overstay böter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej

idag 31 juli åkte jag in för att göra min 90days report, skulle gjort det runt 18 juli så jag var beredd på straffavgift 2000 Bath men det glömde dom bort, har inte hänt mig förut, däremot har jag många ggr fått straffbot

//Bobbo

Hej
Vad kostar det om man stannar i landet för länge, alltså vad kostar det per dag?

det kostar 500 bath/dag max 20000 Bath, men det sägs att har man slarvat många ggr så kan det bli problem, men det har jag inget erfarenhet av, det som står skrivet är en sak, verkligheten är en annan

Jag håller med dig legolas, man skall respektera thailands lagar, det ger dig karma!

Mvh Peter

london-police-police-london-smiley-emoticon-000570-large.gif

Rätt ord i rätt tid och i rätt sammanhang!!!!

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
Gazza, kanske det.. men det behövs sådana bland amatörer som tror att de kan leva som man gör hemma i Sverige d.v.s skita i allting... Och sedan kanske få någon nykomling att tro att det är OK att ha den mentaliteten med Immigration "jag kommer när jag kommer - skiter väl jag i". Kör man den valsen här, så är det ganska snart goodbye....
Så kalla det polis, jag kallar det livräddare för icke simkunniga..............
;D ;D ;D ;D

:thumbsup:

Finns det någon risk att jag kommer att hamna i trubbel vid min inresa? De kommer ju att se att jag ska vara borta i 35 dagar. Jag har räknat med att de inte bryr sig om så få dagar. Dessutom ska jag till Langkawi på slutet för att slippa problemet med overstay, men jag har ju ingen bokning att visa upp.

"Gae " sa:
Finns det någon risk att jag kommer att hamna i trubbel vid min inresa? De kommer ju att se att jag ska vara borta i 35 dagar. Jag har räknat med att de inte bryr sig om så få dagar. Dessutom ska jag till Langkawi på slutet för att slippa problemet med overstay, men jag har ju ingen bokning att visa upp.

Är du orolig så fixa ett turistvisum på Thailändska konsulatet i Göteborg. Det tar inte lång td. Vad det kostar nu vet jag inte, det var gratis när jag fick mitt 2008. Men det är säkert inte speciellt dyrt och du slipper garanterat problem.

Huvudsaken är att jag kommer in utan problem för jag ska ju som sagt till Langkawi, och då får jag ju 15 nya dagar när jag kommer in land(vatten)-vägen.
Kommer de att bry sig vid inresan? Det är min fråga. :angel:

Det blir båten från Langkawi via Koh Lipe till Koh Bulon Leh. Tar ca 2 1/2 timme. Vår favoritö hittills i LOS. 15 dar får man när man inte flyger in Så där är overstayen löst utan problem, vi har ca 7-8 dar kvar på semestern när vi återvänder från Malaysia.
Tack för svaret, skönt att höra att de inte bryr sig vid inresan.
Och ja, jag ska vara med på DD, det är ju f-n att man inte ska få in den sketna raden. Jag ska ta mig i kragen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp