Paradise Beach

Ja då är du inte riktigt rätt man att fråga.
Jag undrade lite över toaletterna där.
Det är ju smått viktigt när man har lätt för att bli dålig i magen och inte klarar av att sitta hukad över ett hål.
För 46 år sedan så fanns det väl inte ens några hål där, men det måste ha varit intressant att varit där då.
Asiater har överhuvudtaget inga problem med att sitta hukade på det där viset, själv ramlar jag baklänges.

Enligt Google Earth och Google Maps finns det restauranger, barer och hotell där.
Recensioner är väl blandade från dyrt inträde, dyrt att äta och dricka, inte tillåter att ta med något eget som mat eller dryck till överfullt med solstolar och parasoll.
Till och från Patong går transporter som klassas dyra.

Kanske väl ungdomligt och fullmoon party regelbundet.

Rekommenderar att studera Google Maps med bilder och omdömen.

Här får du bilder från Google Maps.
Toaletter finns i första bilden.

Screenshot_20230922-175652_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175537_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175602_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175614_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175519_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175512_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175502_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175241_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175246_Maps.jpg
Screenshot_20230922-175449_Maps.jpg

Men tack, det var kul att se.
Jag har redan sett en sådan där youtuber som gått omkring där, så jag vet ju att det finns både toaletter och duschar där.
Men du vet ju hur de där toaletterna kan se ut.
Jag var och badade på en strand på den där ön som ligger utanför Pattaya, och när vi badat färdigt så pekade tjejen stolt på en byggnad med duschar och toaletter.
Visst det är ju jättebra, men vad jag kommer ihåg så var det små bås med kombinerad dusch & toalett.
Jag duschade, men skulle aldrig komma på tanken att hukande försöka hålla ballansen på det slippriga golvet medan jag sket.

Jag har t.o.m. läst en bok där de påstod att vi är konstruerade på ett annat vis än asiater.
Vi kan inte sitta hukade på det där viset med hela fotsulan mot golvet, vi står mer på främre trampdynorna för att inte rulla bakåt.
Jag tror att det påstods ha med lårbenet att göra.
Nåja, vad vet jag, men jag vet inte hur jävla nödig jag skulle behöva vara för att försöka mig på konststycket att skita i ett sådant där hål.
Jag förstår inte hur gamla thailändare klarar av det?

Nej men tror att om du går in på en sida där som handlar om phuket så vet jag att det är mycket flera där som varit där och nyligen med och inte som här för 20 år sedan
Jaha, ja det var ju en tanke förstås.
Jag tänkte att du inte riktigt tyckte att vi här inte verkade vara sunda, friska och solbadande.
Vi närmare eftertanke så kanske det ligger något i det. :beer:

Jag har redan sett en sådan där youtuber som gått omkring där, så jag vet ju att det finns både toaletter och duschar där.
Jag var och badade på en strand på den där ön som ligger utanför Pattaya, och när vi badat färdigt så pekade tjejen stolt på en byggnad med duschar och toaletter.
Visst det är ju jättebra, men vad jag kommer ihåg så var det små bås med kombinerad dusch & toalett.
Jag duschade, men skulle aldrig komma på tanken att hukande försöka hålla ballansen på det slippriga golvet medan jag sket.

Jag har t.o.m. läst en bok där de påstod att vi är konstruerade på ett annat vis än asiater.
Vi kan inte sitta hukade på det där viset med hela fotsulan mot golvet, vi står mer på främre trampdynorna för att inte rulla bakåt.
Nåja, vad vet jag, men jag vet inte hur jävla nödig jag skulle behöva vara för att försöka mig på konststycket att skita i ett sådant där hål.
Det är en beach med fokus på västerlänningar så självklart finns det en riktiga toaletter 2023.
Inne i restaurangen hittar du garanterat en, med risk att du får betala.
De bås som är tänkta för dusch och omklädning hoppar du över.

Annars simma ut en bit och dra av en omgång.

Har du inte en tjej hon kan väl hålla i dej, Efter en färd med en flodbåt i Bangkok, tidigt på morgonen solen lyste rakt inyllet där jag satt
och dj bakis var jag. Efter tredje bryggan kände jag detta går inte, rusade iväg mot det jag trodde var en toa, ett plåtskjul var det med ett
2 tums rör som stack upp från gölvet, där la jag av gårkvällens synder sen smög jag i väg, vad jag menar klarade jag av det så fixar
du med lätthet toaletterna

Har du inte en tjej hon kan väl hålla i dej, Efter en färd med en flodbåt i Bangkok, tidigt på morgonen solen lyste rakt inyllet där jag satt
och dj bakis var jag. Efter tredje bryggan kände jag detta går inte, rusade iväg mot det jag trodde var en toa, ett plåtskjul var det med ett
2 tums rör som stack upp från gölvet, där la jag av gårkvällens synder sen smög jag i väg, vad jag menar klarade jag av det så fixar
du med lätthet toaletterna
Nja tveksamt.
Min första ståbaja såg jag på Kreta.
Det var precis ett sådant där hål med fotplattor som man kan se i Thailand, men Grekerna hade iallafall vett nog att sätta ett handtag på insidan av dörren i lagom höjd att hålla i.
Det kan ju bero på att inte heller grekerna har asiatiska lårben.
Men inte heller där vågade jag prova. :(

Jaha, ja det var ju en tanke förstås.
Jag tänkte att du inte riktigt tyckte att vi här inte verkade vara sunda, friska och solbadande.
Vi närmare eftertanke så kanske det ligger något i det. :beer:
Nej verkar ju inte vara många här som gillar beachen vad man kan läsa en besch som man kan vara på och även bada är ju det bästa med Thailand och då speciellt stränderna i phuket

Enligt Google Earth och Google Maps finns det restauranger, barer och hotell där.
Recensioner är väl blandade från dyrt inträde, dyrt att äta och dricka, inte tillåter att ta med något eget som mat eller dryck till överfullt med solstolar och parasoll.
Till och från Patong går transporter som klassas dyra.

Kanske väl ungdomligt och fullmoon party regelbundet.

Rekommenderar att studera Google Maps med bilder och omdömen.

" inte tillåter att ta med något eget som mat eller dryck"

Ibland undrar man ju va fan det är för fel på en del, alla stränder är ju publika eller menar dom att man inte får dricka medhavd på den hyrda stolen?

Var där -88, då kunde man parkera vid vägen och gå ner på en stig, ingen som krävde något inträde.
Några år senare hyrde jag, med andra, en longtail båt från Patong, 500B för en halvdag.
Glad att jag inte har något behov av att åka dit men det var najs då.

/ SatanG

Ibland undrar man ju va fan det är för fel på en del, alla stränder är ju publika eller menar dom att man inte får dricka medhavd på den hyrda stolen?

Var där -88, då kunde man parkera vid vägen och gå ner på en stig, ingen som krävde något inträde.
Några år senare hyrde jag, med andra, en longtail båt från Patong, 500B för en halvdag.

/ SatanG
Tyvärr är inte alla stränder publika utan går att arrendera för business.
Denna verkar vara privat....
Då sätts priser för entre och parkering mm.

Här är en färsk recension.

Screenshot_2023-09-22-20-48-31-325-edit_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_2023-09-22-20-54-12-630-edit_com.google.android.apps.maps.jpg

/ SatanG
När jag åkte båt med några andra 2010 var det en beach till i närheten vi åkte till.

Freedom Beach och Paradise Beach på samma tur.

Knökfullt med folk på båda.

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
14 K
Hans Svensson
H
A
Svar
0