Översätt detta till thai

Pepsi

Forumveteran
Översätt till detta på thai... Ok? Och säg det 5 - 6 ggr i rad snabbt... på thai...
Mening: "Det ligger en liten våt, varm liten larv och sover på din varma kudde"
Ge mig svaret på det med så folk kan läsa inte på thai... ... Du kan gärna översätta det till Thai... mai pen rai... Men skriv det så folk kan läsa det...

Ingen har lyckats än.... Och fattat ett dugg....!!!! :p:p:p:p:p:xmas_smiley:

Pepsi

Pepsi

Forumveteran
När jag , Lyco och Banglassi pratade skapades en ny tråd som heter Fyllesnack.. i mitt namn..
Vem på Thaisnack avgör vad som är rätt eller fel... Om någon är packad och skriver och jag svarar är det då jag som skall flyttas?
Idag ställde jag en språkfråga och någon skapade en ny tråd eftersom det inte passade...

jag kanske har missuppfattat något...

Kanske läge för att informera om regler på Thai snack så alla förstår vad som gäller här..

Vänliga hälsningar Pepsi

Birger

Nedtystad
Det där kan inte ens min thailändska familj översätta......Nånting från google translate?

Glimten

Forumveteran
När jag , Lyco och Banglassi pratade skapades en ny tråd som heter Fyllesnack.. i mitt namn..
Vem på Thaisnack avgör vad som är rätt eller fel... Om någon är packad och skriver och jag svarar är det då jag som skall flyttas?
Idag ställde jag en språkfråga och någon skapade en ny tråd eftersom det inte passade...

jag kanske har missuppfattat något...

Kanske läge för att informera om regler på Thai snack så alla förstår vad som gäller här..

Vänliga hälsningar Pepsi
Det som avgör i vems namn det är, är det första inlägget som flyttas och då vem det är som skrev det inlägget så det är ingen person som avgör det utan inläggets författare i just det inlägget

Pepsi

Forumveteran
Så om jag har frågor i en tråd jag skapat så är det forumvärden som avgör vad vilka frågor som får ställas på den tråden... ? :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown: :(
Ingen åsikts frihet .. utan censur ala nord Korea...

Kanske fel forum för mig om man inte får säga något utan bli censurerad...
VI PRATAR SPRÅK...!! Ingen PORR eller liknande...

Var jätte glad ha kontakt och snacka med Lyco , Banglassi om språk...
De två är väldigt begåvade inom Thai språket...

Men skall jag censureras sååå goodbyy...
Tråkigt men tar inget sådant..

Pepsi

Glimten

Forumveteran
Så om jag har frågor i en tråd jag skapat så är det forumvärden som avgör vad vilka frågor som får ställas på den tråden... ? :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown: :(

Pepsi
Det har inte med det att göra, jag tyckte bara inte att den passade i tråden om: frågor om thai alfabetet då den inte hade någonting med det thailändska alfabetet att göra, det var därför jag flyttade den ;)

A

Anonymius

Gäst
Översätt till detta på thai... Ok? Och säg det 5 - 6 ggr i rad snabbt... på thai...
Mening: "Det ligger en liten våt, varm liten larv och sover på din varma kudde"
Ge mig svaret på det med så folk kan läsa inte på thai... ... Du kan gärna översätta det till Thai... mai pen rai... Men skriv det så folk kan läsa det...

Ingen har lyckats än.... Och fattat ett dugg....!!!! :p:p:p:p:p:xmas_smiley:

Pepsi
hahaha..., ja nej Pepsi det är omöjligt för någon inte ens Thai skulle utifrån ditt "idiom" kunna skriva det på Thai om du inte vet hur det skall skrivas. Jag skulle kunna ge dig massor av idiom på Thai och du skulle aldrig kunna översätta det på begriplig svenska om du inte vet hur de skrivs för skulle vi översätta denna mening på Thai rent av, skulle det bli helt obegripligt, men har du det på Thai ar vi gärna emot det.

Speciellt idiom måste man veta hur de tolkas på Thai. Ta detta พกหินอย่าพกนุ่น min favorit skriven av Edgar Allan Poe en del påstår att det är Benjamin Franklin som myntade orden, Believe nothing of what you hear, and only half of what you see om du tittar på de individuella orden på Thai får du, Stoppa inte bomull i fickan, stoppa sten, kan du referera till egentliga betydelsen från Tha:)i?

Du kan också säga på detta sätt, samma innebörd ฟังหูไว้หู lyssna med örat, men behåll det i örat!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga eller önskan;)

B

Banglassi

Gäst
@Pepsi det handlar inte om att du fyllesnacka. Mer att jag o Lyco vAr på lyran. Och allt OT flytades för att håla topic vid liv utan våra bravader

Senast redigerad av en moderator:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal

Pepsi

Det är ingen som har censurerats här. Det finns väldigt klara generella regler här och dessa fastslår klart och tydligt att det skall råda en god stämning. Man behöver inte ta till kraftuttryck eller svordomar heller.

Ifrågasätter man en forumvärds beslut så skickar man lämpligen ett PM, kritik behöver inte framföras i trådarna. Även vi forumvärdar är människor och som sådana kan även vi göra fel. Men i detta fall kan jag inte se att något fel har begåtts.

A

Anonymius

Gäst
Det finns väldigt klara generella regler
Den var väl inte speciellt "synonym" eller?

Men jag håller med, jag har missat detta, var hände detta eller är det som Banglassi sa att vi var på lyran för jag känner inte igen att någon har gjort något mot Pepsi så jag förstår inte vad han eller hon fått det ifrån, vem har sagt eller gjort vad? I vilken tråd var det?

Glimten

Forumveteran
Den var väl inte speciellt "synonym" eller?

Men jag håller med, jag har missat detta, var hände detta eller är det som Banglassi sa att vi var på lyran för jag känner inte igen att någon har gjort något mot Pepsi så jag förstår inte vad han eller hon fått det ifrån, vem har sagt eller gjort vad? I vilken tråd var det?
Det var jag som flyttade ett inlägg som jag inte tyckte hade med det thailändska alfabetet att göra då en person ville att vi skulle översätta det han skrev,

Pepsi

Forumveteran
Lyco! Varken du eller Banglassi har gjort något mot mig ! :wai:
Ni är underbara båda två... Om någon är packad så bryr inte jag mig om det... Men når du och Banglassi var lite på lyran så fick jag det... andra här störde sig på det... inte jag... Sedan gör jag ett inlägg på min egen tråd och det flyttas med...
Bryr mig inte... Ingen avgör vad jag säger är rätt eller fel , om jag inte förolämpar någon eller är otrevlig mot någon...
Vi bor inte i ryssland... :p

Pepsi

Pepsi

Forumveteran
Ursäkta men är det du Banglassi på fotona med gitarren?
Ser ut som en go raggae påg!!
Pepsi

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
L översätt Allmänt thailandforum 1
A Översätt efternamn Språkhörnan 3
A översätt Språkhörnan 1
A översätt text till svenska Språkhörnan 3
Ziplock Söker Barnkanalen - fast på thai Allmänt thailandforum 3
Matt82 Marinader, thai eller andra recept Matprat (Thailändska köket) 9
L Halv Thai, önskar söka Thai medborgarskap Uppehållstillstånd och visum mm 23
P Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ? Thailändskt reseforum 95
Gottland Inga nya medlemmar pa valdigt lange pa Thai snack Allmänt thailandforum 67
Isan Lover Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar. Thailändska Nyheter 63
Satun4Life Google home kan nu förstå Thai Språkhörnan 16
T Reseförsäkring till Thai Thailändskt reseforum 21
Isan Lover Thai sätter in Airbus A350-900XWB mellan Arlanda och Bangkok. Thailändskt reseforum 6
Isan Lover Falang öppnade nödutgången på ett Thai Smile flygplan. Thailändska Nyheter 27
PanPan Trump suspend duty free/ Thai workers rights. Thailändska Nyheter 61
Lung-Nok Thai i Danmark Allmänt thailandforum 9
E Thai vigsel vs svensk. Allmänt thailandforum 1
E Äktenskap Thai vs Sverige Språkhörnan 7
Isan Lover En artikel om förhållanden mellan falang och Thai (Isaan). Allmänt thailandforum 302
Gottland Thai Snack Bästa Thai Forumet Allmänt thailandforum 17
Isan Lover Ska Thai också tvingas använda TM30 ? Thailändska Nyheter 2
Isan Lover Thai Air ställer in flygningar mellan Arlanda och Phuket. Thailändskt reseforum 121
Isan Lover Rysk kvinna greps för att ha drivit företag med Thai som ”nominee”. Thailändska Nyheter 1
Isan Lover 3 Thai universitet steg i global ranking. Thailändska Nyheter 3
Pepsi Anställnings villkor för Thai i Sverige Ordet är fritt 44
S AVSLAG på ett besöks visum gällande systerdotter till thai !!! Uppehållstillstånd och visum mm 29
Zedo Thai Airways Thailändskt reseforum 1
PeterSfa Thai adoption, vuxen. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Zedo Australian woman sends desperate messages from Thai immigration detention Thailändska Nyheter 0
M Barnuppfostran Thai vs SWE Funderingar och betraktelser 11
B Förbereda för eventuell ändring av flygresa med Thai Airways, tips? Thailändskt reseforum 18
Isan Lover Muay Thai för barn ledde till dödsfall. Allmänt thailandforum 24
S Gifta sig med thai i sverige, gifta sig med densamme i Thailand och sedan skilsmässa. Funderingar och betraktelser 42
kurant Thai nekas utresa och stoppas på flygplatser. Thailändska Nyheter 12
Matt82 Enkla länder att turista i med Thai pass? Allmänt thailandforum 2
Pepsi Thai utnyttjar Thai i Sverige? Allmänt thailandforum 110
Isan Lover Många barn i södra Thailand kan vare sig läsa eller skriva på Thai. Funderingar och betraktelser 74
H Thai musik Allmänt thailandforum 15
R Söker lärare i thai Uppsala Språkhörnan 0
Pepsi Pensionsrätt för Thai i Sverige Allmänt thailandforum 60
A Thai ed visum Uppehållstillstånd och visum mm 2
Ziplock Sambo med thai i Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 8
K Thai El Allmänt thailandforum 5
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
Z Thai medborgare jobba Allmänt thailandforum 5
A TM6 Thai Immigration Bureau Uppehållstillstånd och visum mm 5
Berralund Hur mycket thai förstår ni egentligen? Språkhörnan 70
kurant Dyrare med Thai Thailändskt reseforum 4
Isan Lover Min Rod Thai (Iron Buffalo). Isaan forum 3
Gottland Thai bröllop i Roiet Allmänt thailandforum 2
Liknande trådar

Topp