Ormar i Thailand, en giftig tråd

Förstår inte riktigt hur avlopps systemet är beskaffat i denna byggnad dock.
Går avlopprören rakt ut under kåken? Annars ligger väl problemet snarare i någon form av central avlopps lösning där ormarna tar sig?

http://www.khaosodenglish.com/news/bangkok/2017/07/10/pythons-strike-toilet-twice-photos/
Hej

Ja detta låter lite märkligt, att det finns öppningar i grunden förklarar ju inte hur ormarna kommer in i avloppsrören, måste finnas en öppning någonstans.

Men det är ju vanligt att dagvattenledningar slutar ovan jord t.ex i ett dike och det blir ju väldigt lockande för ormar, vi gjorde det misstaget en gång när vi skulle leda regnvatten ifrån tomten till vad som då var ett risfält, vi har aldrig haft så mycket ormar på tomten som då.

Men vi löste problemet genom att förlänga röret med ca 50 cm, vår tomt låg ju ungefär en meter högre och då stack det ut längre i luften och det var inte längre bara att följa marken in i röret, sen dess har vi inte längre så många ormar på besök längre.

Mvh isan lover

Jo , detta med ormbett är riktigt skit ,tror att Puffadern är en av de giftigaste och aggresivaste av alla ,, finns väl även i australien , eller kanske jag misstar mig
jag googlar lite så vet jag sen :):):)555
Såg många puffadder när jag jobbade i afrika, den är helt ricktigt mycket giftig men oftast slöa, snabbare att gå en omväg än att vänta på att de skulle pallra sej i väg

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Såg många puffadder när jag jobbade i afrika, den är helt ricktigt mycket giftig men oftast slöa, snabbare att gå en omväg än att vänta på att de skulle pallra sej i väg
Exakt men dom har bland dom snabbaste huggen i ormvärlden. Och det vävnadsförstörande giftet gör att man vill amputera den angripa armen eller benet, så smärtsamt är det.

Hej

Så är det men problemet är väl att dom ligger still och smälter in färgmässigt med omgivningen, speciellt på kvällen när det är mörkt ute är riskerna stora, dom gillar att ligga på stiga och liknande i väntan på ett byte, trampar man på eller nära smäller det direkt.

Mvh isan lover

Exakt men dom har bland dom snabbaste huggen i ormvärlden. Och det vävnadsförstörande giftet gör att man vill amputera den angripa armen eller benet, så smärtsamt är det.
Hej

Vi har flera män med frätskador efter bett i byn, det ser ut som brännskador och ibland saknas någon kroppsdel som fingrar och tår.

Mvh isan lover

Skall väl inte glömma att nämna att det ävenledes är Psoriasis vissa av de "frätskador" som man tror sig se.. Och de saknade kroppsdelarna kommer väl också ifrån alldeles för stor förtäring av Lau Khau på arbetstid med yxan i den andra handen....55555

Phonta

Forumveteran
Sen vet jag inte varför ni skriver så mycket om Puffader , den finns vad jag vet inte i Thailand . Har inte sett många ormar under åren i Isaan , och jag har ofta sökt efter dem , likaså Svärfar ser inte många Cobror eller Vipers ...

En tumregel som gäller hur man beter sig efter ett ormbett och man vet sig tro vilken grupp av orm det är..

Är det en orm ur gruppen "viper" så skall man inte i normalfallet linda bettområdet för att minska cirkulationen. Detta för att vävnadsförstöringen är en större risk i sig själv..

Snälla alla som inte läst nedanstående länk gör det. Det kan rädda liv och lem..

Snakebite in Thailand - What To Do? | ThailandSnakes

En av min frus biologiska kusiner dog av ett spindelbett i byn för ca 6 månader sedan. Blev biten och blev dålig i 4-5 dagar och sedan akut försämring och död på någon timme. Antagligen sepsis.. Ett läkarbesök och han hade säkerligen levt idag..

Liknande trådar

Topp