Populäraste resmålen för Svenskar över Julen.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Här är en lista på Julens populäraste resmål för Svenskar och Thailand har med tre platser på 10 i topp listan, dom är Phuket, Bangkok och Krabi i nämd ordning.

Här är Julaftons mest populära resmål (fjolårets placering inom parentes)
  1. Gran Canaria (1)
  2. Phuket (3)
  3. Teneriffa (5)
  4. Miami (7)
  5. Bangkok (4)
  6. Amsterdam (6)
  7. Krabi (ny)
  8. Hurghada (ny)
  9. Dubai (ny)
  10. Cancún (ny)
Källa: Tickets statistik, julresor bokade t o m 7 november 2018

Hit reser vi helst i jul – Linkopingnews

Mvh isan lover
 
Saknar norska kusten på listan, där kommer jag att tillbringa julen. Men om det är populärt kan diskuteras. :rolleyes:

Hej

För en del av oss är det nog fint men många väljer nog bort det på vintern, sol och värme lockar ju många, men för oss blir det också en kall Jul, vi ska vara kvar i Sverige på Jul för andra gången sedan pojken föddes, han kommer att trivas med att få uppleva Luciatåget, sjunga med klassen på ålderdomshem, gå med i fackeltåg till ortens lilla kyrka, samt fira Svensk Jul med Farmor och Farafar också, anledningen till att vi stannar i Sverige extra länge i år är att min mor fyller 85 år den 4 januari, men den 6 januari bär det av till byn.

Mvh isan lover
 
Kommer bli någon stans på Nordsjön här med pga jag bytte skift vid befodran, annars vart planen Pattaya, Chantaburi och Kho Chang.
Såg på nätet att Chantaburi har stor julfestival runt kyrkan och gammla stan på jul och juldagarna.
Enjoy ditt pinnekott och dina raspeballer har ocksa firat norsk jul ombord Ingen hojdare precis
 
Enjoy ditt pinnekott och dina raspeballer har ocksa firat norsk jul ombord Ingen hojdare precis
Såhär ser våra julbord ut ombord, vi är också fler Svenskar än Normänn nu ;)
Dom som bor i Sverige kommer ha med sig sill, julmust, glögg och fixa skinka.

20171225_120115.jpg


20171224_180242.jpg


20171225_120110.jpg


20171225_120442.jpg


20171224_180250.jpg


20171225_120119.jpg


20171224_180246.jpg


20171224_180301.jpg
 
Nä då är det allt härligare med en Padgrapaow på BigC 365 dagar om året ;)

/ SatanG
Nä men en khao pad ghai khai dau, jag säger som @nmax ser fint ut men inte nåt jag äter där på det julbordet, jag är en köttbulle kille, det enda jag äter på ett julbord, så inget för mig.
Värsta är när julen ombord infaller på en Lördag och jag inte får min Lördagsbiff.
 
Nä men en khao pad ghai khai dau, jag säger som @nmax ser fint ut men inte nåt jag äter där på det julbordet, jag är en köttbulle kille, det enda jag äter på ett julbord, så inget för mig.
Värsta är när julen ombord infaller på en Lördag och jag inte får min Lördagsbiff.

Fanns faktiskt en del som såg gott ut och jag hade nog slafsat i mig en del.
Gillar krabba men är för lat för att skala, har fått mig många gånger att svänga in till Somboon för bl.a. currykrabba som bara har köttet kvar. Somboon Seafood - Home Site
Inget fancy men gott om man gillar seafood :)

/ SatanG
 
Nu är jag döless på julen redan, den startade i september med amerikansk julmusik i varenda varuhus.
Vi flyr till Borneo denna gång, då den andra hälften inte gillar kylan i Isaan.
 
 

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
1 K
A
S
Svar
11
Visningar
4 K
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
6 K
A
 
Tillbaka
Topp