Öppettider

D

Dragon fly

Gäst
Saknade Thailand nåt oerhört för några dar sen då jag kom till en mindre stad och alla caféer hade stängt trots att klockan bara var kvart över fyra. Ok Söndag, men knappt en själ ute. I Thailand drar det hela väl igång så smått vid den tiden. Jag bad om ursäkt till min ganska nyanlända flickvän med bl.a. frasen "typiskt Sverige". Lustigt nog blev hon lite förnärmad då jag kritiserade Sverige så. Några timmar senare kom vi till en lite större stad. Klockan var halv nio. Hade tänkt äta. Folktomt på gågatan och stängt. Som tur är hann vi till korvmojjen som stängde nio! Jag skämdes igen. Gud så jag saknade Thailand. Det levande Thailand.

Saknade Thailand nåt oerhört för några dar sen då jag kom till en mindre stad och alla caféer hade stängt trots att klockan bara var kvart över fyra. Ok Söndag, men knappt en själ ute. I Thailand drar det hela väl igång så smått vid den tiden. Jag bad om ursäkt till min ganska nyanlända flickvän med bl.a. frasen "typiskt Sverige". Lustigt nog blev hon lite förnärmad då jag kritiserade Sverige så. Några timmar senare kom vi till en lite större stad. Klockan var halv nio. Hade tänkt äta. Folktomt på gågatan och stängt. Som tur är hann vi till korvmojjen som stängde nio! Jag skämdes igen. Gud så jag saknade Thailand. Det levande Thailand.
Det beror nog på var i Thailand. Byar i på landet är det också mörkt och stängt tidigt, om det överhuvudtaget finns något annat än en liten marknadsplats öppet två ggr i veckan. [emoji3]

Det beror nog på var i Thailand. Byar i på landet är det också mörkt och stängt tidigt, om det överhuvudtaget finns något annat än en liten marknadsplats öppet två ggr i veckan. [emoji3]
Fast det bör man veta när man flyttar till landet.
Både Nan och Phrae är små städer men det är nästan aldrig folktomt. Jag cyklar min runda ofta redan före sex på morgonen och det är folk ute på marknader redan då.
Vädret spelar nog också rätt stor roll skulle jag tro. :rolleyes:

Glöm inte alla ”buddha dagar”, kungliga födelsedagar mm. när landet är torrlagt och det mesta stängt.
Tillkommer firandet av tre olika nyår.
Thailand kan detta med att fira och ha stängt......

Fast de stora varuhusen är öppna även då. BigC, Tesco, Macro, Global, HomePro. Där hittar du även thaifolket på dom dagarna. :p
Torrlagt är nog fel ord om dom dagar :eek:

En lite större folkmängd i Thailand så lättare och mer lönsamt att ha bättre service.

TS är väl från Sverige, så handlar om planering, fika mitt på dagen, middag vid 16-18 ... sen är det kört på en söndag!

Tillbaka
Topp