Pastöriserad mjölk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag kan inte äta opastöriserade mejeriprodukter och skulle bli jättetacksam om någon kunde hjälpa mig med översättningen till "pastöriserad" (mjölk) och vad jag kan hålla utik efter för märkning på förpackningar av livsmedel.

Jättetacksam för svar!

Bara som en liten kommentar. Du hittar mest sojamjölk i Thailand. På turistorter börjar det dock bli vanligare med 'våran typ av mjölk'. Och till pulverkaffet finns pulvermjölken. :) Så kanske du inte kommer dricka mjölk alls. Dessutom är inte smör och ost direkt vanligt heller.

Det är iaf min uppfattning. Tror aldrig jag köpt mjölk/smör/ost i Thailand. Sojamjölk köper ibland min fru. Inte ofta. Men någon gång per resa. Thailand har ingen egen mejerikultur. Något danskt mejeri säljer lite smör och mjölk i Thailand.

OK, jag som är för lite i Bangkok alltså. Å andra sidan letar jag inte efter mjölk när jag är i Thailand. Den sötade danska ser man ibland. Jag är kanske helt enkelt för bonnig när jag är i Thailand. Lever där ström och kyl inte hör till var man. Eller, jo nu har nog alla kyl. Fast telefon får man i a f springa långt till. :)

Av någon anledning som jag aldrig förstått så är danska Lurpak och Nya Zeeländska Anchors mejeriprodukter (komjölk) väldigt vanliga i Thailand. Båda varumärkena är förresten ägda av svensk-danska Arla.
Alla deras varor är pastöriserade.
Finns att få tag på på alla större matvaruhus (t.ex. Tesco Lotus) och nästan alla restauranger på typiska farang-turist-orter.

/MacArthur

Tack för alla svar! Jag brukar inte heller vara ute efter mjölk men en favorit i Thailand är deras yougurt med frukt så ska hålla utkik efter Lurpak och Anchors märken eller helt enkelt bara soyayougurt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp