Qantas

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Någon här på forumet dom flugit qantas från london till Perth. Ca 16-17 timmars flygtid non stop.
Hur fördriver man tiden? Är det bra filmer och bra mat under flygtiden?

Inte den sträckan, men funderade på London - Manila som är bara 13 timmar, men ingen som åkt så många timmar rekommenderar detta.
Bättre dela upp resan var det allmänna råden.
Detta i ekonomi....
17 timmar är extremt mycket.

magunnar

Forumveteran
Någon här på forumet dom flugit qantas från london till Perth. Ca 16-17 timmars flygtid non stop.
Hur fördriver man tiden? Är det bra filmer och bra mat under flygtiden?
Aldrig flugit med Qantas @Kycklingen
Men Singapore air
London Singapore bara ca 13 timmar
Filmer och serier och sova lite
Och fin mat.
Tror att det är lika på Qantas, men lite sämre än Singapore air.
Kanske @Samet har åkt den streckan?

magunnar

Forumveteran
Inte den sträckan, men funderade på London - Manila som är bara 13 timmar, men ingen som åkt så många timmar rekommenderar detta.
Detta i ekonomi....
Detta i ekonomi....
Tar man 1 stop då blir det kanske 20 timmar tror jag.

Krister

Forumveteran
Jag har bara hört att det var bättre kanske är det fel.
Bara åkt F och B med A380
@kurant
För det första är det ett väldigt stabilt plan. Du märker knappt att du flyger. Och ja i ekonomi är det bra med benutrymme. Man kommer fram väldigt utvilad. Sedan har jag väl haft tur med att ofta få flera stolar att sova på. Quantas har mkt bra mat dessutom.
Har flugit mellan London och Bkk

magunnar

Forumveteran
För det första är det ett väldigt stabilt plan. Du märker knappt att du flyger. Och ja i ekonomi är det bra med benutrymme. Man kommer fram väldigt utvilad. Sedan har jag väl haft tur med att ofta få flera stolar att sova på. Quantas har mkt bra mat dessutom.
Har flugit mellan London och Bkk
A 380 vill jag bara helst åka med om det går.

Samet

Aktiv medlem
Har inte haft en sådan långflygning i ett enda leg.

Brisbane-Sydney-Singapore-Frankfurt-Göteborg är längsta flygningen men den var ju uppdelad på fyra leg.

12-13 timmar är nog smärtgränsen i ekonomi, man sover ju bort många timmar. I buisness är det inga problem med mer.

Om man nu skall ha 16-17 timmar hade jag inte velat åka i vanlig eco. PE kanske kan vara ett alternativ. Annars säger jag att man skall boka plats med extra benutrymme. Gångplats så man enkelt kan resa sig och ta en promenad får bli sista utvägen.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Passa dig för att ta med något ätbart genom tullen;)extremt petigt i Australien, med dryga böter om man blir ertappad:rolleyes:
Bara att kolla på TV 9 där man visar tull mm i Australien. Som Micke sa, chansa inte utan att deklarera. ALLT scannas och röntgas, har man något hittar dom det. Jag var där 2006 och var varnad innan, det räcker med ett äpple från flyget. Så inga problem för min del.

Då var förresten Qantas ganska basic men vi åkte som längst 3 timmar med dom mellan Auckland och Sydney. Resterande långdistansflyg var med Cathay Pacific (som var mycket bra). Tror det var närmare 13 timmar mellan Hong Kong och Heathrow i A 340.

Topp