Päronsaft

 

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Ikväll har jag påbörjat en sats med päronsaft.
Jag har bara gjort på äpple och rabarber innan, men detta året blev det en del päron.

IMG_0530.PNG
 
När jag jobbade med utveckling så försökte med päron flera gånger men det enda som slog igenom lite var päron med pistage.
Dukan försöka tillsätta pistagesmak en liten aning om du vill testa.
 
Hej

Vi har ju gott om päron här på kusten nu, ska be frugan testa ditt recept.

Frugan hatar att se all fin frukt på marken överallt här i Sverige och hon gör alltifrån äpplemos, sylt, saft, äpplekaka o.s.v, vi har ju vinbär, björnbär, krusbär, jordgubbar, rabarber, hallon, plommon och äpple på tomten, hos grannar får vi päron och körsbär, vi äter dessutom mycket frukt och bär efter säsong hemma.

Mvh isan lover
 
Hej

Vi har ju gott om päron här på kusten nu, ska be frugan testa ditt recept.

Frugan hatar att se all fin frukt på marken överallt här i Sverige och hon gör alltifrån äpplemos, sylt, saft, äpplekaka o.s.v, vi har ju vinbär, björnbär, krusbär, jordgubbar, rabarber, hallon, plommon och äpple på tomten, hos grannar får vi päron och körsbär, vi äter dessutom mycket frukt och bär efter säsong hemma.

Mvh isan lover
Äppelsaft är lika enkelt.
Det är roligt att ta vara på frukter och laga och koka en massa :)
 
Äppelsaft är lika enkelt.
Det är roligt att ta vara på frukter och laga och koka en massa :)

Hej

Ja det är både roligt och gott, lilleman och hans kompisar älska ex.vis saften frugan gör, sen är den säkert mycket nyttigare än den man köper också, vi äter mycket frukt och bär i familjen och det både i Sverige och Thailand, vi följer säsong och äter det som är moget vid tidpunkten.

Mvh isan lover
 
 
 
Tillbaka
Topp