Öppna fondkonto för barn i Thailand.

 
Kan du bara ha ett fondkonto i Thailand? Varför inte ett fondkonto per barn skrivit på dig? Så har jag det i Sverige.

Köp ingen indexfond på så lång sikt. Köp en högrisk och en aktiv aktiefond.
 
Kan du bara ha ett fondkonto i Thailand? Varför inte ett fondkonto per barn skrivit på dig? Så har jag det i Sverige.

Köp ingen indexfond på så lång sikt. Köp en högrisk och en aktiv aktiefond.
Jag vet inte, möjligt jag kan, jag har ju inte vart och pratat med dom än.
 
Skall höra med bualuang inatt om dom har en länk till vilka fonder dom erbjuder utöver dom.
I mina ögon då finns det bara 2 fonder på denna som du visat som är bra "IN MY VIEW" p
Båda är open end funds ( ej tidsbegränsad) det är den vanligaste på marknaden
1 BKD
Den har inrikes investeringar bara..
Utdelningar 2 gånger
De har företag som
CP ALL, Bangkok Bank, Bangkok Insurance... Siam Cement, PTT med mera. Risk level 6 som alla de andra. Medium High.
2 B-ASEAN.
både Inrikes och Utrikrs investeringar
Ingen utdelning...
KANSKE

:cool::cool::cool:
 
vilken avgift tar förvaltarna av fonderna i Thailand?
är de lika giriga som i Sverige?
Dem är nog lika i hela världen, dom jobbar inte gratis ;)
I länken till bangkokbank jag la in tidigare kan du gå in och se, klicka på en fond och scrolla ner till fact sheet och öppna, så står kostnaden för fonden där.
 
Dem är nog lika i hela världen, dom jobbar inte gratis ;)
I länken till bangkokbank jag la in tidigare kan du gå in och se, klicka på en fond och scrolla ner till fact sheet och öppna, så står kostnaden för fonden där.

Har du hört talas om Avanza Zero?
 
Nu fick jag svar från Bualuang.
You can buy all.
Not only Bangkokbank, Tanachat, TMB, Tisco.
Ja då blev det helt plötsligt för mycket fonder att kolla på!
 
Jo men jag har inget i Sverige.

Det brukar vara vettigt att sprida sina investeringar i olika delar av världen och i olika verksamheter.
Jag vet inte om du får handla i Avanza som utlandsboende men jag har svårt att tänka mej att du inte får.
 
Senast ändrad:
Ja jag får kolla på datorn när jag kommer hem, båtens internet är för slött och telefonen är för jobbig att sitta och leta på.
 
 

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp