Översättning av namn från thai

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, jag var in på den där länken häromdagen och såg namnet, men antecknade det inte, för då hade jag inte tid att svara. Men när jag var in nu stod det att länken var bruten. Så försök en gång till!
Mvh
John-Lennart
 
Hej, jag har testat länken både i Firefox och Internet Explorer och den funkar för mig. Kan det ha varit något tillfälligt fel hos dig??

mvh

rd
 
Hej, det lyckades för mig senare, så nu har jag läst namnet. Jag vet inte vad du ska ha namnet till. Troligtvis till en adress, eller hur? Därför skriver jag som det brukar transkriberas till engelska, men inom parentes skriverjag som det uttalas på svenska:
Mr Poonyaphorn Yindeerot (eller Yindeeros)
Svenskt uttal [ponjaphon jindirót]. Engelsk transkribering kan ibland gå direkt efter thailändsk stavning och ibland efter uttal. Den thailändska bokstaven "s" till exempel uttalas [t] i slutet av att ord.
Mvh
John-Lennart
 
Hej, bra att det lyckades! Stort tack för hjälpen. Jo, det ska användas till en adress.

Jag blir lite förvånad över att du skriver Mr innan namnet, jag har nämligen intrycket av att det handlar om en kvinna, men är dock inte helt säker.

mvh

Lasse
 
Det framgår inte av titeln om det är en man eller kvinna. Man har skrivit "khun" (คุณ) som ánvänds som pronomenet "du" men även står framför ett egennamn och då är könsneutralt och inte har någon motsvarighet vare sig på svenska eller engelska. Förnamn kan vara svåra att könsbestämma men när du säger det tror jag också att det är en kvinna. Slutstavelsen (ljudmässigt) [phon] kan vara både och men för en en kvinna slutardet,som här på "r" พร och för en man på "l" พล.
Mvh
John-Lennart
 
Hej,
Jag frågade min thailändska sonhustru och hon kände till namnet (พนิดา)men visste ingen betydelse på det.
Mvh John-Lennart
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
J
Svar
0
Visningar
1 K
junjosa
J
A
Svar
9
Visningar
2 K
Bergamot
B
B
Svar
7
Visningar
2 K
A
L
  • Låst
  • Poll
Svar
3
Visningar
2 K
B
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar
3 K
Phirawan
P
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
3
Visningar
3 K
sainam
S
A
Svar
4
Visningar
1 K
Anonym
A
F
Svar
1
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
2
Visningar
1 K
Phirawan
P
P
Svar
6
Visningar
2 K
Anonym
A
N
Svar
3
Visningar
3 K
W
P
Svar
2
Visningar
2 K
Parasollkillen
P
R
Svar
9
Visningar
4 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
F
Svar
10
Visningar
2 K
Feggeliano
F
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
F
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
10
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
S
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp