Över 100 Immigrations poliser kommer att åtalas för utfärdande av olagliga visum.

Bra att du har uppfattningen att livet är Thailand är tråkigare än i Sverige.

De allra flesta som fyllt 65 kommer ändå aldrig ner till Thailand vid pensioneringen, ofta är det Thaifrugan som inte vill åka. Det löser i alla fall problemet med den dyra försäkringen och att det är tråkigare i Thailand.

Helt riktigt.

Har bland annat en kompis vars thaifruga inte vill åka till Thailand mer.

Hon har ingen kontakt med släkten där och dottern har bildat familj här i Sverige.

Min kompis och jag har ju funderat på att åka till Pattaya för att återuppleva lite av the good old days vi hade där på 90 talet.

Men eftersom både han är 62 och jag snart 60 och vi både har förhållande känns det ju lite fel att åka och " festa runt" bland barerna i Pattaya på egen hand.

Man får väl inse att dom åren i yngre dagar när man hade skitkul i Pattaya tillhör minnena och inget annat.

BTT

Ska väl erkänna att jag ibland kan sakna Thailand men egentligen inte själva landet utan mer dom glada nätterna i barerna med vin, kvinnor och sång.

Har ju även tillbringat tid utanför barerna men oftast haft ganska trist då.

Nej Thailand var roligt så länge man kunde festa runt på soierna i Pattaya, Resten kan man vara utan.

Tanken på att sitta i en by ute på landet som 60+ tilltalar mig definitivt inte.

Och festtiden med sprit och tjejer i Pattaya kommer ju inte tillbaka mer mest beroende på att jag numera inte är helt frisk.

Men som du skriver tänka tillbaka kan man ju alltid göra.

BTT

Du och många andra vet inte hur det är att vara bosatt i en by för ni har bara hälsat på och varit beroende av andra och inte haft något eget, nu har jag det jag behöver och här bestämmer jag, kom på frugans syster när jag flyttat hit när hon rotade i mitt kylskåp men det gör hon fan inte fler gånger när jag är hemma ska jag lova dig.

Tycker du att det vore trevligt att bo hos föräldrarna eller vara inneboende hos släktingar i en stad i Sverige år efter år efter år?

Skulle aldrig få för mig att bosätta mig i Pattaya, finns trevligare ställen.

Jag är inte heller helt frisk men festar till det ibland men det är ju inte lika roligt längre.

Du och många andra vet inte hur det är att vara bosatt i en by för ni har bara hälsat på och varit beroende av andra och inte haft något eget, nu har jag det jag behöver och här bestämmer jag, kom på frugans syster när jag flyttat hit när hon rotade i mitt kylskåp men det gör hon fan inte fler gånger när jag är hemma ska jag lova dig.

Tycker du att det vore trevligt att bo hos föräldrarna eller vara inneboende hos släktingar i en stad i Sverige år efter år efter år?

Skulle aldrig få för mig att bosätta mig i Pattaya, finns trevligare ställen.

Jag är inte heller helt frisk men festar till det ibland men det är ju inte lika roligt längre.

Nej jag skulle inte vilja vara inneboende hos syrran ex.

Det är klart att det hade varit en fördel att ha ett hus i Thailand som man själv äger men i så fall skulle jag velat bo i Naklua Pattaya området.

Man har nära till det mesta man behöver.

Inte tusan ska man behöva köra flera timmar för att hitta en seven eleven butik.

BTT

Det är klart att det hade varit en fördel att ha ett hus i Thailand som man själv äger men i så fall skulle jag velat bo i Naklua Pattaya området.

Inte tusan ska man behöva köra flera timmar för att hitta en seven eleven butik.

BTT
Var i Thailand måste man köra i flera timmar för att hitta 7/11? Detta kanske bara var en metafor?

BTT
Var bor de?
Jag har nog 30 Seven Eleven från 15 minuter upp till 1 timma men å andra sidan är jag nog bara där en gång i månaden när jag betalar räkningar, det har fördåligt utbud.

Han kanske har hjälp av Chiwut?
Hej

Så här skildrar Stephff den f.d massagesalong kungen Chuwit som avslöjar korruption hos bl.a polisen.

Cartoon by Stephff: Can of worms made in Thailand

1676494673754.jpeg

Han kanske har hjälp av Chiwut?
Hej

Whistleblower Chuvit Kamolvisit, right, presents his complaint to deputy national police chief Pol Gen Surachate Hakparn at Nang Loeng police station in Bangkok on Monday. (Photo supplied)

Whistleblower Chuvit Kamolvisit, right, presents his complaint to deputy national police chief Pol Gen Surachate Hakparn at Nang Loeng police station in Bangkok on Monday. (Photo supplied)

Mvh isan lover

Vissa saker var bättre, håller med, eller roligare iaf och vissa är bättre numera.
Att man uppfattade något som bättre förr får ju inte stoppa en från att gå vidare och ha kul så länge man kan.
Inte fastna i dåtid alltså, vilket en del verkar göra.

/ SatanG
Hej

Ja man kan ju inte stoppa tiden så det är bara att gilla läget och hänga med så gott man kan, men visst var mycket bättre förr.

Mvh isan lover

Oftast kommer man ihåg dom bra sakerna och hjärnan sållar ut dom mindre bra och man minns det som bättre förr.
Jag känner automatiskt det var bättre förr, sen tänker jag lite djupare och vad gjorde vi en hel dag som var så mycket bättre.
Kommer fram till då att det är bra mycket bättre nu, inget som hindrar mig att leva som förr men bättre idag.

Vissa saker var bättre, håller med, eller roligare iaf och vissa är bättre numera.
Att man uppfattade något som bättre förr får ju inte stoppa en från att gå vidare och ha kul så länge man kan.

/ SatanG

/ SatanG
Kan du utveckla?

Tycker mig märka högre kunskap hos imm på flygplatsen och att antagligen sparas våran info.
Gått in på 45 on arrival senaste 2 gngrna och båda gånger fått frågande kontrollanter.
Du har ju barn och fru i Thailand när kontrollanten scannat passet varför inget visum?
Sa idag jobbar 4 veckor, nu hemma 4 veckor efter fått jobb igen ingen lust köpa visum eller låsa pengar.
Ok so kap ban si atit, tamngan si atit?
Yes.
Then I understand, welcome home.

Tycker mig märka högre kunskap hos imm på flygplatsen och att antagligen sparas våran info.
Gått in på 45 on arrival senaste 2 gngrna och båda gånger fått frågande kontrollanter.
Du har ju barn och fru i Thailand när kontrollanten scannat passet varför inget visum?
Sa idag jobbar 4 veckor, nu hemma 4 veckor efter fått jobb igen ingen lust köpa visum eller låsa pengar.
Ok so kap ban si atit, tamngan si atit?
Yes.
Then I understand, welcome home.
Ja visst tusan sparas det. Jag lyckades kika på skärmen en gång och såg då att hon hade fått upp en massa gamla bilder på mig från tidigare inresor som hon nu jämförde med den aktuella och originalet mig då.

Och fick förra påsken samma fråga som du, varför inget visum? Du brukar ju stanna länge? Well åker short trip med svärföräldrarna denna gång. Okay kaph khun krap.

Mitt pass var helt nytt så han tittar inte på några stämplar i passet, det var gamla jag som kom upp i datorn.

Senast ändrad:
Ja visst tusan sparas det. Jag lyckades kika på skärmen en gång och såg då att hon hade fått upp en massa gamla bilder på mig från tidigare inresor som hon nu jämförde med den aktuella och originalet mig då.

Och fick förra påsken samma fråga som du, varför inget visum? Du brukar ju stanna länge? Well åker short trip med svärföräldrarna denna gång. Okay kaph khun krap.

Mitt pass var dubbelt nytt så han tittar inte på några stämplar i passet, det var gamla jag som kom upp i datorn.
Inte så många frågor denna gång men förra gngn tror jag hon försökte fixa längre för mig.
Tog tid och hon satt och grubbla, I see you have family, your children from Thailand, lived here long time.
Men gav samma svar då jag behöver inte köpa eller låsa.
Men får nog bli visa O nästa gång då, bank, börs, krypto börjat med KYC och förnyning i Juli men räcker med visa o family då.

Jag har aldrig fått en enda fråga? Hur kan det komma sig :unsure: För att jag endast en gång för flera år sedan reste in på 60 dagars visum alla andra gånger visa on arrival?

Jag har aldrig fått en enda fråga? Hur kan det komma sig :unsure: För att jag endast en gång för flera år sedan reste in på 60 dagars visum alla andra gånger visa on arrival?
Var ju inte fråga på det sättet utan mer en undran varför jag inte behöll och gav svar inget intresse låsa pengar.
Men var ingen utfrågning på komma in, var nog mer nyfikenhet.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp