Pass

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
när vi reste till thailand i februari blev jag informerad i tullen om att mitt pass hade gått sönder i fästet på ena sidan.
naiv som man är så trodde jag inte att det var någon större fara. Jag frågade därför om de hade lim så att jag kunde laga passet. Tjejen tittade på mig som om jag inte var klok och sa att det får man absolut inte göra. Efter detta var jag nervös varje gång någon skulle ta i mitt pass och kommenterade det för att de inte skulle göra det värre. jag kunde se framför mig vilket strul det skulle föra med sig i thailand om det gått helt sönder. nu hade jag tur - det såg ut som när vi lämnade sverige när vi kom hem igen men jag blev ålagd att skaffa ett nytt.
jag åkte häromdagen till polisen och dividerade med mig själv om man skulle behöva ta med det gamla eller ej. hur det var så tog jag det med mig och när jag stod där så sa jag som det var och fick då reda på att jag får ett nytt utan kostnad om jag väljer att behålla det slutdatum som står i mitt "trasiga" pass och naturligtvis gjorde jag det. det har ett slutdatum 2 år framåt i tiden och jag behövde inte ut med 400 kr än på ett tag.

Slutet gott allting gott.

har du haft några pass-strul?

ha re gött
marianne

Hej! För 2 år sedan när jag skulle åka till Thailand och skulle checka in på Arlanda så hade jag också ett pass som hade gått sönder i fästet.Tyvärr du kan ej åka med detta pass. Så jag fick åka till passpolisen på Arlanda och fixa ett tillfälligt pass ,Rosa färg. Många undrade vad jag hade för speciellt pass när jag kom fram, men inga problem,dom var mest nyfiken.
Kostnaden för detta pass 975 kr, där försvann lite av reskassan, men bättre det än inte åka alls. Tur att jag var ute i god tid på Arlanda annars kanske man hade missat flyget.När jag kom hem fixade jag ett nytt pass och fick så småning om pengar tillbaka från Rikspolisen i Stockholm.
Nu åker jag den 2 juni å hoppas allt går bra den här gången.

Olle :)

hej!!

vilken tur jag hade som slapp hålla på med en sådan massa strul. Naturligtvis var det ju bra att de kunde lösa det åt dig men man är ju glad om man slipper.

ha re gött
marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
uffe22
U