Razzia mot utlänningar, 66 arresterade.

 
Märkligt att du vet att det finns sex på Go go barerna , för att veta det måste du ju frågat , eller går du på hörsägen , Även om tjejerna går med kunder så måste man nog fråga dem om ev barfine samt priser ,, jag vet inte , jag har hört av andra , men efterssom jag själv aldrigt köpt sex på en GOGO (har varit på många ) så vet jag faktiskt inte om det defakto gör det . Men du tycks veta , Grattis !! Var det kostsamt , fick du nån kul efterräkning etc :):)55
Kan nästan tro att det travar en häst här...
 
Nej jag menar hur domstolarna är uppbyggda politiskt, där är alltid domarna opolitiska, förutom då nämndemännen,som i de högre instanserna är i minoritet.
Jag har aldrig sagt att domstolarna är uppbyggda politiskt, så du har nog missuppfattat saken en del.
Däremot är det så att medlemmar i domstolen själva har privata politiska åsikter, vilka inte får störa domstolsärenden.
Det anmärkningsvärda i hovrättens dom i detta fall som också varit på löpsedlarna är att hovrätten har gjort en politiskt färgad dom. Man lade till ett skäl för att stoppa utvisning, som inte var baserat på fakta utan istället politisk åsikt.
Därför är det många som hoppas att en ändring/rättning sker nu när högsta domstolen medelst prövningstillstånd.
Läs gärna noggrannare nästa gång ;)
 
Jag har aldrig sagt att domstolarna är uppbyggda politiskt, så du har nog missuppfattat saken en del.
Däremot är det så att medlemmar i domstolen själva har privata politiska åsikter, vilka inte får störa domstolsärenden.
Det anmärkningsvärda i hovrättens dom i detta fall som också varit på löpsedlarna är att hovrätten har gjort en politiskt färgad dom. Man lade till ett skäl för att stoppa utvisning, som inte var baserat på fakta utan istället politisk åsikt.
Därför är det många som hoppas att en ändring/rättning sker nu när högsta domstolen medelst prövningstillstånd.
Läs gärna noggrannare nästa gång ;)



Det anmärkningsvärda i hovrättens dom i detta fall som också varit på löpsedlarna är att hovrätten har gjort en politiskt färgad dom. Man lade till ett skäl för att stoppa utvisning, som inte var baserat på fakta utan istället politisk åsikt.

Inte bara politiskt färgade, det finns även religöst färgade domar, det är en väldig tur att domstolarna lämnar kommentarer om domsluten, hur ska man annars förstå hur domstolen resonerat kring domslutet, jag har inte själv läst just denna dom, är det just frågan om utvisning som man bett HD att titta på? utvisning i tingsrätten, ändras av hovrätten till ingen utvisning, då torde det logiskt sett vara åklagaren som begärt ändring, om frågan gäller utvisningen, normalt är att när HD tar upp ett ärende så kommer ett uttalande och ändring, förutom vid resningsärenden med avslag, där står det bara, inget nytt har framkommit som kan föranleda en ändring av domen, så det blir för er att sitta ner och att vänta.
 
Annan dator annat IP
Nja, IP är kopplad till en internetleverantör som ett telefonnummer.
Gå över till grannen eller ett internetcafé så blir det ett annat IP.
Nu finns ju fritt internet snart överallt om man vill öppna fler konton.
Det går nog inte nog inte att ha en unik IP på en dator under en resa som exempel.

Jag loggar in på forumet från olika enheter regelbundet.
 
Senast ändrad:
Hur gjorde du själv? Dubbla nick...
Jo det skall jag tal om för Er som tror annat , jag kunde för några dagar sen inte logga in som Phonta , detta hände även för kanske nån månad sen , nu kollade jag så att jag inte hade blivit bannad i samband med att Birger och Walter blev bannade , jag visste inte ett djäkla dugg om det som Walter lade in ifråga om bilder , känner inte heller dessa personer och såg aldrig bilden då jag inte är med i Sawadee , är nämligen sedan låång tid bannad där . Nu får jag skit för att jag som det heter "skyddade dessa herrar " genom att som det påstås "spela ovetande "sanningen är att jag visste inte ett smack om detta , inget sades när jag åt lunch hos Birger , tror faktiskt även Birger var ovetande , men det är ju inget jag kan svara på , men jag hade inte ett skit med detta att göra , jag kunde som sagt inte logga in som Phonta , inte heller nu , då använde jag det gamla Joker nicket igen samt meddelade Glimten Admin, samt Suryia och Berralund att jag nu använder Joker ,, så nu vet ni vem jag är ,och fritt fram att hata mig för mina åsikter , varsågoda tramspellar som påstår att Joker skulle vara en fyrbent ;)
 
Nja, IP är kopplad till en internetleverantör som ett telefonnummer.
Gå över till grannen eller ett internetcafé så blir det ett annat IP.
Nu finns ju fritt internet snart överallt om man vill öppna fler konton.
Det går nog inte nog inte att ha en unik IP på en dator under en resa som exempel.

Jag loggar in på forumet från olika enheter regelbundet.
Nej det är det inte. DHCP som används ger dig ett nytt ip per uppkoppling och inte per leverantör.
Däremot kan en leverantör spåra din uppkoppling med ditt MAC och SIM data.
Att hålla reda på IP är rätt lönlöst få man inte vet vem som har det för tillfället.
MAC är däremot hyfsat unikt.
 
Jo det skall jag tal om för Er som tror annat , jag kunde för några dagar sen inte logga in som Phonta , detta hände även för kanske nån månad sen , nu kollade jag så att jag inte hade blivit bannad i samband med att Birger och Walter blev bannade , jag visste inte ett djäkla dugg om det som Walter lade in ifråga om bilder , känner inte heller dessa personer och såg aldrig bilden då jag inte är med i Sawadee , är nämligen sedan låång tid bannad där . Nu får jag skit för att jag som det heter "skyddade dessa herrar " genom att som det påstås "spela ovetande "sanningen är att jag visste inte ett smack om detta , inget sades när jag åt lunch hos Birger , tror faktiskt även Birger var ovetande , men det är ju inget jag kan svara på , men jag hade inte ett skit med detta att göra , jag kunde som sagt inte logga in som Phonta , inte heller nu , då använde jag det gamla Joker nicket igen samt meddelade Glimten Admin, samt Suryia och Berralund att jag nu använder Joker ,, så nu vet ni vem jag är ,och fritt fram att hata mig för mina åsikter , varsågoda tramspellar som påstår att Joker skulle vara en fyrbent ;)

Men du skrev som en sådan
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp