A
Anonym
Gäst
vi har sett flera ormar när vi varit ute och kört vespa här nere denna resan.. den första såg vi i utkanten av ao nang. den var inte speciellt stor utan förmodligen en unge. den var mörk och hade ett cirkeltecken i nacken. vi vet inte vad det var för en orm men min thailändska kompis sa att det troligtvis var en kobra. det finns tydligen flera olika sorters kobror om jag fattade henne rätt. en av dem ska ha ett tecken som ett ess i nacken.
härom dagen var vi ute här på samui och körde och då såg jag 2 ormar inom loppet att max tio minuter.de var cirka 1,5 meter långa och de slingrade sig snabbt över vägen och var bruna och vad jag hört så är de inte farliga om de är snabba förutom king kobra.
det ska finnas 7 sorters farliga ormar här nere om man får tro på vad man hör.
vi ska hem till en thailändsk kompis och hennes man någon dag här och de har ett ormskinn på väggen som är 3.8 meter långt. det är ifrån en pytonorm som man tog död på utanför ett hotell där vi bodde förra året.
jag är glad att vi inte var där då.
här på resorten där vi bor nu fick de se en orm som hängde i belysningen över restaurangen några dagar innan vi kom hit. ett par svenska vänner här nere har kort på det. jag tror inte att ormen var farlig. den var ca 1,5 meter och var grön men någon täckning på ryggen.
dock tror jag att den skrämde "livet ur många" .
ha re gött
marianne
härom dagen var vi ute här på samui och körde och då såg jag 2 ormar inom loppet att max tio minuter.de var cirka 1,5 meter långa och de slingrade sig snabbt över vägen och var bruna och vad jag hört så är de inte farliga om de är snabba förutom king kobra.
det ska finnas 7 sorters farliga ormar här nere om man får tro på vad man hör.
vi ska hem till en thailändsk kompis och hennes man någon dag här och de har ett ormskinn på väggen som är 3.8 meter långt. det är ifrån en pytonorm som man tog död på utanför ett hotell där vi bodde förra året.
jag är glad att vi inte var där då.
här på resorten där vi bor nu fick de se en orm som hängde i belysningen över restaurangen några dagar innan vi kom hit. ett par svenska vänner här nere har kort på det. jag tror inte att ormen var farlig. den var ca 1,5 meter och var grön men någon täckning på ryggen.
dock tror jag att den skrämde "livet ur många" .
ha re gött
marianne