Ormar i Kåken 2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Shaowpanyaa

Gäst
Hej gott folk, :wai:

För nästan ett år sedan så sprang jag runt och lekte med schäfern som vanligt ute på gården när något plötsligt fladdrade till genom håret.
När jag vände mig om och kollade vad det var så hoppade jag nästan en meter upp i luften av chocken. :eek:
En orm hängde från en balk i garaget med en nyfångad råtta som den precis skulle svälja.

Jag rusade in efter kameran,men oturligt nog fanns det ingen film isatt.Som tur var fanns det en gammal rulle i lilla kameran,som jag bytte över så fort jag kunde.
Under tiden såg jag genom fönstret hur ormen försökte svälja bytet.När jag kom ut lyckades jag knäppa några bilder.

Nu börjar ormen bli trött i musklerna och råttan glider långsamt längre och längre ner längs ormkroppen.
Jag rusar in igen och hittar en gammal rostig häcksax som jag lubbar ut med i högsta hugg.
Ormen har tappat råttan på marken men jag kan fortfarande se reptilen som försöker gömma sig under garagetaket.
Jag klipper till med saxen mot en synlig del på ormkroppen men den är rätt rostig och slö så skäret blir inte ens djupt.
Ormen blir helt vansinnig och plötsligt kommer huvudet ut väsandes genom ett hål precis framför ansiktet.
Jag släpper saxen och kastar mig bakåt som den värsta cirkusakrobat. :D

Ormen slingrar sig upp på taket och över staketet till grannen där den försvinner bland palmträden.

Jag har numera byggt ett helt nytt garagetak.

Här är korten från händelsen.
Är det någon som vet vilken slags orm det är,och om den är giftig?

M.V.H.
Shaowpanyaa

En kul historia Shaowpanyaa :D
Ja tycker att du hade tur som inte gick samma öde tillmötes som råttan :eek: Tror du vi kan påverka forumledningen att skicka ner en häcksax i svenskt stål till dig :D

Hej Ling, :wai:

Vart har mina ormar slingrat sig iväg och gömt sig nu? ???
Can't trust them bloody internet worms and snakes now,can you? ::)

Jag fick påhälsning av en till i badrummet som jag tänkte visa här så småningom. :eek:
Ska jag ladda upp dom gamla ormarna igen? ;D

m.v.h.
[move]Shaowpanyaa :wai:[/move]

Fick kalla kårar av att läsa historien. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot bilderna! ;)

"Huxxie " sa:
Fick kalla kårar av att läsa historien. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot bilderna! ;)
Eftersom ling tog ormarna eller om ormarna tog honom ???... så se upp gott folk :eek:...för här kommer det en ny laddning ormar inslingrandes. :nod:

mvh (med varlig hantering)
[move]Shaowpanyaa :wai:[/move]
Bild 1 och 2 :eek:

Stackars mus :(
Ormen var inte riktigt så stor som jag hade fått för mig. Något säger mig att ju mindre och färggladare ormar är, ju farligare är de. Vore det jag som haft den i taket hade jag nog inte vågat mig på någon manöver.
Bra bilder! :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp