OT inlägg från Sinsod-tråden

 

Isan Lover

Forumveteran
Du är medveten om att du kommer tvingas bo i det där huset sen och kan glömma att få ett liv vid kusten där du har möjlighet att finna goda vänner?
Gissar på att du inte bott några längre stunder i Thailand innan och kan upplysa om att Thailand ofta tenderar att bli ett skittråkigt land efter ett tag, det blir något helt annat än vad man tänkt sig och sitter man då ute i bushen utan vänner blir vantrivseln stor.
Tänk dig för....
Ett liv här som singel ihop med goda vänner är ofta 100 ggr bättre.

Hej

Den uppfattningen delar åtminstone inte jag, själv tycker jag precis tvärtom.

Ser inga fördelar alls med ett singelliv i falangers sällskap, det lär inte precis underlätta integration och anpassning till det nya landet, om man vill umgås och leva med andra Svenskar är väl Sverige ett väl så bra alternativ.

Nej själv rekommenderar jag familjeliv, integration och språkkunskaper som med största sannolikhet kommer att ge dig ett bra och innehållsrikt liv även på landet, vad är mer naturligt än att skaffa sig Thailändska vänner i Thailand.

Lycka till.

Mvh isan lover
 
Hej

Den uppfattningen delar åtminstone inte jag, själv tycker jag precis tvärtom.

Ser inga fördelar alls med ett singelliv i falangers sällskap, det lär inte precis underlätta integration och anpassning till det nya landet, om man vill umgås och leva med andra Svenskar är väl Sverige ett väl så bra alternativ.

Nej själv rekommenderar jag familjeliv, integration och språkkunskaper som med största sannolikhet kommer att ge dig ett bra och innehållsrikt liv även på landet, vad är mer naturligt än att skaffa sig Thailändska vänner i Thailand.

Lycka till.

Mvh isan lover
Visst IL men här nere vid kusten så kan man välja vilket sorts liv man vill ha, där uppe i byn får man ta det som bjuds.
Vill man ha Isaan känsla så räcker det att åka nån mil inåt landet här och då kan man leva som dig men fortfarande ha allt som erbjuds här inom räckhåll.
 
Visst IL men här nere vid kusten så kan man välja vilket sorts liv man vill ha, där uppe i byn får man ta det som bjuds.
Vill man ha Isaan känsla så räcker det att åka nån mil inåt landet här och då kan man leva som dig men fortfarande ha allt som erbjuds här inom räckhåll.

Hej

Så är det naturligtvis och livet på landet passar självklart inte alla, man bör prova på det först innan man bestämmer sig, att ställa om till ett liv på landet innebär naturligtvis utmaningar och det kräver en hel del egna insatser.

Mvh isan lover
 
Vad är det Thailand har som inte finns i Sverige?
Varmt väder och långa stränder.
Varför då välja bort stränderna framför bonnliv på landet när man kan få båda?
Om du visste IL hur gott det är att ta med familjen ner till stranden när det hettar på, man kan sitta bekvämt i skuggan där det fläktar och känns svalt och skönt och läsa en bok medans ungarna leker i sanden, eller spela boll, bada lr vad du vill. Vad tror du ungarna hade tyckt det?

20180424_144051.jpg
 
Låta ungarna leka och bada, vad ska dom leka med? en tjurhaj?
Normalt går vi till poolen och badar. Det ligger 10 meter från huset. Vi har 20 minuter till Jomtien men dit åker vi sällan och badar nästan alldrig. Sketet vatten. Kan man ha pool i isaan? Om man inte har råd att bygga pool kan man besöka närmsta hotell o bada där. Drt gjorde vi mycket i Udon. Det fanns gym dar med o sauna och ångbastu. Allt för 60B per dag. Så visst badade vi och umgicks med faranger. Även om vi mest levde familjeliv. Ja tror ja skulle kunna flytta tillbaka om ja fick chansen. Vi hade det bra och jävligt skoj i Udon.
 
Föräldrar badar väl också?, men jag har inte sett många vuxna bada i havet i Thailand.
Fina stränder men rätt dåligt badvatten.
Jetski håller borta tjurhajarna.
Funkar utmärkt att bada här men att bara sitta i skuggan och njuta av den svalkande brisen och umgås är en njutning jag inte vill vara utan.
Sen att ta en promenad i vattenbrynet eller en joggingtur eller cykla eller gå med stavar eller vad man nu vill är inte fel det heller. Vattnet är inte det renaste det håller jag med om men stranden i sig är fantastisk spec den varma årstiden när det är lägre vatten.

20180423_135131.jpg
 
Normalt går vi till poolen och badar. Det ligger 10 meter från huset. Vi har 20 minuter till Jomtien men dit åker vi sällan och badar nästan alldrig. Sketet vatten. Kan man ha pool i isaan? Om man inte har råd att bygga pool kan man besöka närmsta hotell o bada där. Drt gjorde vi mycket i Udon. Det fanns gym dar med o sauna och ångbastu. Allt för 60B per dag. Så visst badade vi och umgicks med faranger. Även om vi mest levde familjeliv. Ja tror ja skulle kunna flytta tillbaka om ja fick chansen. Vi hade det bra och jävligt skoj i Udon.
Går inte att jämföra stranden i Jomtien eller övriga där med de vi har i Hua Hin, mycket finare här, dock finns ingen strandpromenad.
 
Låta ungarna leka och bada, vad ska dom leka med? en tjurhaj?
Finns inga hajar här, vattnet är för grunt, det som hände norrmannen var på en liten strand 2 mil söder om stan där det inte är långgrunt. Dessutom var det väl första gången på typ 20 år så är nog lättare att vinna på lotto än bli biten av en haj här.
 
Det är nog ett litet problem när nästan hela stadens diskvatten, duschvatten och tvättvatten går direkt ut i gatans dräneringar och i förlängningen ut i havet, men så är det överallt kring Siambukten.
Hade du inte ont av när du bodde här...
Men det är ju kanon att du trivs så bra i Fil, helt perfekt...
Finns det inget forum för Svenskar i Fil?
 
 

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
655
trollet
T
 
Tillbaka
Topp