OMRÖSTNING: Bästa Flygbolag?

Bästa flygbolag? 3 röstningar/person

• Austrian airlines

Röster: 2 10.5%
  • Singapore airlines

• FinnAir

• KLM

• SAS

• AeroSvit

Röster: 0 0.0%
  • Turkish Air Lines

• Quatar air

• Air china

Röster: 0 0.0%
  • Thai Air

Röster: 18 94.7%

• Totala väljare
    19
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Hej,

Jag är väldigt intresserad av att flyga med olika flygbolag till Thailand, jag tycker det är roligt att prova olika flygbolag.
Därför tänkte jag slänga ut frågan tll er :

Vilket bolag flyger du helst med? ange gärna varför, så ska jag lite senare sammanställa en topp 5 lista där vi avgör en gång för alla! ;D

Val av bästa flygbolag är ju väldigt induviduell .. jag menar folk med långa ben gillar plan med goda benutrymme, överviktiga gillar goda sätutrymme, testosteron-stinna ungkarlar gillar snygga flygvärdinnor ;D Maten, avgångstider o.s.v... Ja allt spelar in, så ange gärna skäl till varför du föredrar just dit favorit flybolag.

/ Ulle

Hej. Klart bäst är Thai Air.Varför?Dom ca.25 ggr.jag åkt med dom har endast en försening uppstått och detta på grund av att 2 fulla SVENSKAR skulle slåss.20 min.Alltid vänliga och hjälpsamma med barnen.Bra priser,mellan 4-5000 enkel resa Arlanda-Bkk.Direktflyg.Fria drinkar.Outstanding.
Qatar Air blir nog nummer 2.Dock 1 mellanlandning men bara ett par timmar i Doha,som inom parantes nog är världens tråkigaste flygplats.
KLM.ALDRIG MER. Finnair okay men inte mer.

Lolleett

Hej och välkommen Lolleett,

Jag håller med dig, Thai ligger på topp i mitt tycke. trevlig personal, ok käk, fria drinkar, sällan förseninga...osv

Turkish airways gjorde mig positivt överraskad med fina plan, ok käk, tv skärm i varje säte, dock ett minus för den långa väntetiden i Istanbull (svindyrt)

Air france var helt ok med, finnair sådär.

SAS åker jag ALDRIG MER! otrevlig personal!

har rest med thai 20 år helt ok men väldigt ålderstigna plan dax att sätta in nya plan på sträckan arlanda bkk ska prov qatarairways i januari har bra rykte

Hej Holma,

Berätta gärna hur det var att flyga med dem när du kommit hem helskinnad ;D

Thai air två gånger, 08 och 09, mycket bra service och mat, konstigt att en av maträtterna alltid tar slut innan de kommer till oss, haha. Håller ändå med om att det känns lite åldersstiget. Långt till skärm i ekonomiklass är ett minus. Ett plus är givetvis att man slipper mellanlandningar.
Air China 2010, mellan Arlanda och Peking gick det mycket bra, egen skärm i sätet, bra service och bra mat. Pekings flygplats är kall i februari och på nedre plan där gaten för Peking- Bangkok var stank det diesel som f-n, men det var ju bara att vänta en våning upp. Mellan Peking och Bangkok var det duktigt trångt, då är jag "bara" 180 cm. Dock är Air China enligt mig enormt prisvärt, betalade 4600/skalle...
2011 blir det Qatar Airways för oss också, åker 20:e februari. Vi raggade upp ett bra pris efter många sokningar. Anledningen till QA är att det verkar vara ett kanonbolag, samt att det är två lika långa flygningar med en kort mellanlandning, tar f-n obetydligt längre tid än direktflyg.

Hej ! har åkt med Etiad Air visserligen en mellanlandning men bra service bra komfort och skärm i sätet vilket är viktigt för mig,
sotan

Tack Sotan och ni andra :wai:

Fler förslag emottages tacksamt, så att vi kan göra en omröstning lite senare

Har åkt bara med Thai, funderar och åka nästa gång
med turkarna, men är de bra flygbolag, verkar
ha bra priser, bara 1 mellanlandning

jag gillade Turkish .. boing 777 mellan Istanbull och Bkk.
Dock var det 5 timmars väntan i istanbull både dit och hem.. se till att ha lite varma kläder.. svinkall väntan i Istanbull för en i bara T-shirt och sandaler o jeans

I morgon skall vi åka med Thai igen från Köpenhamn, det är klart bekvämast. Skall man åka vidare inrikes till Udon Thani som vi alltid gör så är dom nästan alltid billigast när man gör en sökning.

Förvisso är 747:eek:rna gamla och slitna, men det uppvägs för det mesta av den fina servicen. I det avseendet ligger SAS ljusår efter (tyvärr). Det fanns i varje fall tidigare något som kallades "Charmkurs" som jag har för mig att SAS startade. Inte hade det skadat om de SAS-anställda hade gått en sådan igen. När vi åkte med dom senast var servicen under all kritik. Men i rättvisans namn bör tilläggas - besättningen kan ju ha en dålig dag och det hade dom definitivt senast. :mad:

Så Thai rules, hoppas att planen renovéras snart med egen skärm etc. ???

Berralund :wai:

Ha det bra nu Berra.. och glöm inte att rapportera vad som händer och MASSOR av bilder förståss

Tack allihopa, vi skall garanterat ha trevligt. Och jag lovar att skriva därifrån också. Och bilder skall jag försöka fixa också, skall bara lura ut hur man laddar upp dom oxå. ???

Det är tydligen lite svalt nu, normal svensk sommar på nätterna. Ingen A/C alltså. :nod:

Berralund :wai:

Jag är så Dj***a sugen på att bara sticka i väg en månad nu. Lotto o v75 på lördag. slår det in sticker jag nästa vecka..

Jag är såååå avundsjuk på er Berra.

Hej Jag har rest med Aeroflot,Air china, Thai airways, austrian airlines, singapore airlines, Turkish airlines

Aeroflot.

+ Fina & Nya airbus plan
+Tv vid varje säte
- Lång restid hem, med övernattning.
- Endast 20 KG incheckat baggage

Air China
+ Nya Airbus plan
+ God mat från stockholm
+Tv vid varje säte
- Lång transfer i Peking
- Sen ankomst till både bangkok & Stockholm på eftermiddagen (enligt tidtabell).

Thai airways.
+ Direkt från Stockholm/ Köpenhamn
+ Tidig ankomst på morgonen till både Bangkok och skandinavien
- Ingen egen tv vid varje säte

Austrian airlines
+ Snabb transfer
+ Egen tv vid varje säte Wien - Bangkok

Singapore airlines
+ Nya flygplan boeing 777
+ - Det blir ganska lång flygning om man åker via singapore, men ganska spännande att se ett nytt land
+ Tv vid varje säte

Turkish airlines
+ Nya flygplan
+ Snabb transfer i Istanbul om man reser från Köpenhamn eller Stockholm
+ Tv vid varje säte
+ 30 KILO incheckat BAGGAGE

De var intresant, tv i sätet, inte många öl
maten ok, öl till,
singapore, många öl,
åker med turkar, snabba öl,
aeroflot, en (två) (tre) öl på hotellet