POLISEN kollar Faranger i BKK

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det skrev ju Krister om för några månader sen här på bara nån vecka blev ju Mackan trackad inne på big c och på nana visitering av faranger.
 
Thailand känns mer och mer olustigt. Läste hela artikeln och även till den sidan som den var länkad ifrån. Usch!
 
Fi satan, tydligen vill dom inte ha turister här längre.
LOS = Land Of Stupid
 
Det har ju inte gått så långt som i Danmark med trakasserier av utlänningar. Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan och blev kontrollerad av en dansk polis. Frågade efter passet och thailändaren tog och visade en kopia av sitt pass. Då tog polisen med sig thailändaren i polisbilen hem där turisten bodde och han fick en kvart på sig att packa sin väska och kördes till flygplatsen.
Enligt polisen så skall man ha sitt riktiga pass med sig hela tiden då man är i Danmark.
Jag har även en bekant som blivit tagen på flygplatsen i Köpenhamn för hon haft ett 2B guldhalsband när hon kom från Thailand. Detta ansågs som smuggling och hon fick dryga böter... Bara så ni vet varför jag undviker det skithålet som kallas Danmark...

Jo Mackan blev muddrad på droger och kollat passet utanför Big C i Bkk och utanför soi cowboy... Jag tror påföljderna är mildare om man inte skulle ha passet med sig är vad det är i Danmark iaf...
 
Det har ju inte gått så långt som i Danmark med trakasserier av utlänningar. Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan och blev kontrollerad av en dansk polis. Frågade efter passet och thailändaren tog och visade en kopia av sitt pass. Då tog polisen med sig thailändaren i polisbilen hem där turisten bodde och han fick en kvart på sig att packa sin väska och kördes till flygplatsen.
Enligt polisen så skall man ha sitt riktiga pass med sig hela tiden då man är i Danmark.
Jag har även en bekant som blivit tagen på flygplatsen i Köpenhamn för hon haft ett 2B guldhalsband när hon kom från Thailand. Detta ansågs som smuggling och hon fick dryga böter... Bara så ni vet varför jag undviker det skithålet som kallas Danmark...

KRISTER, KÄLLA PÅ DETTA, TACK

Tycker inte Du själv detta verkar märkligt? gripen och direkt förd till flygplatsen för direkt utvisning? Danmark har liknande lagar som Sverige, rätten finns att överklaga beslutet, polisen i Danmark har ICKE rätt till vad Du skriver...

Ge oss källan till detta, Du har väl en källa?
 
"krister " sa:
Det har ju inte gått så långt som i Danmark med trakasserier av utlänningar. Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan och blev kontrollerad av en dansk polis. Frågade efter passet och thailändaren tog och visade en kopia av sitt pass. Då tog polisen med sig thailändaren i polisbilen hem där turisten bodde och han fick en kvart på sig att packa sin väska och kördes till flygplatsen.
Enligt polisen så skall man ha sitt riktiga pass med sig hela tiden då man är i Danmark.
Jag har även en bekant som blivit tagen på flygplatsen i Köpenhamn för hon haft ett 2B guldhalsband när hon kom från Thailand. Detta ansågs som smuggling och hon fick dryga böter... Bara så ni vet varför jag undviker det skithålet som kallas Danmark...

Jo Mackan blev muddrad på droger och kollat passet utanför Big C i Bkk och utanför soi cowboy... Jag tror påföljderna är mildare om man inte skulle ha passet med sig är vad det är i Danmark iaf...
Fast det försvarar ju inte det som sker i Thailand..
 
"Ubon " sa:
Det har ju inte gått så långt som i Danmark med trakasserier av utlänningar. Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan och blev kontrollerad av en dansk polis. Frågade efter passet och thailändaren tog och visade en kopia av sitt pass. Då tog polisen med sig thailändaren i polisbilen hem där turisten bodde och han fick en kvart på sig att packa sin väska och kördes till flygplatsen.
Enligt polisen så skall man ha sitt riktiga pass med sig hela tiden då man är i Danmark.
Jag har även en bekant som blivit tagen på flygplatsen i Köpenhamn för hon haft ett 2B guldhalsband när hon kom från Thailand. Detta ansågs som smuggling och hon fick dryga böter... Bara så ni vet varför jag undviker det skithålet som kallas Danmark...

KRISTER, KÄLLA PÅ DETTA, TACK

Tycker inte Du själv detta verkar märkligt? gripen och direkt förd till flygplatsen för direkt utvisning? Danmark har liknande lagar som Sverige, rätten finns att överklaga beslutet, polisen i Danmark har ICKE rätt till vad Du skriver...

Ge oss källan till detta, Du har väl en källa?

Tycker inte alls der verkar märkligt för samma lag gäller där att bära med sig pass och pga. Icke korruption så kan du inte pröjsa dig fri. Har alltid stora problem när Fillipinare skall av i vissa länder i Europa. Ett av länderna vi oftast undviker är Sverige för där är det stenhårda regler angående pass och visum för asiater. Danskarna är stenhårda på att följa det som står i lagboken framröstat i år som det mest korruptfria landet i världen dom 2 mest korrupta nord korea och somalia källa CNN
 
Värst är Holland där måste jag även som eu medborgare in till immigration vid påmönstring eller avmönstring visa pass skriva under formulär etc.

Och för undgå missförstånd och kommentarer det behövde inte jag så gäller detta sjömänn inte vanliga dödliga.
 
Skattedelen gällande guldet och smuggling står klara regler angående införsel och japp 2b guld är om man skall hård dra lagen smuggling av hårdvaluta inte bara till Danmark men faktist dom flesta länder. Men oftast brukar inte tullen bry sig men kolla vilka lagar som gäller så kommer ni se att ni ligger ofta utanför lagen. Blev själv tagen på landvetter men pga. Jag skulle vidare till Bahamas flaggat fartyg gick jag inte under Svensk lag för jag skulle vidare men fick en utskrift av dom vad som gäller vid införsel i framtiden.
 
"Jonas " sa:
Skattedelen gällande guldet och smuggling står klara regler angående införsel och japp 2b guld är om man skall hård dra lagen smuggling av hårdvaluta inte bara till Danmark men faktist dom flesta länder. Men oftast brukar inte tullen bry sig men kolla vilka lagar som gäller så kommer ni se att ni ligger ofta utanför lagen. Blev själv tagen på landvetter men pga. Jag skulle vidare till Bahamas flaggat fartyg gick jag inte under Svensk lag för jag skulle vidare men fick en utskrift av dom vad som gäller vid införsel i framtiden.

Jag har bett om källan till att någon via polisen blivit förd till flygplatsen, vad Ni ger är en massa omskrivningar, som inte ger någonting.... :thumbsdown: :thumbsdown:
 
"Ubon " sa:
Jag har bett om källan till att någon via polisen blivit förd till flygplatsen, vad Ni ger är en massa omskrivningar, som inte ger någonting.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Ubon, om Krister inte är inloggad så får du nog ge dig till tåls för att få källan. Men jag uppfattade det som att det var från en bekant till honom??
 
"Berralund " sa:
Ubon, om Krister inte är inloggad så får du nog ge dig till tåls för att få källan. Men jag uppfattade det som att det var från en bekant till honom??

Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan

ok, jag väntar...
 
Får du nog göra snackade med Krister förut han är påväg till stockholm skall ha någon Capoeira uppvisning så får nog svar tidigast Sönd.
Som Berra skrev var info från bekant har antagligen inte källa från tidning.
Sådana saker uppmärksammas i media bara om det är vi västerlänningar som blir drabbade.
 
"krister " sa:
Det har ju inte gått så långt som i Danmark med trakasserier av utlänningar. Jag såg ett inslag om en thai som kommit till Köpenhamn och efter ett par timmar varit ute på stan och blev kontrollerad av en dansk polis. Frågade efter passet och thailändaren tog och visade en kopia av sitt pass. Då tog polisen med sig thailändaren i polisbilen hem där turisten bodde och han fick en kvart på sig att packa sin väska och kördes till flygplatsen.
Nu är det ju inte polisen som beslutar vad man skall göra med brottslingar.
Utan det är ju domstolens sak att avgöra, så din lilla historia är till 100% en SKRÖNA!
 
I Thailand har polisen rätt att visitera en person om de misstänker att personen innehar narkotika även för eget bruk.
Jag skulle tro att de här rykten är skapade genom att någon falang misstänktes ha narkotika på sig och blev visiterad och sedan kan de göra en höna av en fjäder.
När polisen kontrollerar bilister för körkort och skatt om de ser någon passagerare som ser ut vara påverkad kan de plocka in honom för urintest och är det positivt blir det Monkeyhouse på direkten. I Thailand är det förbjudet att inneha och använda narkotika.
En dag parkerade vi vid en mindre polisstation där de hade kontroll för körkort och skatt och jag såg en hel rad med män stod bakom polisboxen med en pissburk i handen och då fick de lämna urintest, med en polis som vaktade dem.
Polisen sade det blir Monkeyhouse om de visar positiv test.
Polisen i Thailand har en väldig kontroll när det gäller narkotika det finns videokameror och informatörer där man minst anar.
Det var en ung svensk som kom till Rayong och skulle börja tillverka liknande amfetamin, han skaffade ingredienserna sedan slog polisen till och det blev 23 års fängelse.
Det sitter i fängelse 320.000 personer i Thailand, 70% är relaterad till droger.
Den som åker fast i Thailand med narkotika för eget bruk kan komma undan med mycket kraftiga böter, är det försäljning blir det alltid fängelse.
En falang som påträffas med narkotika för eget bruk blir sannolikt utvisad.
 
Följer man med så har detta på gott under några år.

Främst runt Asoke
 
Det finns en thailändsk nyhetskanal på facebook som tar upp alla möjliga nyheter. Om man prenumererar på den så skrivs det om nyheter som är "skämmiga" för vanliga media, dom vågar inte gå ut med dessa nyheter. Tex tack vare denna kanal hörde jag talas om dom korrupta poliserna redan ett par dagar innan dom visade det på TV.

Till detta med Danmark. Det var en "hen" som berättade själv vad han blivit utsatt för. Och detta var lämge seda. Om det e så himla viktigt så ska jag be frugan leta rätt på nyheten när jag kommar hem nästa lördag..... Eller inte... ja skiter i om du tror jag ljuger.. det e inte mitt problem. Jag har haft egna problem med danska myndighetspersoner. Det är en annan historia som vi kan ta om vi träffas. Ja undviker det landet iaf... punkt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp