Övernatta på KOh Rok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vi ska till Koh Lanta 10/2-10/3 och ska göra olika utflykter till öar runt omkring. Vi undrar om man får övernatta på Koh Rok. Finns det någon som vet mer eller har övernattat där?
Hur tar man sig dit bäst och billigast från Koh Lanta ?
Är tacksam om tips.

hej!

Vi har varit på koh rok och vad jag kunde se så fanns bara ett hus och jag tror att det var till för dem som sköter om ön men jag vet faktiskt inte. Ön är inte stor. Vi åkte dit med speedboat på en dagstur och då hämtar de upp utefter beachen där du bor. De brukar komma runt 8 på morgonen och man är hemma på eftermiddagen vid 3-4. Det är en fantastisk ö med massor med vackra snäckor och vit fin sand.
Däremot vet jag att det finns andra ställen där man kan bo om man vill bo avskilt.
Man kan bo på ex koh kradan som är en paradisö. jag tror att där fanns 2 resorter. Man måste vara beredd på att det är "öde" efter att dagsutflyktare åkt hem.
Överallt kan du få köpa biljetter och få information när du väl är på lanta.
vart ska ni bo på lanta?
Vi brukar vara på lanta i februari- mars varje år men tyvärr inte i år och det är mkt tråkigt.

ha en underbar resa
marianne :wai:

Tack för info. Vi skall bo på Lanta Resort Bungalow på Long Beach men vi har tänkt åka runt till olika öar och övernatta. Vi har tidigare varit i Puket och Au Nang.
Har ni förslag på något "man inte får missa"?

hej!!!

jag har också bott på prae beach men det är länge sedan. Vi har bott på lanta sand resort och lanta sand resort and Spa. Vi har haft underbara semestrar där. På Spa anläggningen bodde vi 6-7 veckor efter tsunamin. Där var så dyrt tidigare så vi hade inte en tanke att bo där men när vi var ute och gick på beachen fick vi se stora banderoller som erbjöd boende till lågt pris vilket man kunde förstå. De var glada bara de fick gäster. Vi bodde i en underbar bungalow med egen exotisk trädgård med stenbadkar och inbyggt så ingen kunde se in i trädgården. Den var riktigt häftig.
Det är stor skillnad på long beach och klong dao beach. På klong dao är det mest svenskar och fler restauranger utefter beachen och en bredare beach och långgrunt. På longbeach är det mer coolt. Jag tycker om bägge beacherna.
Jag tycker ni ska passa på att åka till : 4 öar och då får ni bla snorkla in i ett berg genom en ca 40 grotta och komma in i paradiset. Så otroligt vackert. Det var förr ett ställe där pirater gömde sitt stöldgods.
Jag kan berätta massor
du får höra av dig om du är intresserad.

ha re gött
marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
2 K
A
A