Vaxet older version
Aktiv medlem
Hur är det egentligen med vår och Thais rasism? Nu kommer jag ta i lite, men bara lite.........
Jag vill påstå att Europeiska expats är mer rasistiska än deras landsmän som stannat hemma, stenborden är inte nådiga ibland...
Jag vill påstå att expats från ryssland, Israel, Indien och arabland inte ser Thai som jämnlika, utan några som finns där för deras nytta och nöje.
Jag vill påstå att det jag skrev i meningen ovan inte gör mig till rasist utan till åskådare på parkettplats.
Jag vill påstå att den största expatgruppen på Phuket utan tvekan ser västerlänningar som ett lätt byte, och veka människor.
Jag vill påstå att svenskar är det folk som aldrig tänkt rasism förrän pendeln svängde från invandring i en form där vi kunde erbjuda nyanlända jobb och de i sin tur service, kunskap och nya maträtter. Men idag är torget fullt med folk som inte vill lära om svedala, eller delta i svenska samhället då de just ser ner på svennar.
Och jag vill påstå att Thailands strikta lagar för import av utlänningar och lagar som försvarar Thai, och Thailändsk mark samt företagande, gör att Thai inte är så rasistiska utan mycket mer pragmatiska i sitt tänk. För att få stanna i Thailand på riktigt och lagligt ska man ju tillföra landet något, något som inte redan finns i massor och som Thai kan sköta själva.
Största partiet..för ett tag sedan i Thailand hette ju TRT, Thai Rak Thai, och även vänstergubbar i detta forum älskade ju Thakkis gäng.
Men "Thai älskar Thai" skulle nog inte funka i Svedala. Eller, partiet "svenskar som älskar svenskar"...njaee..
Jag vill kort och gott påstå att Thai inte är rasister utan stolta för att vara thai, och där spricker hela rasistgrejen i svedala mfl. länder.
Stoltheten är borta och rädslan har tagit över, en kollektiv koma som ingen ville ha........ men fick för att vi inte var rasister....FÖRUT.
Välj själva...!
Ps, i lilla Aneby startade en inflyttad Pakistanier Pizzeria 1973, min farsa klev in till ägaren första veckan undrade från vilken del av Afrika han var.
Racha som han sedemera blev känd som blev älgjaktslaget bästa skytt och jag glömmer aldrig när en del av Jönköpings läns jägare..ja farsans jaktlag var ca 45 personer, åt afrikansk mat, ja Pizza mellan passen. Var fan ingen som hade hört talas om ordet rasism.
Jag vill påstå att Europeiska expats är mer rasistiska än deras landsmän som stannat hemma, stenborden är inte nådiga ibland...
Jag vill påstå att expats från ryssland, Israel, Indien och arabland inte ser Thai som jämnlika, utan några som finns där för deras nytta och nöje.
Jag vill påstå att det jag skrev i meningen ovan inte gör mig till rasist utan till åskådare på parkettplats.
Jag vill påstå att den största expatgruppen på Phuket utan tvekan ser västerlänningar som ett lätt byte, och veka människor.
Jag vill påstå att svenskar är det folk som aldrig tänkt rasism förrän pendeln svängde från invandring i en form där vi kunde erbjuda nyanlända jobb och de i sin tur service, kunskap och nya maträtter. Men idag är torget fullt med folk som inte vill lära om svedala, eller delta i svenska samhället då de just ser ner på svennar.
Och jag vill påstå att Thailands strikta lagar för import av utlänningar och lagar som försvarar Thai, och Thailändsk mark samt företagande, gör att Thai inte är så rasistiska utan mycket mer pragmatiska i sitt tänk. För att få stanna i Thailand på riktigt och lagligt ska man ju tillföra landet något, något som inte redan finns i massor och som Thai kan sköta själva.
Största partiet..för ett tag sedan i Thailand hette ju TRT, Thai Rak Thai, och även vänstergubbar i detta forum älskade ju Thakkis gäng.
Men "Thai älskar Thai" skulle nog inte funka i Svedala. Eller, partiet "svenskar som älskar svenskar"...njaee..
Jag vill kort och gott påstå att Thai inte är rasister utan stolta för att vara thai, och där spricker hela rasistgrejen i svedala mfl. länder.
Stoltheten är borta och rädslan har tagit över, en kollektiv koma som ingen ville ha........ men fick för att vi inte var rasister....FÖRUT.
Välj själva...!
Ps, i lilla Aneby startade en inflyttad Pakistanier Pizzeria 1973, min farsa klev in till ägaren första veckan undrade från vilken del av Afrika han var.
Racha som han sedemera blev känd som blev älgjaktslaget bästa skytt och jag glömmer aldrig när en del av Jönköpings läns jägare..ja farsans jaktlag var ca 45 personer, åt afrikansk mat, ja Pizza mellan passen. Var fan ingen som hade hört talas om ordet rasism.
Senast ändrad:
