Rawai beach mm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är du i phuket så varför inte ta vespan ner till Rawai beach ända dit där seegypsies säljer billiga smycken och snäckor och där man säljer all möjlig fisk som man kan få grillad på plats.
Tyvärr var vi denna gång för fega för att köpa fisk men vi har redan bestämt oss för att när vi nästa gång kommer till phuket så ska vi testa just detta.
Vi satte oss i alla fall och tog något att dricka och jag pratade på med en gammal thailändska och det var skitkul. jag köpte mig en torkad blåsfisk och damen lärde mig vad den heter på thai och hur det stavades - pla pakka pao.
Folk runt om oss tittade mycket när vi pratade på thai och det tog inte lång stund så började en fransman prata med mig och frågade var jag lärt mig så "bra" thai. Han berättade att han bodde i thailand och hade gjort det en längre tid men kunde inte lära sig språket.

när ni ändå är ute och åker så ta en sväng till prohmtep cape (tror jag det heter) som är en utsiktsplats inte så långt från Rawai. där finns även en fyr som var svensk gjord - AGA fyr. här ska man inte köpa snäckor de är dubblet så dyra som i Rawai. här bör man nog vara vid solnedgång. själv har jag bara varit här på dagtid eftersom jag aldrig kör vespa kvällstid.

På väg till kata så kan man svänga av och stanna till vid Nai harn beach som är väldigt vacker. här är solstolar som på hela phuket men mycket mysigare än de andra beacherna i mitt tycke - ungefär som kata noi beach.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
14 K
Hans Svensson
H
A