Phontas Mc resa 2018

A

Anonym

Gäst
Ok med borjan i Korat idagden 21 januari
Kl 0700 dags for frukost hos Sven och och hans familj , sen packa for avfard mot Pattaya,fint hus mef pool han sjalv byggt
20180121_072601.jpg

Inga uppdateringar?:(

Jag la märke till en sak på bilden på din MC (snygg BTW). Nu vet jag inte mycket om MC, men om det framdäcket suttit på en bil så hade det varit felvänt. Istället för att trycka ut vattnet på sidorna så trycker den vattnet in mot mitten vilket gör att det snabbare blir vattenplaning. Väghållningen borde också påverkas negativt.
Jag kan ha fel, men kika på det. Är bara rädd om dig.

Ha en underbar resa!

Inga uppdateringar?:(

Jag la märke till en sak på bilden på din MC (snygg BTW). Nu vet jag inte mycket om MC, men om det framdäcket suttit på en bil så hade det varit felvänt. Istället för att trycka ut vattnet på sidorna så trycker den vattnet in mot mitten vilket gör att det snabbare blir vattenplaning. Väghållningen borde också påverkas negativt.
Jag kan ha fel, men kika på det. Är bara rädd om dig.

Ha en underbar resa!
Kan vara så.men jag har aldrig märkt något .är ju original så märkligt om så vore

Jag tror faktiskt att det är korrekt. Hela mönstret är inte i backen när du kör upprätt men fundera på vad som händer när du lägger hojen ordentligt, då blir det plötsligt ”rätt”.

Jag tror faktiskt att det är korrekt. Hela mönstret är inte i backen när du kör upprätt men fundera på vad som händer när du lägger hojen ordentligt, då blir det plötsligt ”rätt”.

Jo det är juh det. Däcken på en MC jobbar lite annorlunda och har inte koll på det. På ett "platt" bildäck så ska spetsen på "V"et ner på vägen först så vattnet sedan trycks ut. Men på MC så har man en rund yta.
Som sagt, jag har inte koll på MC. Har själv fått "felvända" däck på min bil.
Så länge det är rätt så är jag nöjd;)

Vänta lite...
Kollade precis på mina 2 moppar. Där är det som jag vill ha det på en bil. Spetsen går i backen först dvs omvänt mot @Phonta 's framhjul.

Det finns väl pilar på däcket åt vilket håll det ska snurra, som på bildäck. När jag googlade så ska det sitt tvärtom som bildäck.

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
17 K
Anonym
A
A
Svar
322
Visningar