Oväder i Pattaya.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Oväder i Pattaya med kraftigt regn som ledde till problem i trafiken.

1589742676050.jpeg

On Soi Khao Noi, motorbikes and small cars found it impossible to traverse the river of runoff.

1589742751983.jpeg

Flooding also hit Soi Khao Talo, the Marb Pradu Community and Soi Wat Thamsamakee.


Mvh isan lover
 
Hej

Oväder i Pattaya med kraftigt regn som ledde till problem i trafiken.

1589742676050.jpeg

On Soi Khao Noi, motorbikes and small cars found it impossible to traverse the river of runoff.

1589742751983.jpeg

Flooding also hit Soi Khao Talo, the Marb Pradu Community and Soi Wat Thamsamakee.


Mvh isan lover
Behövs inte mycket till oväder för soi khao noi skall se så ut, jag bodde där innan, vanlig syn där.
Att ens göra nyhet om det blir bara löjligt när det igentligen inte är en nyhet utan nåt vanligt.
 
Behövs inte mycket till oväder för soi khao noi skall se så ut, jag bodde där innan, vanlig syn där.
Att ens göra nyhet om det blir bara löjligt när det igentligen inte är en nyhet utan nåt vanligt.

Hej

Kanske beror nyhetsvärdet på att det har varit vattenbrist och torka en längre tid, därför misstänker jag att detta regn var välkommet, sen tog man ju i artikeln även upp att det arbete som har inneburit att gatorna har grävts och upp som har pågått en längre tid inte verkar hjälpa.

Mvh isan lover
 
Hej

Kanske beror nyhetsvärdet på att det har varit vattenbrist och torka en längre tid, därför misstänker jag att detta regn var välkommet, sen tog man ju i artikeln även upp att det arbete som har inneburit att gatorna har grävts och upp som har pågått en längre tid inte verkar hjälpa.

Mvh isan lover
Soi khao noi har inte vart uppgrävd och omlagd än tror jag.
Problemet med soi khao noi beror på att det är en lång nedförsbacke.
Alla butiker etc ställer sina skräppåsar längs vägen samt all annan plast sköljs med i regnet och tätar brunnarna i slutet på backen vilket gör att vattnet som rinner i avloppen kommer upp ur brunnarna längre upp för det är stopp längst ner.
Så i stället för att suga ner vattnet så kommer vattnet upp ur brunnarna.
Ser det varje gång man kör där under regn samt allt plast som ligger och tätar brunnlocken.
Så problemet beror på folks nedskräpning.
 
Hej

Oväder i Pattaya med kraftigt regn som ledde till problem i trafiken.

1589742676050.jpeg

On Soi Khao Noi, motorbikes and small cars found it impossible to traverse the river of runoff.

1589742751983.jpeg

Flooding also hit Soi Khao Talo, the Marb Pradu Community and Soi Wat Thamsamakee.


Mvh isan lover
Jag satte snorkel på min dieselpickup när jag bodde där nere, sen inga problem
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp