Phuket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ang: Phuket tar krafttag mot försäljning av alkohol

Det gäller "Alcohol Control Act" som infördes förra året.

"Aftonbladet " sa:
Det är förbjudet att sälja alkohol före klockan 11.00 på förmiddagen, mellan klockan 14.00 och 17.00 på eftermiddagen och efter midnatt i bland annat butiker. Vill du köpa ett par Singha efter midnatt på 7 Eleven så blir det alltså nobben. Inskränkningen gäller däremot inte på restauranger och barer.
Barer får normalt servera fram till klockan 02.00. Nattklubbar serverar något senare in på natten beroende på vad de har för tillstånd.

Singha_1092810e.jpg
Tja, det kan väl vara bra ur någon synpunkt men det verkar ju onödigt krångligt att inte kunna köpa några flaskor öl mellan kl 14-17 att ha i kylen på sitt rum. Eller har jag missuppfattat saken? :thumbsdown:

Vada alcohol control act? Snaella svara, da jag inte kan fa ett vettigt svar haer hemma om VARFOER???? Jag har bott haer i sa managa ar, och inte fattat fortfarande varfoer dessa regler finns pa vissa staellen, och andra inte alls? Det gar ju inte att kopea en ol pa motorvaegen mellan Bkk och Pattaya, foer att dt inte aer laempligt att saelja alkohol pa motorvaegen, trots att 7-11 vill saelja!! Eller att man inte inte kan kopa alkolhol pa kungens fodelsedag, eller en val dag! Ja, en del regler aer konstiga haer. Sa aer det bara, och man behover inte forsta allt. Tack o lov.

Som i Norge med andra ord. Ingen alkoholförsäljning efter kl 20 vardagar och kl 18 på lördagar.På söndagar är det ett totalförbud som råder!!!! I världens rikaste land med ca 20% utlänningar......Imponerande

DET ÄR SAMMA HÄR I ROIET KAN INTE KÖPA ÖL PÅ SEVEN JAG TROR DET EFTER2 PÅ NATTEN MEN DU KAN GÅ 50 METER TILL MARKNADEN OCH KÖPA HUR MÅNGA LÅDOR DU VILL DET ÄR SAMMA FÖRE KL 5 PÅ DAGEN VAD SMAKAR BÄTTRE ÄN EN KALL CHANG

Samma gäller om det finns en butik vid en bensinmack så får inte den butiken sälja alkohol heller, då dricka och köra inte hör ihop och detta gäller i hela thailand

Förra året på Kungens födelsedag var det alkoholfritt efter 14:00 och till nästa dag. Promenerade runt halva Phuket Town på jakt efter en Chang men det var verkligen nobben över allt. Hittade så småningom ett ställe rätt centralt som inte alls brydde sig om detta vilket var tur för mig för där träffade jag min hustru. Så på sätt och vis kan jag känna viss tacksamhet mot den lagen. ;)

Tror ändå fortfarande att den servicevänliga Thailändska befolkningen hittar ett sätt att ge oss "Faranger" en Chang när vi behöver även i fortsättningen.

/Swensen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H