Ormar i Thailand, en giftig tråd

Phonta

Forumveteran
Men jag tror att det är en hugg cobra, har själv kört över en på drygt 2m.
Vad är en Huggkobra ?? har aldrig hört det namnet , Spottkobra , King Kobra mm men de brukar inte var aggresiva .. Finns det Mamba i Thailand ?? En del påstår det ,bla. min svärfar , dessa är riktigt aggresiva , Även Isaan Viper är aggresiv ....bara lite funderingar ;)

Bla. skulle det kunna vara denna , vanlig över hela Thailand ,och aggresiv
http://www.siam-info.com/assets/images/Snake_Daboia-russelii-siamensis.jpg

Senast ändrad:

Phonta

Forumveteran
Precis denna jag avsåg
För övrigt så har jag ätit Kungscobra (Gno Hau ),smakar alldeles utmärkt ,, Gröna trädormar , grön Mamba finns i thailand , den är riktigt giftig dock ej aggresiv på samma sätt som svart Mamba (Afrika) .
därför ser jag det som mest troligt att Bikerns( kompis 9var en Viper , eller helt enkel kanske en Gno Sing ,råttsnok som helt enkelt blev rädd och gjorde utfall ,, helt ofarlig är den , men blir ganska stor .Skjuter mycket orm samt fågel uppe i frugans by , både dagtid samt på natten är jag ute ... Mycket fågel som träar pånatten , lätt att skjuta med rödpunkt på bössan ...

Senast ändrad:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Mambor finns inte i Thailand, endast i Afrika och visst är särskilt den svarta aggressiv och snabb, ytterst giftig. Den är egentligen inte svart utan har fått namnet efter sitt svarta gap.

Malayan Pit Viper är väl den som är farligast i Thailand, den är väldigt lik Russels Viper tycker jag. ligger i bakhåll, är aggressiv och hugger blixtsnabbt med långa gifttänder. Fy sjutton!!

Phonta

Forumveteran
Enligt wikdipedia samt lite annat jag hittade så finns den gröna i Thailand , dock inte den Svarta ,, Malayan Viper (Isaan Viper ) eller Gnoo ka baa är riktigt aggresiv och VÄLDIGT giftig , vår trädgårskille i Pattaya blev huggen av en , vi fick han till sjukhuset snabbt så han grejade det , dessutom så högg den som många av dessa bara för att varna , då sprutar den inte in allt gift utan en mindre mängd ,därtill att bara ena tanden träffade samt den tog i knogen ,, en helv. tur för denna kille .. var dock borta från jobbet en månad ... jag är och har alltid varit intresserad av ormar , hade orm hemma i Terrarium som liten grabb

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag är också fascinerad av ormar men har rejäl respekt för dom. Vet t ex att King Cobra inte är lika giftig som andra kobror (den är visst egentligen inte en riktig kobra). Det är mängden gift som den har och sprutar in som gör den så pass farlig. Dock är den inte särskilt aggressiv utan hugger endast i självförsvar om den blir trängd.

Besöket på King Cobra Village norr om Khon Kaen för några år sedan var en upplevelse måste jag säga, verkligen imponerande ormar.

A

Anonym

Gäst
Jag är också fascinerad av ormar men har rejäl respekt för dom. Vet t ex att King Cobra inte är lika giftig som andra kobror (den är visst egentligen inte en riktig kobra). Det är mängden gift som den har och sprutar in som gör den så pass farlig. Dock är den inte särskilt aggressiv utan hugger endast i självförsvar om den blir trängd.

Besöket på King Cobra Village norr om Khon Kaen för några år sedan var en upplevelse måste jag säga, verkligen imponerande ormar.
Har varit där också, gillar inte ormar och än mindre dessa shower och ormar i små lådor ... nej sånt gillar jag inte!

Grön Mamba (Dendroaspis angusticept) lever i sydafrika. förutom de 15 som rymde från en översvämmad byggnad i Nonthaburi 2011. har dom lyckats föröka sig här i Thailand så finns dom ju här också, vilket jag betvivlar.

Liknande trådar

Topp