS.

Och för allt i världen: Berätta om det blir en Fru så att vi får chansen att glädjas med dig!! :wai: :wai:

"Ubon " sa:

Ubon

Japp, kan bli intressant att höra vad som hände, med eller utan fru

"Berralund " sa:
Helt rätt inställning! Och visst är det som legolas skriver, det är förbannat praktiskt att ha sitt eget konto. Man sparar massor av pengar till go Chang (eller Leo på det. Visa electron kort får man på köpet också. :)

I så fall blir det 2 konton

Det första döper jag till "Chang", och det andra till "Ev. Barfines" ;) 8)

Svarslös...Läser och ler... läser igen...och skrattar.. Kul grabbar och tjejer på detta foromet..Humorn ligger både lågt och lägre.. I LIKE IT 8) 8)

Om det ä så att man måste ha en viss summa på banken för att få ett års visum då måste man ju ha ett konto, eller
Rolf

"Gazton " sa:

Lugn Gazton ja fixade mitt konto nummer 1 när ja va solo inga problem de ända ja hade va passet konto 2 kasikorn uppe i byn då gift heller inga problem så sonika har ja två kort :) i kasikorn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
15
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp